כשאנחנו חושבים על מאזדה 6 אז עולה לנו רכב מנהלים סולידי בעל הנעה קידמית עם מנוע מתורבת. אבל על פי עדויות והצהרות שנאספות, אז לא עוד. ככל הנראה מאזדה 6 הבאה (2023) הולכת לאמץ לעצמה מבטא בווארי ולהתחפש לב.מ.וו בעזרת מנוע שישה ציל’ בטור והנעה אחורית.
אין יותר מדי פרטים, אבל מדובר על מנוע חדש לחלוטין שיעבוד בטכנלוגיית סקיי-אקטיב של מאזדה ויהיה יחסית קומפקטי. רמיזות מדברות גם על מערכת סמי-היברידית 48 וולט. כיום הדגם היחיד של מאזדה אשר בעל הנעה אחורית הוא ה-MX5 הקטנה ויהיה טוב מאוד לקבל עוד מתמודד באגף הנסיעה על הצד. העיצוב אמור לשאוב השראה מחזון הקופה קונספט שהוצגה בטוקיו 2017 ואנחנו מאוד מקווים שכך באמת יהיה.
עוד לחשושים מדברים על שובו של המנוע הרוטורי. מאז שמאזדה הפסיקו לייצר את ה RX-8 בשנת 2012 אנחנו מקווים וחושבים האם בכלל יצא לנו עוד לחוות מכוניות ספורט עם מנוע רוטורי, לשמוע את הנחירה האיקונית בסרק או הצעקה שהוא מפיק בעשרת אלפיים סל”ד. לשמחתנו אנחנו רואים עוד ועוד פטנטים שנרשמים על שם מאזדה הקשורים למנוע הרוטורי ומספקים עדות ותקווה לכך שהמהנדסים של מאזדה לא זנחו את המנוע המיוחד הזה.
הפטנט האחרון שנחשף שם את המנוע הרוטורי במרכז מערכת היברידית מתוחכמת אשר עובדת על קבלים וסוללת ליתיום קטנה.מקדימה יש מנועים חשמליים קטנים אשר ממוקמים בתוך הגלגלים הקדמיים. מאחורה המנוע הרוטורי יעבוד בצימוד עם מנוע חשמלי ואלו יניעו את הגלגלים האחוריים. בכך הצליחו מהנדסי מאזדה להפחית משמעותית את משקל מערכת ההנעה ההיברדית הזאת בהשוואה למערכות היברידיות מסורתיות. חשוב לזכור שהפטנט לא נרשם על דגם מסוים אלא כפטנט כללי, וגם העובדה שנרשם פטנט לא אומרת בוודאות שהוא נכנס לייצור. ימים יגידו.