טסלה מפתיעה ומגיבה באופן כמעט מיידי למתרחש בשוק הישראלי. הבוקר, פחות מ-24 שעות מאז ההשקה המקומית של אקספנג G6 הקוראת תיגר על מודל Y הפופולארית, חשפה טסלה מחירון חדש ומוזל לדגמי המודל Y והמודל 3. המהלך אמנם יגביר את התחרותיות של טסלה, אך פוגע שוב בלקוחות החברה בארץ שנאלצים לראות את מכוניתם סובלת מירידת ערך מואצת.
חשוב להדגיש שעבור שוק הרכב הישראלי שידוע לאורך השנים בשינוי מחירי המכוניות בעיקר בכיוון אחד (כלפי מעלה אם לא הבנתם), מדובר במהלך מבורך בו יצרן רכב הולך נגד החוקים המקובלים לכאורה בארץ, ומה שעתיד לגרור את המתחרות להגיב בהתאם. טסלה מבצת עדכון מחירים עקבי מידי מספר חודשים, ולא פעם מבצעת גם העלאות מחירים. התגובה המיידית והורדת המחירים הנוכחית מעידה שלמרות שישראל שוק קטן יחסית, בטסלה עוקבים אחר הנעשה בו. התגובה תואמת את אסטרטגיית הורדת המחירים של החברה בשנה האחרונה כחלק מעימות המתמשך מול יצרניות הרכב הסיניות. בתחילה המחירים ירדו באופן משמעותי בסין, לאחר מכן בארה”ב ובאירופה וכעת גם בישראל.
ומכיוון שטסלה היא היחידה שמפרסמת את מחירי הרכבים שלה באתר לפני מיסים מקומיים ולא שומרת את זה כסוד כמו שפועלות כל היבואניות המתחרות, קל להבחין שמחירי טסלה מודל 3 ומודל Y ירדו לרמה הנמוכה ביותר אי פעם שלהם בישראל, עם מחיר התחלתי לפני מיסים של 142,990 שקל לדגם המודל 3 והחל מ-157,990 שקל למודל Y. מחירה של טסלה מודל Y הנעה אחורית על הכביש כולל מיסים מתחיל עכשיו מ-218,962 שקלים (במקום 236,142 שקלים עד כה) – כך שכעת היא יקרה רק ב-18 אלף שקלים מגרסת הבסיס של אקספנג G6. מחיר מודל Y טווח ארוך הוזל משמעותית בכ-26 אלף שקלים ומתחיל עכשיו מ-256,567 שקלים. מחיר טסלה מודל Y פרפורמנס מתחיל עכשיו מ-284,419 שקלים, (במקום 291,846 שקלים עד כה).
מחירי טסלה מודל 3 על הכביש כולל מסים ואגרת רישוי יחלו כעת מ-197,999 שקלים לגרסת הנעה אחורית (במקום 211,974 שקלים עד כה), כאשר גרסת הלונג ריינג’ הוזלה בכ-13 אלף שקלים ותעלה מעכשיו מ-228,744 שקלים. גרסת הפרפורמנס החדשה דווקא מתייקר בכ-11 אלף שקלים ויחל מ 284,419 שקלים. זה המקום לציין שההורדה במחירי מודל 3 מגיע לאחר שזו התייקרה משמעותית עם נחיתת הדגם לאחר מתיחת הפנים שבוצעה בו השנה.
תהיו בטוחים שזו לא המילה האחרונה כרגע בשוק, והמהלך של טסלה עתיד לגרור תגובות מיבואניות נוספות של מכוניות חשמליות.