אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאזדה MX5 ב-5 נקודות
ראשי » חדשות » מאזדה MX5 ב-5 נקודות
מאזדה MX5: הנה 5 נקודות שצריך לדעת

מאזדה MX5 ב-5 נקודות

מאזדה MX5 היא מכונית הספורט המצליחה ביותר בכל הזמנים, וגם המכונית הוותיקה ביותר בליין של מאזדה. הנה כמה דברים שצריך לדעת עליה ועל המכונית שהיוותה השראה עבורה

אריאל אלסיבוני 01/04/2019

העולם צריך רודסטר זולה ומהנה לנהיגה. זה הרעיון שעמד מאחורי מאזדה MX5 מההתחלה. אומנם החלק הזול קצת נשמט (בייחוד אצלנו…), אבל היא בהחלט עומדת, מיומה הראשון, מאחורי החלק השני. אבל רגע, מאיפה הגיע בכלל ה-MX5?

1. רקע: מאזדה החליטה בתחילת שנות השמונים שהיא הולכת לייצר רודסטר, כזו שתחדש את הימים הטובים של תעשיית הרכב הבריטית (והאיטלקית). הרודסטר בשנים ההן כבר לא היתה קיימת. כמעט. הבריטים עמדו שנייה לפני סגירת הדלת ורק האיטלקים המשיכו לבנות ספיידרים וגם סופן של אלו היה קרוב.

2. השראה: השמועה מספרת שמאזדה לקחו שתי לוטוס אלאן וחקרו אותן לעומק. הבחירה באלאן היא לא מקרית. זו ככל הנראה הדוגמה המוצלחת ביותר לרודסטר בריטית קלילה ומהנה. האלאן הייתה נאמנה לגישה של מייסד לוטוס (קולין צ’פמן) ולהבנה שלו שמשקל הוא שורש כל רע במכונית. הביטוי המקושר אליו בעניין הזה (“add lightness”) מסביר את הפילוסופיה כולה על רגל אחת.

מאזדה MX5: הנה 5 נקודות שצריך לדעת
אפשר לראות מאין הגיעה ההשראה…

 


3. מזרח ומערב: רעיון הרודסטר היפנית קרם עור וגידים דווקא בסטודיו של מאזדה בקליפורניה. הנהלת החברה העדיפה את הצעת העיצוב של הסטודיו הזה, עם מנוע קדמי והנעה אחורית, על ההצעה המתחרה מהסטודיו היפני (שהציע תצורה שונה).

מאזדה MX5: הנה 5 נקודות שצריך לדעת
העיצוב הראשון מ-1984

 

4. קצת עגלה: גרסת ההשקה התבססה על מנוע 1.6 ל’ חלש למדי. לעומת זאת עם משקל עצמי של 980 ק”ג יכלה ה-NA של 1989, להציג נתוני תאוצה זריזים למדי. ובכלל, צריך לזכור, בדיוק כמו היצירה המקורית של לוטוס, הסיפור ברודסטר הוא כזה של איזון והנאה ופחות של ביצועים מסמרי שיער. בשביל זה אפשר לפתוח את הגג.

מאזדה MX5: הנה 5 נקודות שצריך לדעת
גלגול האחרון משתפר ושוקל קצת יותר מטון ונותן קצת יותר מ-180 כ”ס. המחיר? עדיין יקר מדי למה שאמורה להיות מכונית ספורט עממית

 

5. עשרות שנים: ב-1994 הוצגה גרסת ה-1.8 ל’ שהציעה יותר כוח וזריזות משופרת. היא גם עלתה במשקל לכדי 990 ק”ג. השוואה מול גרסת הספרינט הנערצת של האלאן מחמיאה לעיצוב והתכנון המקוריים. בכל הקשור למשקל, כוח ומהירות, האלאן ההיא קלה יותר בכ-300 ק”ג וחלשה רק ב-7 כ”ס. הבריטית הישנה גם יכול להגיע ל-100 קמ”ש תוך פחות מ-7 ש’. למיאטה ההיא זה לקח יותר מ-8 ש’, עם יתרון טכנולוגי של 20 שנה. אבל היי, אין על מה להתלונן, המיאטה הצילה את הרודסטר ושמרה את המתכון הבריטי המסורתי. והיא ממשיכה איתו בלי לעצור כבר 30 שנה.

MX5 מאזדה מיאטה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
על המדף: מד הקפות של puig

על המדף: מד הקפות של puig

טרקטורוני TGB בישראל

טרקטורוני TGB בישראל

ימי מכירות מרצדס

ימי מכירות מרצדס

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

פולקסוואגן טרנספורטר מחודש בישראל. החל מ-192,000 שקלים

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

הוסקוורנה: מאריכה אחריות

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

עופר-אבניר: מבצעים לרכישה טלפונית

קרסו – מכירה ישירה

קרסו – מכירה ישירה

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

דל”ב מוטוספורט תורמת לביה”ח שיבא

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
העולם השתגע: מקלארן ארטורה היבריד פלאג-אין

העולם השתגע: מקלארן ארטורה היבריד פלאג-אין

הוסקוורנה: דואגים לדור העתיד

הוסקוורנה: דואגים לדור העתיד

סקירה (וידאו): מיצובישי ספייסטאר

סקירה (וידאו): מיצובישי ספייסטאר

סוזוקי GSX1300R היאבוסה החדש (וידאו)

סוזוקי GSX1300R היאבוסה החדש (וידאו)

אודי S3 (מבחן): ילד סנדביץ׳

אודי S3 (מבחן): ילד סנדביץ׳

טסלה בישראל: מ-170,000 שקלים

טסלה בישראל: מ-170,000 שקלים

אוקטביה: דור חדש למשפחתית הספורטיבית

אוקטביה: דור חדש למשפחתית הספורטיבית

טויוטה סופרה: דריפט אוטונומי (וידאו)

טויוטה סופרה: דריפט אוטונומי (וידאו)

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד