הרבה מכוניות ספורטיביות וחובבות בנזין ירדו מפס היצור במהלך שנת 2024. אאודי R8 היא אחת מהן. בכך תצטרף מכונית הספורט של אאודי ל-TT שכבר ירדה לפני מספר שבועות מפס הייצור – שני דגמים שנפלו קורבן למרוץ החשמלי בתעשיית הרכב שחרץ את גורלן. באאודי דווקא רמזו על יורשת חשמלית ל-R8, אבל זו לא ממש נחמה עבור חובבי הרכב והמותג מאינגולשטאט.
אאודי R8 יצאה אל הכבישים בשנת 2006 כניסיון לשדרג את מעמדה של החברה ולהיכנס לנישת מכוניות הספורט האקזוטיות, כאשר בגרסה הבכירה חלקה מנוע V10 ( ועוד אי אילו מכלולים) עם למבורגיני גאיירדו. הדור השני של אאודי R8 נמצא איתנו כבר מאז שנת 2015 ובעולם שפוי היורשת שתמשיך את השושלת עם מנוע ה-V10 הייתה כבר נמצאת מעבר לפינה.
שנת 2024 תהיה השנה האחרונה בה תימכר אאודי R8 ולרגל כך רעננה אאודי את היצע הגרסאות, שהיא הציגה ומציעה את ה-R8 במהדורת פרידה מיוחדת הנקראת Performance RWD, שבאופן ייחודי מוצעת רק בתצורה של הנעה אחורית, והיא למעשה גם מהדורת פרידה ממנוע ה-V10 ששירת את אאודי גם בכמה דגמי S ו-RS ספורטיביים. שיווקה של המהדורה המיוחדת מתחיל גם בישראל במים אלו, עם תג מחיר התחלתי של 1.25 מיליון שקלים עבור גרסת הקופה.
המנוע במהדורת הפרידה של אאודי R8 הוא אותו מנוע V10 אטמוספרי מוכר בנפח 5.2 ליטר, כאשר חבילת ה”פרפורמנס” משמעה שהוא מספק 570 כ”ס ו-56.1 קג”מ, שהם 30 כ”ס וקג”מ אחד יותר מגרסת ההנעה האחורית הסטנדרטית של ה-R8. המשקל הקל יחסית העומד על 1,590 קג”מ בגרסת הקופה מאפשר ל-R8 הזו להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 329 קמ”ש.
המהדורה המיוחדת גם כוללת מתלים אדפטיביים עם מוט מייצב עשוי סיבי פחמן בחזית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. מערכת הבלימה מורכבת מדיסקים מחורצים בקוטר 365 מ”מ מלפנים עם קאליפרים בעלי שמונה בוכנות, כשמאחור ישנם דיזקים בקוטר 356 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות. רשימת האופציות כוללת בלמים קרמים והגה בעל יחס העברה משתנה. כמו כל מהדורה מיוחדת, גם במקרה של ה-R8 הזו בוצע טיפול קוסמטי קל עם מסיטי רוח וספויילרים משופרים, גימורים ייחודים בתא הנוסעים ורשימת אבזור ארוכה. גם בלי כל אלו, מדובר במכונית מזן נכחד שתהפוך תוך זמן לא ארוך לפריט אספנים.