באופן עקבי דבקה מאזדה בשני כיוונים לא שגרתיים ומובנים מאליהם, בטח עבור יצרנית רכב עצמאית וקטנה יחסית. הכיוון האחד הוא הניסיון לשדרג את עצמה למעמד של מותג יוקרה, מה שבא לידי ביטוי בקו מוצרים חדש שנותן דגש על איכות והתבססות על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה, תוך שימוש במנוע שישה צילינדרים טורי חדש כפי שראינו למשל ב-CX90. הצגת המנוע החדשה היא המשך לקו בו נוקטת החברה שבו היא ממשיכה להאמין ולשכלל את מנועי הבעירה הפנימית, כאשר עד כה הכניסה שלה לתחום ההנעה היה מדוד ומצומצם עם ה-MX30 המוזרה.
ההימור של מאזדה יכול להיות גורלי, אבל בינתיים, לאור משאבי הפיתוח המוגבלים שלה החליטו בחברה מהירושימה לקצר תהליכים. בתערוכת בייג’ין הנערכת בימים אלו חשפה מאזדה מכונית סדאן יוקרתית חדשה בשם EZ-6 ובמבט ראשון ניתן לטעות ולחשוב שמדובר ביורשת של מאזדה 6 הוותיקה שנמצאת איתנו מאז 2012. אלא שהיורשת המובטחת של ה-6 אמורה לעשות שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית ובמנועי בעירה פנימית, ואילו ה-EZ-6 היא בעלת הנעה חשמלית.
העיתוי ומיקום החשיפה לא מקרי. מאזדה EZ-6 מיועדת לשוק הסיני, שם למאזדה יש דריסת רגל מוגבלת גם כיוון שאין לה יותר מידי מה להציע בשוק שבו הממשלה מעודדת מעבר לרכבים חשמליים. כדי להשיג דריסת רגל מקומית חברה מאזדה לצ’אנג’ן אוטומוטיב, יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בסין ולמעשה ה-EZ-6 היא גרסה מעוצבת מחדש של דיפאל SL03. מכונית הסדאן של תת המותג דיפאל שהוצגה בשנת 2022 ופותחה בשיתוף וואוי שתרמה את מערך החיישנים, הרדארים וממשק התפעול של המכונית.
מאזדה דאגה להעניק ל-SL03 סממני עיצוב המזוהים איתה, כולל השבכה הקדמית המודגשת ויחידות תאורה צרות מלפנים ומאחור. למרות שמדובר במכונית חשמלית השבכה הקדמית נדרשת כיוון שה-EZ-6 תוצע גם בגרסת פלאג-אין הייבריד. תא הנוסעים גם הוא לא אופייני למאזדה, עם מסך מרכזי גדול והתבססות על תפעול באמצעות מגע, אבל ניכרת הירידה לפרטים והניסיון לייצר תחושת יוקרה בין היתר על ידי שימוש בעור בתפרים מיוחדים ומושב נוסע קדמי עם הדום נשלף.
במאזדה לא מרבים בפרטים טכניים על ה-EZ-6 למעט המידות ( אורך של 491 ס”מ ורוחב של 189 ס”מ) והעובדה שהיא בעלת הנעה אחורית, מתלה אחורי רב חיבורי וחלוקת משקל מאוזנת של 50:50 שאמורים לספק חווית נהיגה דינאמית לדבריה. לגרסה החשמלית אמור להיות טווח נסיעה של 600 ק”מ, ככל הנראה על פי התקן הסיני המתירני, ו-1000 ק”מ משולבים בגרסה ההיברידית-נטענת. לפי המפרט של דיפאל SL03 בסין היא מוצעת עם מנוע חשמלי צנוע בהספק של 218 כ”ס וסוללה של 80 קוט”ש מתוצרת CTAL, כשגרסת הפלאג-אין נעזרת במנוע 1.5 ליטר המשמש כמאריך טווח עם סוללה צנועה יותר של 30 קוט”ש.
נכון לעתה אין כוונות לשווק את מאזדה EZ-6 מחוץ לסין, ובלאו הכי אנחנו מעדיפים לחכות למאזדה 6 החדשה.