אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הזדמנות אחרונה ל-V10: מהדורת הפרידה של אאודי R8 בישראל
ראשי » חדשות מקומיות » הזדמנות אחרונה ל-V10: מהדורת הפרידה של אאודי R8 בישראל
אאודי R8

הזדמנות אחרונה ל-V10: מהדורת הפרידה של אאודי R8 בישראל

רגע לפני שהיא יורדת סופית מפס היצור, גרסת הפרידה המיוחדת של אאודי R8 נוחתת בישראל עם הנעה אחורית ותג מחיר של 1.25 מיליון שקלים

אופיר דואק 04/01/2024 צלם: יצרן

הרבה מכוניות ספורטיביות וחובבות בנזין ירדו מפס היצור במהלך שנת 2024. אאודי R8 היא אחת מהן. בכך תצטרף מכונית הספורט של אאודי ל-TT שכבר ירדה לפני מספר שבועות מפס הייצור – שני דגמים שנפלו קורבן למרוץ החשמלי בתעשיית הרכב שחרץ את גורלן. באאודי דווקא רמזו על יורשת חשמלית ל-R8, אבל זו לא ממש נחמה עבור חובבי הרכב והמותג מאינגולשטאט.

אאודי R8 יצאה אל הכבישים בשנת 2006 כניסיון לשדרג את מעמדה של החברה ולהיכנס לנישת מכוניות הספורט האקזוטיות, כאשר בגרסה הבכירה חלקה מנוע V10 ( ועוד אי אילו מכלולים) עם למבורגיני גאיירדו. הדור השני של אאודי R8 נמצא איתנו כבר מאז שנת 2015 ובעולם שפוי היורשת שתמשיך את השושלת עם מנוע ה-V10 הייתה כבר נמצאת מעבר לפינה.

שנת 2024 תהיה השנה האחרונה בה תימכר אאודי R8 ולרגל כך רעננה אאודי את היצע הגרסאות, שהיא הציגה ומציעה את ה-R8 במהדורת פרידה מיוחדת הנקראת Performance RWD, שבאופן ייחודי מוצעת רק בתצורה של הנעה אחורית, והיא למעשה גם מהדורת פרידה ממנוע ה-V10 ששירת את אאודי גם בכמה דגמי S ו-RS ספורטיביים. שיווקה של המהדורה המיוחדת מתחיל גם בישראל במים אלו, עם תג מחיר התחלתי של 1.25 מיליון שקלים עבור גרסת הקופה.


המנוע במהדורת הפרידה של אאודי R8 הוא אותו מנוע V10 אטמוספרי מוכר בנפח 5.2 ליטר, כאשר חבילת ה”פרפורמנס” משמעה שהוא מספק 570 כ”ס ו-56.1 קג”מ, שהם 30 כ”ס וקג”מ אחד יותר מגרסת ההנעה האחורית הסטנדרטית של ה-R8. המשקל הקל יחסית העומד על 1,590 קג”מ בגרסת הקופה מאפשר ל-R8 הזו להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 329 קמ”ש.

המהדורה המיוחדת גם כוללת מתלים אדפטיביים עם מוט מייצב עשוי סיבי פחמן בחזית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. מערכת הבלימה מורכבת מדיסקים מחורצים בקוטר 365 מ”מ מלפנים עם קאליפרים בעלי שמונה בוכנות, כשמאחור ישנם דיזקים בקוטר 356 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות. רשימת האופציות כוללת בלמים קרמים והגה בעל יחס העברה משתנה. כמו כל מהדורה מיוחדת, גם במקרה של ה-R8 הזו בוצע טיפול קוסמטי קל עם מסיטי רוח וספויילרים משופרים, גימורים ייחודים בתא הנוסעים ורשימת אבזור ארוכה. גם בלי כל אלו, מדובר במכונית מזן נכחד שתהפוך תוך זמן לא ארוך לפריט אספנים.

Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi RS 3 SportbackAudi RS 3 SportbackPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview
אאודי R8אאודי R8Preview
Audi R8 Coupé V10 performance RWDAudi R8 Coupé V10 performance RWDPreview

R8 פרפורמנס אאודי אאודי R8 אאודי R8 Performance RWD
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

מרוץ טיפוס הגבעה מגיע לפוריה בפעם השלישית

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

חשמליות בגדול: הנבחרת החשמלית של קאדילאק יוצאת לדרך בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

קסם הרטרו על חשמל: פולקסווגן ID.Buzz בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

חוזר לעניינים: קיה ספורטאז היבריד שוב בישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

עוקפת את החרם: רנו קליאו חוזרת לישראל

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

חשמל, היבריד ובנזין: ג’אקו 5 בדרך לישראל במגוון תצורות הנעה

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

לא רק היברידית: MG3 נוחתת בישראל גם בגרסת בנזין

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

BYD רוצה להעיר מחדש ולחשמל את קטגוריית המיני עם דולפין סרף

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

לנד רובר דיפנדר 110 S200 (מבחן דרכים): בחזרה למקורות

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

עולה כיתה: החל שיווק יונדאי טוסון ההיברידי בישראל

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב הרביעי

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

ואתם חשבתם שטראמפ נגדנו

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

בחזרה לסוואנה: רנו 4 החשמלית יורדת לשטח

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

עומס חום: מה לעשות עם רכב חשמלי בשרב הכבד

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

הונדה CB1000 הורנט (מבחן דרכים): סטריטפייטר נקודה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד