אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד
ראשי » חדשות » מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד

מאריי T.50 – כל הדרך ל-12,100 סל”ד

פרטים נוספים נחשפים על מכונית העל החדשה - T.50 - של גורדון מאריי מהנדס-העל

כרמל נולדמן 15/04/2020

גורדון מאריי, האיש שבין השאר בנה את המקלארן F1, עובד על מכונית-חדשה. ה-T.50 שמחירה צפוי לעמוד על  2.6 מיליון דולר, אמורה לכתוב את ספר החוקים מחדש. אם יש מישהו שיכול לעשות את זה, וכבר עשה זאת בעבר, זה האיש.

בלב ה-T.50 נמצא המנוע, שבשונה מרוב המנועים של רכבי-העל היום, שנעזרים בטורבו או מערכות היברידיות, הוא מנוע אטמוספרי. מדובר ב-V12 בנפח 3.9 ל’ שקוזוורת’ מפתחת. מאריי מדבר על בחירה בין 650 ל-680 כ”ס כשההספק המירבי מושג ב-12,100 סל”ד. תיבת ההילוכים הידנית, בעלת 6 יחסי-העברה, מניעה את הגלגלים האחוריים. היא נבנתה במיוחד ל-T.50 על ידי Xטרק. 

נתון המשקל מרשים ביותר, 980 ק”ג בלבד. זה היה אחד היעדים העיקרים בפיתוח – פחות מטון. בדומה למקלארן F1 גם פה הכל נבנה סביב הנהג ולכן גם פה פנים הרכב יהיה בתצורת 3 מושבים – הנהג במרכז עם מעט מאוד מסכים והסחות דעת. מאריי משתמש בעוד טריק ישן שלו, מהברבהם BT46 מימי “האפקט הקרקעי” בפורמולה 1. כן, ב-T.50 יש מאוורר בקוטר של 400 מ”מ באחורי הרכב.

אטמוספרית, ידנית, קלה עם “אפקט קרקעי”. גורדון מאריי אומר כבר די הרבה זמן שהוא עומד להמציא את מכונית-העל מחדש. הוא לא צוחק

 


המאוורר (הפעם חשמלי) עובד בצורה אוטומטית בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. כמו במכונית המאוורר המפורסמת של מאריי, גם כאן המטרה היא לפנות אוויר מתחתית הרכב ולייצר כוח הצמדה מירבי. לטענת מאריי, המאוורר נותן כאן תוספת של 30% באחיזת הרכב על הכביש. 

gordonmurrayt50supercarmclarenf1brabhambtfancargordonmurrayt50supercarmclarenf1brabhambtfancarPreview
T.50-rear-three-quarterT.50-rear-three-quarterPreview
GMA T.50 engine-3GMA T.50 engine-3Preview
T.50-aerodynamics-diagramT.50-aerodynamics-diagram
אטמוספרית, ידנית, קלה עם "אפקט קרקעי". גורדון מאריי אומר כבר די הרבה זמן שהוא עומד להמציא את מכונית-העל מחדש. הוא לא צוחק
Preview
GMA T.50 engine-2GMA T.50 engine-2Preview

הפרויקט החל בפברואר 2018 ותחילת הייצור של ה-T50 אמורה להתחיל ב-2022. אין ספק שאוסף הנתונים הייחודי של הרכב הזה הופכים אותו לאחד מרכבי-העל הכי מסקרנים של השנים הקרובות. משהו קל, ישיר וטהור יותר.

 

T.50 גורדון מאריי מקלארן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד