אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מחקר חדש: מערכות בטיחות אקטיביות לא מפחיתות תאונות בשיעור משמעותי
ראשי » חדשות » מחקר חדש: מערכות בטיחות אקטיביות לא מפחיתות תאונות בשיעור משמעותי
מערכות בטיחות

מחקר חדש: מערכות בטיחות אקטיביות לא מפחיתות תאונות בשיעור משמעותי

מחקר חדש של ארגון IIHS מגלה כי מערכות סיוע אקטיביות לנהג משיגות שיפור זניח בהפחתת תאונות בהשוואה למערכות התרעה ומגדיר אותן יותר כאביזר נוחות

אופיר דואק 16/07/2024 צלם: יצרן

מערכות התרעה ובטיחות מתקדמות מבוססות מצלמות ורדאר הפכו בעשור האחרון לחלק בלתי נפרד מהמכוניות המודרניות, כחלק מהמאמץ של תעשיית הרכב להפחתת תאונות. בתחילת הדרך נכנסו לשימוש מערכות התרעה על סכנת התנגשות או סטיה מנתיב כמו מובילאיי, כשתוך זמן קצר הוטמעו כחלק מהמכונית והפכו לסטנדרט נדרש בתקינה במדינות רבות.

ההתפתחות הטכנולוגית המהירה שדרגה מערכות אלו לכאלו בעלות פעולה אקטיבית, שבה הרכב מבצע בלימה או תיקון נתיב באופן עצמאי כשעל בסיס התכונות של מערכות אלו שואפות יצרניות הרכב וחברות טכנולוגיה להגיע ליכולות נהיגה אוטונומיות מלאות בעתיד. הנחת היסוד היא שמערכות בטיחות אקטיביות מונעות תאונות ואחראיות לחלק משמעותי בירידה בנפגעי תאונות דרכים במדינות רבות, אלא שמחקר חדש של ה-IIHS (איגוד חברות הביטוח בארה”ב) מגלה תוצאות מפתיעות.

מחקר שערך ארגון IIHS בשיתוף HLDI (ארגון המידע על תביעות ביטוח) מגלה כי מכוניות בעלות מערכות התרעה מפני התנגשות וסטיה מנתיב היו מעורבות בפחות תאונות ובפחות מקרי תביעות ביטוח בשיעור ניכר, אך ההבדל בינן לבין מכוניות שצוידו במערכות בטיחות אקטיביות היה שולי ולעיתים כלל לא קיים. במילים אחרות, מערכות בטיחות אקטיביות לא משיגות יתרון במניעת תאונות על פני מערכות התרעה. מחקר זה מגיע לאחר שלפני מספר חודשים פרסם הארגון מחקר נוסף בו בדק ומצא חוסר יעילות בפעולת מערכות הנהיגה החצי אוטונומיות.


המחקר הנוכחי ממשיך ומאשש תוצאות של מחקר דומה שנערך לפני 3, כאשר בשניהם נבדקו בעיקר מכוניות מתוצרת ניסאן וב.מ.וו בנות 5 עד 11 שנים. על פי המחקר הנוכחי ב.מ.וו ומיני מהשנים 2013 עד 2017 בעלות מערכות התרעת התנגשות נרשמה ירידה של 7% בתביעות גוף ו-13% בתביעות נזק לרכב, אך במכוניות בעלות בקרת שיוט אדפטיבית נרשמה ירידה זהה בתביעות נזקי גוף אם כי ירידה של 25% בתביעות נזק לרכב.

במקרה של ניסאן רוג (המקביל לניסאן אקסטרייל המוכר לנו) נרשמה ירידה של 49% בתאונות חזית במכוניות בעלות בלימת חירום אוטונומית לעומת כאלו ללא מערכת זו, אך הוספת מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שיפרה את הנתון ל-54% בלבד, כאשר בין מערכות התרעת סטיה מנתיב לתיקון סטיה מנתיב לא נרשמו הבדלים כלל ברמת הפחתת התאונות. במכוניות בהן הייתה מותקנת מערכת מניעת סטיה מנתיב ושמירה על מרכוז רמת השיפור הייתה זהה בכבישים מהירים ובדרכים עירוניות, אלא שהמערכת של ניסאן פעילה רק ממהירות של 60 קמ”ש ומתחתיה פועלת רק אזהרת סטיה – כלומר השיפור במהירויות נמוכות היה זהה למרות שאין למערכת יכולת תיקון עצמאית.

לדברי אנשי ה-IIHS אחת הסיבות לתוצאות המחקר היא העובדה שמערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב שאמורות להעניק יכולת חצי אוטונומית ולמנוע תאונות דורשות את הפעלתן על ידי הנהג. נהגים רבים כלל לא מודעים או לא עושים שימוש בפונקציות אלו, כאשר חלקם דואג לכבותם כיוון שבניגוד למערכות כמו בלימת חירום אוטונומית מלפנים ובנסיעה לאחור או התרעה על תנועה בשטחים מתים, אופי הפעולה של המערכות האקטיביות לא תמיד רהוט ומטריד את הנהגים.
הגדיל לעשות נשיא ה-IIHS דיוויד הארקי שסיכם כי נכון לעתה “מערכות אוטומציה חלקית של הנהיגה הן יותר אביזר נוחות כמו חלונות חשמליים מאשר טכנולוגיה למניעת תאונות”.

ACC AEB IIHS בלימת חירום אוטונומית בקרת שיוט אדפטיבית מניעת סטיה מנתיב מערכות בטיחות מערכות בטיחות אקטיביות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: CF מוטו מציגה אדוונצ’ר בגדול

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

תערוכת מילאנו: הונדה WN7 החשמלי יוצא לדרך

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

לידיעת השליחים: קימקו מובי חדש הוצג במילאנו

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

איון HT (מבחן דרכים): בליגה של הגדולים

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: סוזוקי ממציאה מחדש את ה-SV והופכת אותו לקרוסאובר

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

מילאנו 2025: ימאהה R7 מתעדכן ומשפר יכולות

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

פאניגאלה על הכוונת: CF מוטו חושפת אופנוע סופרבייק עם מנוע V4

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד