מרוצי הפלאט טראק הנערכים על מסלולי עפר אובליים הם מענפי המרוצי האופנועים הוותיקים והפופולאריים בארה”ב. בהתאם לכך, ותוך נאמנות למורשת ארוכת השנים אופנועי הפלאט טראק מתבססים לרוב על דגמי קאסטום בעלי מנועי וי-טווין של הארלי דיווידסון ואינדיאן שעברו הסבה לייעוד החדש מעבר לאספלט.
ההתבססות כנקודת מוצא על אופנועי קרוזר תואם לחוקי הז’אנר בזכות בסיס גלגלים ארוך, אבל מביא איתו גם קנס בדמות נקודת מוצא של משקל עצמי גבוה. לא הדבר האידאלי עבור אופנוע המיועד לתחרות, אבל לך תשנה הרגלים של כמעט 100 שנה. לעיתים יש גם מי שמנסים לחרוג מהקונספט הכללי והשמרני וליצור משהוא אחר.
ימאהה הציגה בעבר קונספט שכזה על בסיס ה-MT07, אבל לרוב מדובר בסדנאות שיוצרות דגמים חד פעמיים אבל מדליקים להפליא, כמו היצירה הזו של סדנת Rough Crafts מטאיוואן. הסדנה בנתה אופנוע פלאט טראקר על בסיס לא שגרתי, אבל הגיוני במידה רבה, של אופנוע מוטוקרוס קליל. נקודת המוצא של הסדנה הייתה ימאהה YZ450F שתרם את המסגרת העליונה של השלדה, יחידת המושב, הכידון והפלסטיקה שלו יחד עם מיכל דלק חדש שנבנה מאלומיניום.
כיוון אופנוע פלאט טאקר צריך יותר כוח, ובעיקר מומנט חיפשו בסדנה מנוע שיוכל להתאים לייעוד החדש, מה שאומר יותר נפח ויותר צילינדרים. הבחירה נפלה על המנוע של הטנרה 700 שעבר בשלמותו עם התושבות וקורות השלדה שהיו קרובים למדי לגאומטריה של שלדת ה-YZ. כל מכלול המנוע והשלדה התחתונה חובר לרכיבים אשר הגיעו מה-YZ, כשבסדנה ביצעו את ההתאמות הנדרשות עם מיקום שונה של הזרוע האחורית, הפשטת כל מכלול מיותר ומערכת פליטה חדשה שבה פתח פליטה אחד נמצא בתחתית האופנוע והשני מזדקר מצידו הימני.
אחרי חיבור המנוע והשלדה עברו בסדנה לטפל בכל מה מסביב. כדי להתאים לייעוד כאופנוע פלאט טראקר הותקנו חישוקי 19 אינץ’ יצוקים מלפנים ומאחור בייצור מיוחד של סדנת רולנד סנדס עם צמיגי דאנלופ קובייתיים בעלי חתך 80 גבוה. במידות האופנוע זכה למערכת מתלים מתכווננים מתוצרת אוהלניס, עם מזלג קדמי בקוטר 48 מ”מ מסדרת RFX המותאם לרכיבת סופרמוטו ובולם אחורי תואם. מערכת הבלימה מורכב מדיסק קדמי בודד בקוטר 320 מ”מ עם קאליפר רדיאלי בעל 6 בוכנות ודיסק אחורי בקוטר 267 מ”מ וקליפר בעל צמד בוכנות. האופנוע שוקל רק 158 ק”ג. יותר מאופנוע מוטוקרוס, אבל הרבה פחות ממשקל של פלאט טראקר ממוצע. התוצאה הסופית בהחלט מעוררת חשק לעלות איתה על מסלול עפר מזדמן, אבל מצד שני היא יפה מידי מכדי לרצות ללכלך אותה.