למרות התקופה הלא פשוטה והירידה במכירות על אף הדגמים החדשים, במזראטי משדרים עסקים כרגיל ומגיעים לשבוע הרכב במונטריי עם כמה חידושים כדי למשוך את תשומת ליבם וארנקם של עשירי קליפורניה. לצד MC20 במהדורת אייקונה שהיא מחווה ל-MC12 ואת ה-MCXtrema הקיצונית שעורכת בכורה צפון אמריקאית עורכת מזראטי בכורה עולמית ל-MC20 GT2 סטרדאלה החדשה.
מדובר בגרסת הומולוגציה חוקית לכביש על בסיס ה-MC20 GT2 שאמורה להציע את הטירוף והיכולות של גרסת המסלול עבור מי שה-MC20 הרגילה מעודנת והסולידית יחסית. חיצונית הסטרדאלה נבדלת מה-MC20 הסטנדרטית בשלל עזרים אווירודינמיים כמו חרב קדמית וחצאיות צד שונות. על פאנל החזית הקדמי ובצדדי הכנפיים נוספו כונסי אוויר לשיפור זרימת האוויר ומאחור ישנם כונסי אוויר מוגדלים למנוע, כולם אגב עשויים מסיבי פחמן. כמובן שלא נפקד מקומה של כנף אחורית גבוהה, מסיבי פחמן כמובן.
תא הנוסעים כולל מושבי מרוץ עם חגורות בטיחות בעלות 4 נקודות עגינה. הדיפונים הפכו מינימליסטים ובשילוב סיבי פחמן ואלקנטרה בכל פינה כשאפילו ידיות פתיחת הדלתות הן מעתה רצועות אלקנטרה שחוסכות כמה גרמים חיוניים. גלגל ההגה הקטום בהשראת דגמי המרוצים משלב סיבי פחמן ואלקנטרה בנקודות האחיזה של הידיים, עם נורות בחלקו העליון לסימון הזמן המומלץ להחלפת ההילוכים. עם זאת, במזראטי עדין השאירו מסך 10.25 אינץ’ לתפעול מערכות הרכב השונות ומערכת שמע בעלת 12 רמקולים, אם בכל זאת תרצו, מסיבה לא ברורה, לשמוע משהו אחר חוץ מהסאונד של המנוע.
בסך הכל דיאטת סיבי הפחמן של מזראטי MC20 GT2 סטרדאלה עזרה להוריד 60 ק”ג ממשקל המכונית ביחס ל-MC20 סטנדדרטית. יחד עם תוספת של 10 כ”ס להספק מנוע ה-V6 כפול המגדשים מתקבל הספק מרבי של 640 כ”ס ב-7,500 סל”ד, מה שהופך את הסטרדאלה למזראטי החזקה ביותר בייצור סדרתי כיום עם מנוע בעירה פנימית. יחס משקל/הספק משופר מאפשר לסטרדאלה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-2.8 שניות, כעשירית שניה פחות מאשר MC20 רגילה עם מהירות מרבית של למעלה מ-320 קמ”ש.
אבל השיפור הזניח בביצועים הוא לא העיקר, כיוון שכמהדורת הומולוגציה נקודת החוזק של מזראטי MC20 GT2 סטרדאלה אמורה להיות בהתנהגות המשופרת, תוצאה של האווירודינמיקה המשודרגת כמו גם כיול מתלים שונה ומחודד יותר וצמיגים מכווני אחיזה. מסוג הדברים שצריך להיות לקוח של מזראטי כדי לגלות.