זוכר את מאזדה RX9 השמועתית? אנחנו זוכרים אותה היטב. זאת אומרת, זוכרים את הקונספט RX ויז’ן ששלח רמזים די עבים לכיוונה – מכונית קופה גדולה שתמשיך את מסורת המנועים הרוטוריים של מאזדה בסדרת ה-RX.
מאז שהוצג הקונספט (לפני כשנתיים) צצו לא מעט שמועות על כוונותיה של מאזדה, כאשר כולן התכנסו בסופו של דבר להצגת מכונית סדרתית (או לכל הפחות שלב נוסף בדרך לאחת) בתערוכת טוקיו שפתחה את שעריה היום.
אז כמו שבטח כבר הבנת, מאזדה חשפה שתי מכוניות קונספט מרהיבות, אבל קופה עם מנוע וואנקל לא קיבלנו, לפחות בינתיים.

מי שכן עומדות לפנינו הן ‘קאי קונספט’ ומאזדה ‘ויז’ן קופה קונספט’ כאשר כל אחת מהן מביאה את הפרשנות שלה לרעיון דומה לקטגוריה אותה היא מייצגת – הקאי האדומה היא האצ’בק שרומזת על מחליפתה של מאזדה 3, בעוד הקופה קונספט (סדאן-קופה-ארבעה-דלתות) רומזת על דור חדש למאזדה 6.

שתיהן שואבות אלמנטים מה-RX קונספט, עם עיצוב דינאמי ומפתה מבחוץ ותא נוסעים אלגנטי ומינימליסטי מבפנים. מאזדה מספרת ששתיהן מבוססות על פלטפורמת סקאיי-אקטיב X החדשה – קלה יותר ובעלת בידוד רעשים משופר שלא על חשבון ההנאה מנהיגה לטענת מאזדה.

אז מה קורה עם ה-RX9?
ממאזדה לא התקבלה התייחסות רשמית בנוגע ל-RX עתידית כלשהי. ברשת הדעות פחות נחרצות מבעבר, אבל עדיין נשמעים קולות בעדה. אפשר להבין את מי שלא ממהר לוותר על הרעיון – השמועה המבוססת האחרונה הייתה על מכונית קופה במשקל של כ-1,300 ק”ג ומנוע רוטורי בעל הספק של 450 כ”ס.
אבל ככל הנראה במאזדה שינו כיוון. העיצוב המרהיב צפוי להישאר, אבל נראה שה-RX הבאה תהיה היברידית נטענת כאשר המנוע הרוטורי ישמש כמאריך טווח בלבד. בכל מקרה, אם היא תגיע לייצור בצורה כזו או אחרת, מעריכים שזה לא יקרה לפני שנת 2020.