לפני מספר חודשים חשפה מיני קופר E, דור חדש לחלוטין של המיני החשמלית שזכתה לביקורת מצד חובבי המותג האנגלופילים, שכן לא רק שהיא פותח בשיתוף גריט וול הסינית ,אלא גם תיוצר בסין. דור חדש למיני החשמלית היה מתבקש לאור המגמה בתעשייה והעובדה שכבר כיום 40% מהמכירות של מיני האצ’בק הן מהגרסה החשמלית, אלא שבמותג הרטרו לא מתכוונים למרבה השמחה לנטוש את מנועי הבנזין, לפחות לא בשנים הקרובות.
המשמעות היא שלצד מיני קופר E ומיני קופר SE החשמליות שייוצרו סין, חושפת מיני דור חדש לקופר “הקלאסית” בעלת מנועי בנזין. ההגדרה דור חדש היא קצת לא מדויקת, שכן כדי לחסוך בעלויות מדובר למעשה במתיחת פנים מאסיבית למיני 3 דלתות המוכרת שמיוצרת כבר עשור וכבר עברה במהלך השנים שתי מתיחות פנים. כלומר, מדובר במכונית שונה בבסיסה מהמיני החשמלית החדשה שמתבססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית.
אלא שכאמור, מתיחת פנים הנוכחית היא משמעותית ומקיפה בהרבה. העיצוב החיצוני מבוסס על זה של הדור היוצר, אך נעשו שינויים קלים ביחידות התאורה, בשבכה החצי אטומה ובכונסי האוויר שבפגוש. שינוי משמעותי יותר נעשה בחלקה האחורי של המיני שמיישר קו עם הדגמים החשמליים, מה שבא לידי ביטוי העיצוב חדש לדלת תא המטען וחידות תאורה חדשות וקטנות יותר ששומרות על הגרפיקה ייחודית של חצי מדגל היוניון ג’ק בכל צד. המידות החיצוניות נותרו כמעט זהות. בסיס הגלגלים נותר על 249.5 ס”מ אך לאורך הכולל נוספו 5 ס”מ והוא עומד על 387 ס”מ שהם כבר לא ממש מיני. לרוחב ולגובה (175 ס”מ ו-143 ס”מ) נוספו 2 ס”מ.
שינוי משמעותי יותר נעשה בתא הנוסעים, כאשר למעשה הקוקפיט כולו זהה לזה של המיני החשמלית. זה אומר שאין לוח מחוונים מאחורי ההגה וכל תצוגת המידע, כמו גם תפעול המערכות השוות ומערך המולטימדיה מתרכז במסך העגול הענק שבמרכז הדשבורד. פאנל הפיקוד המרכזי כולל את מצג ההנעה, בורר ההילוכים ובורר מצבי הנהיגה. מיני קופר בנזין תוצע בשלוש ורסיות גימור פנימי ועיצוב חיצוני: קלאסיק הבסיסית, ספורט בעלת שבכה מושחרת וגימורים ספורטיביים בתא הנוסעים ואקסקלוסיב היוקרתית עם ריפודי משולבי עור ורמת אבזור גבוהה במיוחד. גם היצע מערכות הבטיחות האקטיסיות שודרג ומיישר קו עם האחות החשמלית.
הבשורה החשובה היא כאמור מתחת למכסה המנוע. הקופר בנזין תוצע בשתי גרסאות עם מנוע ארבע צילינדרים מוגדש. קופר C עם 156 כ”ס ו-23.5 קג”מ וקופר S עם 204 כ”ס ו-30.6 קג”מ– בשני המקרים מדובר בשדרוג משמעותי לעומת דגמי קופר וקופר S היוצאים שהיו בעלי 136 ו-178 כ”ס בהתאמה. הבשורה הפחות טובה לחובבי הנהיגה, הדגמים החדשים יגיעו רק עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, בכיול רגיל או ספורטיבי. תיבת הילוכים ידנית לא תוצע גם לא כאופציה. נתוני הביצועים השתפרו כאשר קופר C מאיצה ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות , ואילו קופר S עושה זאת ב-6.6 שניות.
מיבואנית מיני לישראל נמסר כי דגמי הבנזין החדשים של מיני ינחתו בארץ במהלך המחצית השניה של 2024.