קצב ההתחדשות של מיני ממשיך. אחרי שהציגה דור חדש של הקופר האצ’בק על בסיס הדור היוצא ודור חדש לקופר החשמלית, את הדור החדש של הקלאבמן וקרוסאובר קטן יותר בשם אייסמן מגיע תורה של המיני האצ’בק 5 דלתות שהוצגה לראשונה לפני עשור.
באופן מעניין, מיני בחרה להציג את גרסת ה-5 דלתות על בסיס דגמי הקופר S והקופר C, שהם ידוע מתיחת פנים מקיפה על בסיס הדור היוצא של מיני האצ’בק. המשמעות היא שלפחות נכון לעתה אם אתם רוצים מיני עם גישה נוחה למושב האחורי תצטרכו לעשות זאת עם בדגמים בעלי מנועי הבנזין. המיני E ו-SE החשמליות המתבססות על פלטפורמה שונה יוצעו נכון לעתה רק בתצורת 3 דלתות קלאסית. אגב, באופן חשוב לא פחות לטהרני המותג, זה אומר שגם גרסאות ה-5 דלתות ימשיכו להיות Made in UK במפעל באוקספורד בניגוד לגרסאות החשמליות המיוצרות למרבה הבושה בסין.
בהתאם לכך, גם מיני קופר האצ’בק 5 דלתות מתהדרת החידושים אותם קיבלו דגמי ה-3 דלתות במתיחת הפנים המקיפה, וזה כולל את עיצוב החזית והאחוריים החדשים כמו גם את תא הנוסעים החדש (המשותף גם לדגמים החשמליים) המבוסס על מסך מרכזי עגול וגדול וממשק תפעול עדכני. אל אלו מצטרף מערך עדכני של מערכות בטיחות אקטיביות, כולל תיקון ושמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, תאורת LED אדפטיבית בחזית ובקרת שיוט אדפטיבית שלא היו קיימות בדור היוצא.
ההתבססות על הדור היוצא משמעו שהשינוי במידות הוא מינורי למדי. מיני 5 דלתות החדשה התארכה בכ-6 ס”מ לאורך של 404 ס”מ שכבר קרוב לזה של מכוניות סופרמיני מודרניות עם בסיס גלגלים שהתארך ב-3 ס”מ ל-260 ס”מ נדיבים ביחס לקטגוריה. בהשוואה מרכב ה-3 דלתות מדובר בתוספת של 7 ס”מ לבסיס הגלגלים ו-17 ס”מ לאורך הכולל שאפשרו להתקין צמד דלתות אחוריות שיאפשרו גישה ראויה למושב האחורי שגם יצא נשכר מהגידול הממדים. תא המטען הוא בעל נפח צנוע של 275 ליטרים המסוגלים לצמוח עד ל-925 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים.
כאמור מיני 5 דלתות תוצע בשתי גרסאות הנעה: קופר C עם מנוע 1.5 ליטר תלת צילינדרי המספק 156 כ”ס וקופר S בעלת מנוע 2.0 ליטר ארבע-צילינדרי המספק 204 כ”ס. בשני המקרים תיבת ההילוכים היחידה המוצעת היא כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה. נתוני הביצועים מעט פחות טובים מאלו של גרסת ה-3 דלתות, אך לא בהרבה. מיני קופר C מחומשת דלתות תאיץ ל-100 קמ”ש ב-8 שניות בדרך למהירות מרבית של 225 קמ”ש. מיני קופר S המקבילה תזדקק ל-6.8 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש כשהיא מסוגלת לטפס עד ל-242 קמ”ש מרביים.
בדומה לדגמי ה-3 דלתות, גם דגמי ה-5 דלתות יציעו אפשרות בחירה בין 4 חבילות עיצוב חיצוניות ופנימיות משולבות, בהן חבילת קלאסיק למראה רטרו-אלגנטי וחבילת JCW למראה ספורטיבי, זאת לצד חישוקים במידות 16 עד 18 אינץ’ ואופציה למגוון שילובי צבעים דו-גוונים ושלל מדבקות חיצוניות. רשימת האופציות כוללת גם אפשרות למתלים אדפטיביים בעלי מספר מצבי פעולה.
לישראל צפויה להגיע גרסת ה-5 דלתות של המיני בתחילת שנת 2025, כאשר היא תהיה יקרה בכמה אלפי שקלים מגרסאות ה-3 דלתות היקרות בלאו הכי שנחתו כאן לאחרונה.