מוטו-גוצי V7 – חייב להסביר את הכותרת רגע. גל הרטרו ששוטף את העולם כולו ובתוכו גם את זה הדו-גלגלי, מעביר את אנשי השיווק על דעתם. אופנועים שאין בינם ובין אופנועים מפעם דבר וחצי דבר, מוצגים ומונחים לא קשורים לצידם. קפה רייסר, רטרו, סקרמבלר, מילים שמציפות השקות של אופנועים חדשים וחלקי פלסטיק שמנסים לאלץ אותם לתוך ההגדרות האלו.
מוטו-גוצי V7 לא צריך להתאמץ. השורשים של שם הדגם הזה נעוצים בתחילת שנות ה-70, כך גם עיצובו. הוא לא צריך לקרוא לעצמו רטרו. ברור כבר מהמבט הראשון שזה-זה. הדבר האמיתי. ואני קצת מקדים את המאוחר אבל אעשה זאת בכל מקרה – הוא מתאים מאין כמוהו לכל פרויקט התאמה אישית. אני הייתי הופך אותו לקפה-רייסר. פשוט זורק עליו זוג קליפ-אונים ויוצא לדרך. פחות מ-60,000 שקל ויש לך קפה-רייסר ביד, עם אחריות. קופיקס רייסר. וכאן אני פוצח בוידוי מרגש – אחרי 20 שנה על ליטרים ספורטיביים גם אני נשבתי בקסם הרטרו. בפשטות.
התמונות שמגיעות מסדנאות שמעבר לים מעבירות אותי על דעתי. אודה ולא אבוש – לפני למעלה משנה (אולי שנתיים?!) פצחתי בבניה של אופנוע מאפס פחות או יותר. פרויקט בנייה שהחל מניסורי שילדה ועדיין לא נגמר. לי (ולחברי הטוב גילי עוז ממוסך וושדי בהרצליה) אין מספיק זמן, אוויר ולפעמים כסף, בשביל להביא את הפרויקט הזה לסופו. להתאים לעצמך אופנוע בבניה עצמית יכולה להיות מטלה סיזיפית (ויקרה) למדי.
איך זה מרגיש
אבל רגע בוא נחזור להתחלה. הגוצי הוא אופנוע בסיסי מאוד. איך הוא נראה אתה כבר יכול לראות בתמונות. בדיוק כמו שאופנוע מסוגו צריך להיראות עם כל הצ’ארם והפאסון שיש באופנוע קלאסי של מוטו-גוצי. מעבר לזה, מוטו-גוצי V7 הוא כלי בסיסי מאוד, יש כאן את הווי-טווין האורכי הקלאסי של גוצי עם 744 סמ”ק, רק שני שסתומים לצילנדר ורק 48 כ”ס אבל מומנט יעיל (6.1 קג”מ) שמגיע כבר ב-2,800 סל”ד. מעבר לזה אין הרבה. מנוע, גלגלים, כידון – אופנוע.
טפס עליו ותגלה שהכול קל יחסית. המימדים בינוניים לאופנוע בניפחו אבל זהו אופנוע מרווח מאוד. הישיבה טיבעית נינוחה וזקופה והכיסא היפיפיה פשוט נוח. אופנוע עם טעם של פעם. צמד הבוכנות מתחיל לנוע והרעד של הגוצי עם כל האופי והכריזמה שיש לתצורה הזו מתחילים לפעול.
קל מאוד להתנייד עליו בעיר. מרכז הכובד מרגיש נמוך, זוית הצידוד של המזלג טובה והמנוע מושך מסל”ד אפסי כמו טרקטור (אחרי שנתת לו להתחמם). הגוצי מכניס אותך לאווירה, מפמפם קלות, עונה לכל בקשה, לא דוחק בך ולא מבקש ממך לדחוק בו.
כל ק”מ שעובר מדגיש עובדה אחת. זה אולי אופנוע מודרני, עם בקרת משיכה (בלתי מתנתקת – אין ווילים למרות שהגוצי מראה נכונות) ו-ABS אבל זו לגמרי חוויה של פעם. אתה יכול לדחוק בו. על הכביש המהיר אפשר להוריד את הראש ולייצר מהירות גבוהה אבל זה לא מעניין. המנוע ומיגון הרוח עושים טוב עד גבול ברירת הקנס. גם בכביש המפותל אפשר לייצר קצב מהיר (על אספלט איכותי) אבל ההרגשה היא שאם אתה לא ממש ממהר, אין סיבה לעשות את זה. הראש כאן הוא אחר. תעלה הילוך, תרים את הראש. אולי תקלוט איזה שביל שלא הכרת, סע עליו, גלה פינה קטנה. ספוג את החוויה.
כמובן שיש למה לבוא בטענות, כאופנוע בסיסי וזול יש מכלולים וחלקים שנראים ומרגישים ככה. הרגליות, חיפוי של לוח השעונים (השנתות עצמן יפיפיות לטעמנו), המיתלים. הרכיבים הבסיסיים שאמונים על הצמדת הגלגל לאספלט לא מצליחים תמיד במשימתם. כביש גלי או מלא חטטים בשילוב עם מהירות גבוהה יחשוף את מגבלת יכולת השיכוך. אותם מיתלים בתוך העיר עושים עבודה טובה. זה אופנוע נוח ונעים מאוד.
רטרו להמונים
ברמת המחיר של מוטו-גוצי V7 אין עוד אופנועים שיודעים להרגיש ולשדר על התדרים שלו. רטרו שנראה ומרגיש כמו שרטרו צריך להראות, ולהרגיש. יש אופנועים מודרנים שניסו להפוך אותם לכאלו, יש סתם כלים חדשים. אופנוע כזה – שלוקח את הקונספט הזה עד הסוף ובצורה כל כך משכנעת אין. אופנוע זול עם אמירה, תחושות ווייב ייחודי. וחייבים להודות שגם ההילה שיש למוטו-גוצי מוסיפה כאן. גם מבלי לשנות בו כלום הוא אופנוע מיוחד מאוד – העובדה היא – מוטו-גוצי V7 יכול להוות בסיס לפרויקט קאסטומיזציה אישי רק מוסיפה לו ייחוד. הסתכל בתמונות ודמיין אותו עם כנף אחורית קצוצה, שני מפלטי קונטי, קליפ-אונים והנמכה קלה – אני יודע שזה מה שאני עושה מהרגע שהחזרתי אותו.
נתונים: 744 סמ”ק, 48 כ”ס ב-6,200 סל”ד, 6.1 קג”מ ב-2,800 סל”ד, 189 ק”ג, 22.4 ק”מ לליטר (במבחן), מחיר: 59,000 שקלים