לפני כחודשיים חשפה מזראטי את הדור החדש של הגראנקבריו, הממשיכה בשושלת דגמי הקבריו והספיידר ארוכת השנים של מזראטי. שלא במפתיע, וכמו בדור היוצא, הגראנקבריו היא למעשה הגרסה הפתוחה של הגראנטוריסמו, שהדור הנוכחי שלה הוצג לפני שנתיים. כך שלמעט גג הבד המתקפל וחיזוקי המרכב הנדרשים השתיים כמעט זהות מבחינה עיצובית, כשהן חולקות תא נוסעים ומכלולים זהים.
מזראטי גראנקבריו החדשה נחשפה תחילה בגרסת הטרופיאו שתהיה הגרסת הבנזין הבכירה של הדגם, כשהיא מצוידת במנוע V6 כפול המגדשים שהגיע מה-MC20 ומספק 550 כ”ס ו-66.3 קג”מ, כאשר להיצע הייתה צפויה להצטרף גם גרסת כניסה מוחלשת בשם “מודנה”. במזראטי לעומת זאת העדיפו לחכות עם הגרסה העממית, ולחשוף לפניה דווקא את הגרסה החשמלית הנושאת את השם Flogore, רעם באיטלקית.
השם פלוגורה משמש את מזראטי עבור הגרסאות החשמליות שהציגה כבר לגרקלה וגם לגראנטוריסימו עצמה. השוני העיצובי ביחס לגרסת הבנזין בא לידי ביטוי בחישוקים שונים, צבע כחול לשלושת הזימים המסורתיים שעל הכנפיים הקדמיות ובהיעדר מפלטים שמבצבצים מהפגוש האחורי. הצגתה של מזראטי גראנקבריו בגרסה חשמלית מעניקה לאיטלקים יתרון מסוים, כיוון שלפחות כרגע אין לה מתחרות ישירות, אם כי אנחנו לא בטוחים כמה למה בכלל צריכה הגראנקבריו גרסה חשמלית, בטח לאור העובדה שהביקוש למכוניות חשמליות בסגמנט האולטרה יוקרתי הוא לא גבוה כפי שהעיד לאחרונה יו”ר אסטון מרטין אשר דוחה את הצגת החשמלית שלה.
בחזרה לאיטליה, מזראטי גראנקבריו פלוגורה עושה שימוש באותו מכלול הנעה חשמלית זהה לזו שבגראנטוריסימו פלוגורה. מדובר בשילוב של שלושה מנועים חשמליים, האחד מלפנים ושניים מאחור, כאשר לכל אחד מהם הספק של 400 כ”ס. בסך הכל ההספק בגלגלים הוא 760 כ”ס, כאשר הבחירה במנוע חשמלי לכל גלגל מאחור מאפשרת לייצר חלוקת כוח משתנה המדמה נעילת דיפרנציאל בעת הצורך לצד חלוקת כוח וקטורית בפניה כדי לשפר את האחיזה.
נתוני הביצועים הרשמיים הם 2.8 שניות בזינוק ל-100 קמ”ש, 0.8 שניה פחות מאשר בגראנקבריו טרופיאו, עם מהירות מרבית של 290 קמ”ש (לעומת 316 קמ”ש) שתרוקן את הסוללה בקצב מסחרר. הסוללה היא בקיבולת של 92.5 קוט”ש אמורה לספק טווח תיאורטי של 450 ק”מ, כאשר ארכיטקטורת 800V תאפשר טעינת DC מהירה בקצב של עד 270 קילוואט. לפחות בזמן המתנה לטעינה יוכלו הבעלים להסתכל על אחת ממכוניות הקבריולה היפות ביותר כיום. מזראטי מאפשרת להזמין כבר כעת את הגראנקבריו פלוגורה, כאשר באופן מפתיע מחירה הרשמי באירופה נמוך בכ-30 אלף אירו ממחירה הבסיסי של גרסת הטרופיאו, אם כי בכל מקרה המחיר עומד על יותר מ-200 אלף אירו.