מאז ימי ה-911 טורבו המקורי יש למכונית הספורט של פורשה קטע עם ספוילרים, ובעיקר עם כנף אחורית גדולה. בעשורים האחרונים הפכה הכנף האחורית של ה-911 טורבו לסולידית יחסית לזו שבגרסאות ה-GT2 ו-GT3. המראה הרייסרי בגרסאות אלו מתבקש לאור העובדה שמדובר בגרסאות הומולוגציה למכוניות המסלול, שם הדגש על יעילות אווירודינמית וכוח הצמדה הפך לאחד הפרמטרים החיוניים בדרך אל הפודיום.
אם נדמה שבכל פעם שמוצגת פורשה 911 GT3 חדשה (האחרונה והעדכנית בשושלת נחשפה לפני מספר שבועות) נשבר שיא בגודל הכנף האחורית, תנו מבט על היצירה שלפניכם שמגיעה מסדנת Manthey הגרמנית. סדנת מאנטיי הוקמה לפני 25 שנה על ידי נהג המרוצים אולף מאנטיי ומאז היא מתמחה בשיפורים לדגמי פורשה, בניה והרצת מכוניות של מכוניות מסלול על בסיס דגמי פורשה, בעיקר למרוצי סיבולת אבל לא רק.
בימים אלו חושפת החברה קיט אווירודינמי חדש עבור ה-911 GT3 RS שגורם למקור להיראות צנוע וסולידי למדי. הקיט של מאנטיי כולל חרב קדמית בולטת מלפנים וכנפוני צד, חצאיות צד אווירודינמיות, דיפיוזר אחורי בעל צלעות גדולות במיוחד וכמובן כנף אחורית עצומה הגורמת לזו של ה-GT3 RS הרגילה להיראות כמו מדף מאיקאה. מיותר לציין שכל רכיבי הקיט האווירודינמי עשויים מסיבי פחמן, אבל זה לא נגמר שם.
בהשראת הפורשה 963 המתחרה במרוצי הסיבולת קיבלה ה-RS הזו גם סנפיר מזדקר מעל החלון האחורי הנמתח לאחור ומתחבר אל הכנף הגדולה. הסנפיר הוא חלק מפאנל סיבי פחמן גדול המחליף את החלון האחורי, ולקינוח ישנם סנפירי גג בולטים שנועדו לשפר עוד קצת את זרימת האוויר. עוד בהשראת מכונית הלה-מאן ישנו כיסוי לחישוקים האחוריים וככמעט אוטם אותם לחלוטין, למעט אוורור מינימלי הכרחי לבלמים. במאנטיי טוענים כי הקיט האווירודימי הזה מוסיף כוח הצמדה של מעל לטון במהירות של 285 קמ”ש.
בנוסף לשדרוגים האווירודינמיים כולל הקיט גם מתלי קויילאובר חדשים עם פעולה חצי אקטיבית המשנה את מאפייני השיכוך בהתאם לשלושה מצבי נהיגה נבחרים (רגיל, ספורט ומסלול), כאשר לנהג ישנה אפשרות הגדרה אישית של פרמטרים שונים בפעולת הבולם מגלגל ההגה. הקפיצים קשיחים יותר ב-30% מלפנים ו-15% מאחור, עוד רמז לכך שלמרות שמדובר במכונית חוקית לכביש הייעוד הוא קודם כל למסלול. בנוסף מתלים המשודרגים גם מערכת הבלימה עברה טיפול. הבלמים עברו שדרוגים של הסדנה כדי לאפשר עמידות בעומסים גבוהים על המסלול, כאשר עבור מכוניות בעלות דיסקים קרמיים מוצעות רפידות בלימה משופרות כאופציה.
עלותו של הקיט הבסיסי של מאנטיי (לפני התאמות אישיות לדרישות הלקוח) עומד על 77 אלף יורו, כמחירה של פורשה קאיימן S חדשה. סכום עצום בהתחשב בעובדה שכאמור מדובר בקיט שלא כולל שידרוגי מנוע כלשהם. הקיט יהיה זמין באירופה בחודש מרץ הקרוב ואם אתם עדין מתלבטים, אז כדאי לדעת שתוכלו להתקין אותו בסוכנויות פורשה מבלי לפגוע באחריות היצרן.