בדיוק היום, ב-1 במאי לפני 31 שנים, נהרג איירטון סנה בתאונה מחרידה במרוץ הגרנד פרי בסאן מרינו. גם כיום, שלושה עשורים לאחר מותו, נחשב שנה לאחד מנהגי הפורמולה 1 הגדולים והנערצים בכל הזמנים, זאת לאחר שזכה בשלוש אליפויות עולם והתייחד בסגנון הנהיגה הייחודי וחסר הפשרות שלו.
ככל שחולף הזמן ההערצה לסנה רק גוברת, כאשר בשנה שעברה נערכו לכבודו מספר אירועי הנצחה מרגשים ואף נעשתה בנטפליקס סדרת דרמה ביוגרפית על חייו. בהתאם לפופולאריות הזו, גם מזכרות מהקרירה של סנה הופכות להיות מבוקשות יותר ויותר. בשנה שעברה ריכזה את העניין מכונית ההונדה NSX שהייתה בבעלותו ועמדה למכירה, וכעת מרכזת את תשומת הלב הקסדה של סנה.
במשך שנים התחרה סנה עם קסדה בעלת סכמה ייחודית עם פסי צהוב וירוק כמחווה לדגל ברזיל עם הלוגואים של מרלברו שהייתה הספונסרית של קבוצת מקלארן-הונדה בה התחרה, יחד עם חברת הדלק של וחברת האופנה בוס. סכמה שהפכה לאייקון והוצעה במהלך השנים בכמה גרסאות רפליקה מיוחדות לאספנים שהפכו לנדירות, נחשקות ויקרות בפני עצמן. בתזמון כמעט מושלם, נמכרה במחיר שיא במכירה פומבית של RM Sothbeys לפני מספר ימים קסדה מקורית בה עשה שימוש אירטון סנה.
מדובר בקסדה בה עשה סנה שימוש בגרנד פרי של בלגיה בשנת 1992, כשבמהלך מקצי הדירוג הוא נראה עוצר את מכוניתו כדי לעזור לנהג אריק קומאס שנלכד במכוניתו שעמדה להתלקח לאחר שהיה מעורב בתאונה. מעשה הירואי זה זכור לסנה כאחד מהרגעים הגדולים שלו ובכלל כספורטאי. תיעוד שרק הוסיף לייחודיות ולערך של הקסדה עצמה.
הקסדה מתוצרת חברת שואי היפנית היא מסדרת יצור מיוחדת שנועדה לשימוש במרוציה פורמולה 1, וכיאה לפריט אספנות נדיר היא מלווה בתיעוד מלא של תאריך יצורה ואימות השימוש שלה על ידי סנה באותו מרוץ בבלגיה. הקסדה נמכרה במחיר אסטרונומי של 963,700 דולרים – הסכום הגבוה ביותר ששולם עבור קסדת מרוצים אי פעם.