יצרניות ומותגי רכב חדשים מסין נוחתים בישראל חדשות לבקרים, כשרובם נכנסים לשוק החשמליות המקומי עם עוד קרוסאובר גדול ומאובזר או מכונית סדאן גדולה בסגנון טסלה מודל 3. הבוקר יצאה לדרך בישראל באופן רשמי גם דונגפנג תחת שמה הרשמי, כרגע עדין תחת ידיה של מטרו מוטור שכבר משווקת מזה שנתיים את Voyah שהוא מותג היוקרה של דונגפנג. אגב, לדונגפנג מותג רכב נוסף בישראל והוא פורת’ינג, המשווק על ידי קבוצת UMI.
באופן מעניין, דונפנג לא מתחילה את פעילות הישראל בשלב זה עם רכב סדאן גדול או דגמי קרוסאובר משפחתיים, אלו יגיעו בהמשך הדרך במהלך השנה הקרובה. דונגפנג נכנסת לישראל לקטגוריה שטרם נכבשה על ידי ההנעה החשמלית עם מכונית סופרמיני חשמלית בשם בוקס (BOX). הבוקס מביאה איתה בשורה עם מחיר אטרקטיבי של 114 אלף שקלים, כאשר בתקופת ההשקה יעמוד מחירה על 110 אלף שקלים.
לשם השווואה, 110 אלף שקלים הוא תג המחיר של קיה פיקנטו מאובזרת, כאשר כיום מחירן של מכוניות סופרמיני ממוצעות הוא באזור 125 אלף שקלים ומעלה. בכך מקדימה דונגפנג מספר מכוניות קטנות חשמליות שצפויות להגיע לישראל בשנה הקרובה בהן BYD דולפין מיני ויונדאי אינסטר.
דונגפנג בוקס היא בעלת אורך בקובל בקבוצה של 403 ס”מ, אך יש לה בסיס גלגלים של 266 ס”מ שמקובל בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. לכך היא מצרפת גובה נדיב של 157 ס”מ מה שאמור ליצור תא נוסעים מרווח למדי לא רק במונחי הקטגוריה, וגם מאפשר לה להציע תא מטען נדיב למדי בנפח של 326 ליטרים.
על ההנעה אחראי מנוע חשמלי קדמי בהספק צנוע של 95 כ”ס ו-16 קג”מ. זה אמור להספיק לבוקס כדי להאיץ ל-100 קמ”ש ב-10.6 שניות בדרך למהירות מרבית המוגבלת ל-140 קמ”ש. לבוקס סוללה בקיבולת צנועה של 42.3 קוט”ש, אבל זה מספיק עבור טווח נסיעה של 310 ק”מ שהם די והותר עבור שימוש יום-יומי פרברי. עם יכולת טעינת DC מהירה בקצב של 50 קילוואט ניתן לקבל טעינה שלך עד 80% בקצת יותר מחצי שעה.
בישראל תשווק דונגפנג בוקס ברמת גימור אחת הכולל פריטי אבזור לא אופייניים לקטגוריה כמו ריפודים דמויי עור, מושב נהג חשמלי עם חימום וקירור ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד. אלו מגיעים לצד חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ’ ומערך מערכות בטיחות אקטיביות מלא הכולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים ומערכת התרעת על עירנות הנהג. צביעה דו-גוונית מוצעת כאופציה בתוספת תשלום של 3,000 ש”ח.