אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור
ראשי » דו-גלגלי » מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור
הונדה V3R

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

טכנולוגיית הטורבו החשמלית של הונדה מתקרבת ליצור סדרתי בשילוב מנוע V3 ייחודי והם מוצגים במילאנו באופנוע נייקד ספורטיבי ומדליק

אופיר דואק 04/11/2025 צלם: יצרן

בדיוק לפני שנה בתערוכת מילאנו, בין שלל ההשקות והחידושים זרקה הונדה פצצה טכנולוגית לחלל אולם הכנסים הגדול. על הבמה הציגה הונדה אבטיפוס למנוע חדש בתצורת V3 שנעזר במגדש טורבו חשמלי. לא היה מדובר בסתם עבודת גמר של כמה מהנדסים עם זמן פנוי. הונדה הציגה את המנוע החדש והמעניין כחלק מפלטפורמה שלמה עם הצהרה עמומה כי המנוע והטכנולוגיה אולי תגיע לייצור סדרתי כבר בעשור הנוכחי.

תערוכת מילאנו 2025 נפתחת בימים אלו, והצצה לתצוגה של הונדה מגלה כי ההבטחה העמומה של הונדה מהשנה שעברה הופכת למציאות די מגובשת. במרכז הבמה של הונדה השנה עומד דגם אבטיפוס בשם V3R 900 E-Compressor. שם קצת ארוך לאופנוע שהוא בשורה התחתונה אופנוע ספורט נייקד שרירי, שגם תחת ההסוואה המקיפה שיש לו ניתן להבחין שהוא מציג עיצוב אגרסיבי וכמה נקודות טכנולוגיות מעניינות.

המנוע הוא כמובן הנקודה החשובה ביותר. הוא כאמור בתצורת V3 עם זווית של 75 מעלות בין צלעות הצילינדרים, כאשר הסידור הוא שהצלע הקדמית היא בעלת שני צילינדרים מה שמאפשר לשמור על מבנה צר יחסית של האופנוע כדי לאפשר חביקה נוחה של רגלי הרוכב. מגדש הטורבו ממוקם מעל חלקו הקדמי של המנוע, כשהוא יונק את האוויר מכונס אוויר ייעודי בצידו הימני של הונדה V3R מה שמקנה לו למעשה מראה א-סימטרי במבט מלפנים.


כיוון שמדובר במגדש טורבו חשמלי המונע על ידי מנוע ויחידת בקרה הצמודים לו, אין קשר מכאני כלשהו למנוע ה-V3, כך שנחסכת צנרת פליטה מסועפת (במקרה של מגדש טורבו) או מערכת גלגלות ורצועה בחיבור לגל הארכובה (במקרה של מגדש על). המגדש למעשה דוחס את האוויר לתוך תיבת אוויר הממוקמת  מעל הצלע האחורי של המנוע כמשם זורם האוויר הדחוס אל סעפת היניקה.

בהונדה לא נוקבים בנתוני הספק רשמיים, אך מצהירים כי המנוע בנפח 900 סמ”ק מפיק הספק ומומנט המשתווים למנוע 1,200 סמ”ק, כשהיתרון הגדול מלבד עניינים של פליטת מזהמים ועמידה בתקנים מחמירים היא אספקת הכוח המיידית והרציפה מסל”ד נמוך, הודות לכך שהמגדש החשמלי פועל ללא תלות בסל”ד מנוע ה-V3.

מעבר לכך, הונדה V3R מתהדר בעוד כמה רכיבים מדליקים, כמו זרוע אחורית חד צידית עם מנגנון לינקים לא שגרתי המחובר לבולם מרכזי חצי אופקי, דוד פליטה שממנו מבצבצים שלושה סיומות של צינורות פליטה כשלמראה המדליק מצטרפים שלדה, מזלג וצינורות פליטה צבועים בשחור שכנראה יגיעו לדגם הסדרתי.  ואם אתם שואלים מתי זה יקרה? לאור קצב הפיתוח המהיר נראה את הדגם הסדרתי לפני תערוכת מילאנו 2026.

Honda V3R 900 06Honda V3R 900 06Preview
Honda V3R 900 01Honda V3R 900 01Preview
Honda V3R 900 02Honda V3R 900 02Preview
Honda V3R 900 03Honda V3R 900 03Preview
Honda V3R 900 05Honda V3R 900 05Preview
Honda V3R 900 12Honda V3R 900 12Preview
Honda V3R 900 07Honda V3R 900 07Preview
Honda V3R 900 04Honda V3R 900 04Preview
Honda V3R 900 10Honda V3R 900 10Preview
Honda V3R 900 11Honda V3R 900 11Preview
הונדה V3Rהונדה V3RPreview
הונדה V3Rהונדה V3RPreview

V3R 900 הונדה הונדה V3R טורבו חשמלי מנוע טורבו תערוכת מילאנו תערוכת מילאנו 2025
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד