ברוכים הבאים לסדרת הכתבות החדשה של אוברדרייב וקאן אם. בסדרה הזו נסקור את המקומות המדהימים ביותר בשטח לרכיבה על מגוון הכלים המשובחים של החברה. כן, יש מקומות בישראל בהם ניתן גם ליהנות מהיכולת של הכלים הללו וגם לחוות תאי שטח יוצאי דופן. בדיוק מהסיבה הזו, מצאנו לנכון לצלם את הסדרה בעלת השם הקליט “מדריך אוברדרייב לרכיבות המדהימות ביותר בשטח עם קאן אם”.
את הסרטון הראשון בחרנו להקדיש לאזור שמצוי מזרחית לשמורת הטבע של נחל סכר. או נחל סכל בקיצור. המקום שבסופי שבוע נראה כמו גרסה מקומית לדיונות המפורסמות של גלאמיס בארה”ב לא פחות. עם עשרות כלי שטח שמגיעים לנקודה הזו בכדי לטעום מעט נהיגת דיונות וניחוח מדברי. כל זאת בגבולות הנגב הצפוני מבלי להרחיק יותר מדי. למעשה הנקודה נגישה למדי מכל מקום בארץ עם זמן נהיגה של שעה ופחות מערי המרכז הגדולות.
לכבוד סרטון הפתיחה הצטיידנו בדגמי 2023 של קאן אם מאבריק X3 ואלו, כרגיל, הותירו אותנו שמוטי לסת. השנה השינויים מינוריים למדי, לאחר מתיחת הפנים העמוקה יותר מהשנה החולפת, וזה פשוט מצוין. הכלים האלו הוכיחו לנו שוב, שהם מסוגלים להתמודד בקלות יתירה ובחיוך גדול עם תא השטח האמור. זה לא רק הכוח, אלו לא רק המתלים המתכווננים מתא הנהג, או המכלולים המשופרים והעמידים. זו האריזה כולה, התכנון ההנדסי שמאפשר כאן מהלכי מתלה אדירים, לצד תחושת שליטה מוחלטת של הנהג. בין אם זה בטיול נינוח בשמורת הטבע על השבילים המסומנים, או בחלקים הפתוחים יותר של האזור, המאבריק X3 הראה לנו שכל זה די קטן עליו, והותיר אותנו מצפים לעוד. צפייה מהנה.
חוץ מהמאבריק X3 בגרסאות XRS ו-XRC היה לנו גם אורח מיוחד באותו היום. הזמנו גם את אלירן יפרח שניצח כל מרוץ אפשרי עם הקאן אם מאבריק X3, כדי להשתעשע איתנו בדרך. אלירן מתחרה עם דגם 2023 של המאבריק ורצינו גם לטעום מהיכולת של כלי מרוצים אמיתי בהזדמנות הזו. אבל מסתבר שהמאבריק של אלירן די סטנדרטי, עם שינויים מינוריים והתאמות אישיות. ובאמת, אחרי שנותנים גז באחד הכלים האלו, מבינים שאין כאן צורך בשום שיפור אמיתי, רק להרים מבט ולעוף רחוק.
שם: נחל סכר
איזור: צפון הנגב, בין רמת חובב לרביבים
הגעה: כניסה ישירה לאזור החולות יכולה להתבצע דרך תחנת הדלק פז על כביש 40 דרומית לרמת חובב. מכאן ניתן לצאת בשביל היוצא אל אחורי התחנה לכיוון מערב (בין עצי האשל). חלקו זה של השטח אינו מסומן וכולל שבילים רבים. נסיעה לכיוון מערב במשך כשני ק”מ תסתיים על שפת הנחל כשממול הגדה החולית שלו. מטפסים על הגדה הזו ומגלים שם עולם שלם של שבילים ועוד מרכיבים מלהיבים. נסיעה בתוך הנחל לכיוון צפון ואחרי כארבעה ק”מ ניתן לראות שרידי גשר ישן. זהו גשר ששימש את מסילת הרכבת התורכית לכיוון מצריים. זוהי גם הנקודה בה הופך האיזור לשמורת טבע עם שביל מוגדר היוצא מצומת השבילים למרגלות הגשר.
כללי: האזור מוגדר כשטח אש כך שהגעה לכאן מומלצת רק בסופי שבוע.
חשוב: למעט האזור שצוין כאן, רוב תא השטח הזה מוגדר כשמורת טבע. אז החוקים ברורים: לא יורדים מהשביל המסומן ובלי קשר כמו בכל מקום – שומרים על הסביבה.
מסביב: פארק גולדה בקרבת קיבוץ רביבים עם האגם המלאכותי שלו יכול להוות מקום מעניין אחר תקופה גשומה. באתר גם אנדרטאות, מצפור ועוד. חובבי העתיקות יוכלו לטייל בפארק לאומי שבטה שנמצא בקרבת מקום אף הוא.