סוף סלע – בליגה של הגדולים
תחרויות ההארד אנדורו מושכות אחריהן בשנים האחרונות לא מעט מתעניינים ומתחרים ישראלים. רובם לוקחים חלק בקטגוריות העממיות והקלות יחסית, אבל יש מי שלא מסתפק בכך ומסתכל בלבן של עיני הרוכבים הטובים בעולם. סוף סלע רק בן 20 ותוך מספר שנים בנסיקה מטאורית לא רק מתחרה מול טובי הרוכבים בעולם בקטגוריות הבכירות בתחרויות ההארד אינדורו, אלא גם קוטף הישגים חלומיים.
את המרוץ הבינלאומי הראשון שלו ערך סלע כבר בגיל 13, וכעבור מספר שנים כבר סיים תשיעי במרוץ הרומניאקס בקטגוריית הגולד. את אליפות ההארד אנדורו העולמית של ה-FIM בשנת 2023 סיים סלע במקום ה-14 בקטגוריית הג’וניור ובמקום ה-17 בדירוג הכללי מול אגדות כמו בילי בולט, ג’וני ווקר, מריו רומן, אלפרדו גומז הוותיקים ועתירי הניסיון. תהיו בטוחים אנחנו נשמע בשנים הקרובות לא מעט על סלע שנחשב לאחת ההבטחות הגדולות בתחום ברמה העולמית.
אריאל אלקין – על הפודיום ב- USF Junior
הבטחה צעירה ישראלית נוספת, הפעם בעולם מרוצי המכוניות מגיעה מאריאל אלקין בן ה-17, אשר לוקח חלק באליפות הפורמולה 4 USF Junior. מדובר בסדרת מרוצים המשמשת כסבב הנוער לסדרות המרוצים המקדימות לאליפות האינדי האמריקאית רבת ההילה. אלקין המתגורר בקריית ים המתחרה בקארטינג מגיל 5 הגיע לאליפות ה-USF השנה כשהוא מתמודד מול 27 נהגים נוספים ממדינות שונות.
עד כה מפגין אלקין הישגים מרשימים. את מרוץ פתיחת העונה בניו אורלינס סיים במקום השלישי, ובמרוץ השני של העונה שנערך באלבמה ניצח לאחר שהוביל מפתיחת המרוץ, זינק מעמדת הפול ואף קבע שיא מסלול חדש. נכון לעתה הוא ממוקם במקום השני באליפות במרחק של 7 נקודות בלבד מהמקום הראשון. מעבר לגאווה בכך שדגל ישראל מתנוסס על הפודיום, הקסדה של אריאל נושאת את תמונות החטופים מה-7 באוקטובר.
יעל קדשאי – בשם האב
מאז שנות ה-90 מוכר אביב קדשאי כאחד מרוכבי השטח המובילים ופורצי הדרך בישראל, והיה גם הישראלי הראשון שהתייצב לראלי דאקאר בשנת 1996. מאז הגיע קדשאי לראלי המפרך בעולם מספר פעמים והצליח לסיים אותו על גבי אופנוע, מכונית ומשאית. את האהבה לספורט המוטורי ורכיבת השטח הנחיל קדשאי לביתו יעל שעושה חייל בשים האחרונות במרוצי הראלי רייד.
השנה הרימה יעל בת ה-30 את הרף שלה לרמות שטרם נראו במחוזותינו. לאחר שניצחה את ראלי מרוקו התייצבה קדשאי לראלי דאקאר 2024 שנערך על פני כ-9,000 ק”מ במדבריות הענק של ערב הסעודית, כישראלית הראשונה המשתתפת בראלי אי פעם, כשהיא מסמנת לה למטרה את המקום הראשון בקטגוריית הנשים ואף מעבר לכך. למרות שהפגינה קצב גבוה ומפתיע במהלך הימי המרוץ הראשונים, 4 ימים לסיום הראלי התרסקה קדשאי ונאלצה לפרוש ממנו. למרבה המזל הפציעה לא הייתה חמורה וכבר כעת נערכת יעל קדשאי כדי לחזור לראלי דקאר 2025 והפעם גם לסיים אותו.
אריאל לוי – פורשה צ’אלנג’
כישרון עולה נוסף במרוצי המכוניות בשנים האחרונות הוא אריאל לוי. לוי המחזיק באמתחתו 3 אליפויות ישראל בקארטינג 4 ו-2 פעימות החל לפני מספר שנים להתחרות גם בחו”ל, כאשר בתחילה ייצג את ישראל באליפויות קארטינג של ה-FIA ולאחר מכן עלה כיתה והחל להשתתף באלפויות מקומיות של פורשה.
התוצאות לא איחרו להגיע. לוי רק בן 23 כבר הספיק לזכות באליפות המזרח התיכון של פורשה, ובשנה החולפת זכה גם באליפות דרום אירופה של פורשה. השנה יקח לוי חלק כרוקי של קבוצת GP Elite ההולנדית באליפות פורשה סופרקאפ שהסבבים בה מתקיימים במקביל לסבבים האירופאים של הפורמולה 1, במקביל להשתתפותו באליפות הקאררה קאפ הגרמנית שבה כבר דורג בשנה שעברה במקום ה-13.
רן יוחאי – בדרך לסופרבייק
כישרון נשי נוסף בתחום הדו-גלגלי היא רן יוחאי בת ה-21 המתחרה במרוצי אופנועי כביש מזה מספר שנים באירופה, תחום בו משקיעה ה-FIM לא מעט משאבים כדי לקדם נשים רוכבות כשבין היתר הוקמה אליפות סופרבייק ייעודית לנשים החופפת לסבב ה-WSBK העולמי. לשם מכוונת רן יוחאי להגיע.
בתחילת דרכה התחרתה רן דווקא בשטח, שזה המקום לרכוש בו מיומנויות נכונות, ואף הצליחה לסיים את מרוץ הרומניאקס הקשוח בגיל 15 בלבד. בשנים האחרונות עברה רן יוחאי להתחרות במרוצי כביש, כאשר קפיצת המדרגה שלה הייתה לפני כשנתיים כאשר החלה להתחרות באליפות ה-WEC האירופאית. מדובר באליפות ייעודית לנשים בקטגוריית סופרספורט 300 המשמשת מקפצה לליגות הבכירות יותר עבור רוכבות. יוחאי השלימה עונה מלאה ב-2023 וסיימה במקום השישי בדירוג הכללי כשהיא שומרת על רמה תחרותית גבוהה לאורך כל העונה.