זוכרים את הסרטון האחרון של קן בלוק? זה עם האאודי המטורללת? נכון, גם הסרט הזה של בלוק שיעמם אותנו למוות אבל המכונית בהחלט יצרה הרבה עניין. ברגע פרסום אותו סרטון, לא היה ידוע הרבה על המכונית, עכשיו אודי חושפים קצת יותר מידע.
בהתחלה הרעיון היה לקחת S1 ראלי ישנה ולחשמל אותה. בסוף לאאודי היה רעיון אחר – בואו נעשה מודרניזציה לS1 ראלי הישנה. בואו נבנה גרסה מודרנית ועדכנית של הS1 ראלי. כדי לסדר את הלוח הזמנים השיחה הזאת התקיימה לפני בערך שנה וחצי ולפני חצי שנה כבר היה לקן בלוק גרסת קונספט שאאודי בנו במיוחד בשבילו ובזמנים מאוד מאוד מהירים יחסית לשוק הרכב.
כל זה באמת מפתיע בהתחשב בעובדה שהמרכב, השלדה, ועוד מספר לא מבוטל של חלקים היו צריכים לייצר או להתאים במיוחד ל”הוניטרון”. לפני כשנה הם נפגשו עם המעצב הראשי של אאודי והציגו לקן ולחברי הוניגן את הדגם החימר. בדרך כלל העיצוב הראשוני לוקח כשנה, במקרה הזה אאודי ביצעו את העיצוב תוך 4 שבועות.
ומה מניע את כל הפרויקט קונספט המיוחד הזה אתם שואלים? אז המנועים נלקחו מהישר מפורמולה E וכל אחד מהם שוקל רק 55 ק”ג וכולל מערכת הילוכים קטנה. מכיוון שהמנועים החשמליים מגיעים למהירויות מקסימליות של 28,000 סל”ד, צוות ההנדסה הגדיר יחס העברה של כ-12:1 לטובת הדריפטים, כשהכוח עובר משם לדיפרנציאל של כל סרן. כן זה רכב חשמלי אבל יש לו 2 דיפרנציאלים ולא סתם דיפרנציאלים, הקייס עשוי מסיבי פחמן וטוב שכך כי כל אחד מהם צריך להתמודד עם קצת מעל ל-300 קג”מ מידיים. כן כל אחד מהסרנים, כלומר בגלל המנועים החזקים ויחסי ההעברה יש פה מספר לא הגיוני שנשלח אל הגלגלים. כזה שאמור לעקם את מארג הזמן חלל עצמו – 600 קג”מ.
מבחינת סוסים חשמליים יש פה 1,400 כאלה שלוקחים אנרגיה מ- 4 מארזי סוללות שנלקחו מה-Q7 עם קיבולת של 57.6 קילו וואט שעה, במתח של 800 וולט. יש שתי מערכות קירור נפרדות לקרר את כל העוצמה הזאת, מערכת אחת מקדימה אשר מיועדת אך ורק לטעינה על מנת לאפשר להם להטעין את הרכב מהר בין הצילומים. בנוסף יש עוד מערכת קירור אשר נמצאת בחלק האחורי של הרכב שנועדה לקרר את המארז הסוללות והמנועים.
עוד ב-OverDrive: אאודי חוגגת 40 שנות קוואטרו
חלוקת משקל בין הסרנים הקדמיים והאחוריים כמעט שווה ב-52:48 לטובת הקדמיים לטענת אאודי. בסיס הגלגלים הוא פחות מ-2.4 מטר, שזה פחות מ-2,563 המילימטרים של אודי A1 ספורטבק לדוגמה. זה מגביר את הזריזות בסיבובים בפניות, מכיוון שבסיס הגלגלים הקצר מעודד סיבוב סביב הציר האנכי, דבר שרצוי מאוד כשאתה רוצה לעשות עשן בלובי של בית מלון. הרכב נועל גלגלי ROC-H של Rotiform וגם הצמיגים מספרים סיפור. אלו צמיגי TOYO 888 לא משהו מיוחד. מה שמיוחד כאן זה שבסרטוני ג’ימקאנה הם “שורפים” כ-50 צמיגים מקסימום. הפעם הם עברו את ה-100 די מהר. ההוניטרון הזו לועסת צמיגים.
מבפנים תנוחת הישיבה מאוד מזכירה תנוחת ישיבה של מכוניות פורמולה 1 וקן עצמו מעיד שזאת תנוחת הישיבה שלקח לו הכי הרבה זמן להתרגל אליה. הסיבה לתנוחת הישיבה המוזרה היא, מארז הסוללות הענק שנמצא בחלק התחתון של הרכב ששודך לשלדה ומתלים שמגיעים מחטיבת הWRC של פולקסווגן, כמובן כמעט הכול היה צריך לבנות מחדש על מנת להתאים לכל המערכות והמכלולים החשמליים על ידי חטיבת הספורט של אאודי שדאגה שהרכב גם יעמוד בתקינת FIA.
כל המרכב עשוי מקוולר מבפנים וסיבי פחמן מבחוץ וכנראה שלשם הלך החלק הארי של תקציב הפרויקט. אם כבר נגענו בתקציב של הפרויקט בואו ניקח בתור דוגמא את הפנסים: הפנסים הקדמיים, פנסי לייזר שעולים 300 אלף דולר שבסוף לא הופעלו בסרטון כי הם פשוט הרסו את החיישנים במצלמות. הפנס האחורי שנעשה בעבודת יד, כלומר לא חלק מייצור סדרתי כלשהו, אז בכלל קשה לתמחר את זה. הכול ביחד הסתכם לפרויקט שמוערך בין 10 ל-12 מיליון דולר. כמות ההשקעה של אאודי והירידה לפרטים פשוט בלתי נתפסת, והכל בשביל לייצר רכב קונספט שעלול לעטוף עמוד תאורה ברחובות ווגאס כחלק מסרטון.
יש באמת עוד כל כך הרבה פרטים מרתקים ברכב הזה שאם נמשיך לצלול יותר ויותר לעומק כנראה הכתבה לא תיגמר. לנו נשאר מצד אחד לשמוח שחברות רכב עדיין בוחרות להשקיע משאבים בפרויקטים מורכבים ומיוחדים כמו זה ולהתבאס מהצד השני שכנראה שלא נראה את הרכב הזה בייצור סדרתי. וגם אם כן, למי יש 12 מיליון דולר פנויים לרכב שעשועים…