השם פינינפארינה מוכר לרוב חובבי הרכב בזכות סדנת העיצוב בשם זה, על שמו של מייסד הסדנה באטיסטה “פינין” פארינה שאחראי לכמה מעיצובי המכוניות היפים ביותר בכל הזמנים. לצד סדנת העיצוב המהוללת מטורינו הוקמה לפני מספר שנים במינכן “פינינפארינה אוטומוטיב”, שהציגה מכונית על חשמלית יוצאת דופן ששמה באטיסטה כמחווה למייסד הסדנה.
שנתיים לאחר שפינינפארינה באטיסטה יצאה לאוויר העולם, ביצרנית הרכב פינינפארינה החליטו לעשות מחווה לבן משפחה נוסף שפחות מוכר לרובנו אבל יש לו היסטוריה מפוארת בהחלט. מדובר בגרסה מיוחדת הנושאת את שמו של ג’וזפה “נינו” פארינה, אחיינו של המעצב האגדי ונהג מרוצים מוכשר שהיה גם לזוכה הראשון באליפות הפורמולה 1 של ה-FIM בשנת 1950. נינו היה נהג מרוצים של סקודריה פרארי ולאחר מכן גם של אלפא רומיאו ומזראטי וזכה לעשרות ניצחונות במרוצים הנחשבים והיוקרתיים משנות ה-30 ועד אמצע שנות ה-50′
המהדורה מיוחדת הנושאת את שמו של נינו נבדלת חיצונית בצביעה אדומה ייחודית, עם חלק תחתון בצבע לבן המשלב פס כחול דקיק העוטף את המכונית. על אחורי המכונית מתנוססות הספרות 01 המסמלות את האליפות הראשונה שהשיג נינו, השם נינו פארינה חרוט ליד הפנסים הקדמיים ובנוסף החישוקים נצבעו בצבע זהוב. בתא הנוסעים ישנו גימור ייחודי למהדורה זו עם מושב נהג בצבע שחור ומושב נוסע בצבע בז’, שניהם בשילוב עור ואלקנטרה עם חגורות בטיחות כחולות. כמובן שיש גם תגים המבהירים שלא מדובר ביציאה לא ברורה אלא במהדורת נינו פארינה.
מבחינה מכאנית, מהדורת “נינו” לא שונה מהבאטיסטה הסטנדרטית שהיא לא ממש סטנדרטית. מנוע חשמלי לכל גלגל, הספק משולב של 1900 כ”ס ומומנט של 238 קג”מ הופכים את הבאטיסטה לאחת המכוניות המהירות ביותר שכסף יכול לקנות כיום. פינינפארינה באטיסטה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-1.86 שניות ול-200 קמ”ש ב-4.75 שניות, שניה רק לרימאק נאוורה שוברת השיאים, כשהיא מסוגלת להגיע עד ל-350 קמ”ש. סוללה בקיבולת של 120 קוט”ש צפויה לספק טווח נסיעה של 476 ק”מ, בהנחה ותצליחו להתאפק ולא לסחוט את מלוא פוטנציאל הביצועים של המכונית.
רק חמש יחידות של פינינפארינה באטיסטה במהדורת נינו פארינה מתוכנות להיות מיוצרות, כך שהן יהיו אפילו יותר אקסקלוסיביות ויקרות מ-150 היחידות המתוכננות לייצור של הבאטיסטה שמחירן מתחיל ב-2.2 מיליון דולר.