חברת דלק מוטורס מתחילה לשווק בימים אלו בישראל את הדור החדש של ב.מ.וו X2, לצד הגרסה שלו החשמלית המכונה iX2. שני הדגמים משלימים את משפחת רכבי הפנאי ה”עממים” של ב.מ.וו המתבססים על פלטפורמת ההנעה הקדמית המשמשת גם את סדרה 1, ומשותפת גם עם מיני קאנטרימן, כשהשנוי המשמעותי בגלגול הנוכחי של הפלטפורמה היא האפשרות לאכלס גם מערכת הנעה חשמלית מלאה מה שאפשר להציג לראשונה את ה-iX2.
כמו בעבר, גם בדור החדש ב.מ.וו X2 היא גרסה בעיצוב מסוגנן וספורטיבי יותר של ה-X1 הסולידי יחסית, כאשר הפעם השוני העיצובי משמעותי יותר. החזית שונה לגמרי עם שבכת כליות גדולה יותר ומודגשת לפנים, בפרופיל קו החלונות הגבוה משתלב עם קו הגג הנמוך לאשליית ה”קופה” אותה משלים זנב קטום שתורם למראה על חשבון גודל תא המטען. בתא הנוסעים השינויים מינוריים בהרבה, כשלמעשה עיצוב הקוקפיט זהה לזה שב-X1 כולל השילוב העדכני של צמד מסכים אופקיים וקעורים הצמודים זה לזה.
בשלב ראשון מגיע ב.מ.וו X2 לישראל בגרסת הבנזין שלו עם יחידת הנאה שקצת פחות תואמת את התדמית הספורטיבית: 1.5 ליטר מוגדש בעל 3 צילינדרים המספק 156 כ”ס ונעזר במערכת תגבור היברידי קל התורמת 20 כ”ס נוספים בעת הצורך. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה ומתורגם לתאוצה של 8.3 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 213 קמ”ש.
ב.מ.וו iX2 החשמלי מגיע עם מנוע קדמי המספק 204 כ”ס המועברים לגלגלים הקדמיים. עם זאת נתון התאוצה ל-100 מעט איטי יותר מאשר בגרסת הבנזין ועומד על 8.6 שניות עם מהירות מרבית של 170 קמ”ש, פועל יוצא מכך שהגרסה החשמלית כבדה קצת יותר מ-300 ק”ג מאשר ה-X2 sDrive20. הסוללה בקיבולת של 66.5 קוט”ש אמורה לספק ל-iX2 טווח נסיעה של 450 ק”מ בנסיעה משולבת על פי נתוני היצרן.
הן ה-X2 והן ה-iX2 ישווקו בשתי רמות גימור כל אחת. מחירו של ה-X2 ברמת גימור “סטייל” עומד על 310 אלף שקלים ושל ה-iX2 ברמת גימור M-Design עומד על 360 אלף שקלים. ניתן יהיה לקבל את שני הדגמים גם עם חבילת M-Sport הכוללת בין היתר חבילת עיצוב ספורטיבי, חישוקי 19 אינץ’ , מתלים M אדפטיביים בעלי כיול ספורטיבי, תאורה עוקבת פניה ומערכת שמע משודרגת. המחירים עם חבילה זו יעמדו על 330 אלף שקלים ל-X2 ו-390 אלף שקלים ל-iX2.