מרוץ דייטונה 500 שיערך ביום הראשון הקרוב הוא מאירועי הספורט המוטורי הגדולים והמפורסמים ביותר בארה”ב. בהתאם לכך, במשך שנים ארוכות באירוע הכל האמריקני הזה שימשו כמכוניות קצב (Peace Car) מכוניות שרירים אייקוניות, בעיקר של שברולט ופונטיאק ז”ל, חלקן הוצע במהדורות מיוחדות ביצור מוגבל שהפכו לפרטי אספנים נחשקים.
לאחר שבשנה שעברה מכונית הקצב בדייטונה 500 הייתה למרבה המבוכה טויוטה קאמרי, חוזרת שברולט למרכז הבמה ומספקת את מכונית הקצב. היה ניתן מתבקש שבהזדמנות חגיגית זו מכונית הקצב תהיה גרסת ה-ZR1 החדשה של הקורבט, אך זו כנראה לא זקוקה ליחסי ציבור נוספים. במקום זאת החליטו בשברולט בצעד היסטורי שמכונית הקצב השנה תהיה חשמלית.
המכונית שתזניק את המרוץ תהיה שברולט בלייזר EV, הקרוסאובר החשמלי של שברולט שהוא האח התאום של קאדילאק ליריק, בגרסת ה-SS הספורטיבית שלו ששיווקה אמור להתחיל בקרוב (המקבילה לגרסת ה-V של הליריק). בכך מחשמלת שברולט שני ציפורים במכה, כאשר גם ממירה לחשמל את הכינוי SS (Super Sport) שהוצמד ברבות השנים לגרסאות ספורטיביות של הקאמרו, שבל, אימפאלה ומכוניות שרירים נוספות בהיסטוריה הארוכה של היצרנית.
שברולט בלייזר EV בגרסת ה-SS מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 615 כ”ס ו-90 קג”מ, מה שמאפשר לקרוסאובר הזה להאיץ ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות, כך שלפחות מבחינת הביצועים הוא בהחלט עומד בקצב. טווח הנסיעה, לפחות אם לא מתכוונים למצות את פוטנציאל הביצועים של המכונית, אמור לעמוד על כ-480 ק”מ. בנוסף לכמה תוספות ספורטיביות קוסמטיות ותגי SS מקבל הבלייזר EV בגרסה זו גם מתלים משודרגים, מערכת בלימה מתוצרת ברמבו וצמיגים ספורטיביים על גבי חישוקי 22 עצומים. אגב, מחירה של גרסת ה-SS אמור לעמוד בארה”ב על 62 אלף דולר, קצת פחות ממחירה של שברולט קורבט סטינגריי בסיסית.
המכונית שנבחרה לשמש כמכונית הקצב של דייטונה 500 זהה לדגם הסדרתי והיא מגיעה בצביעה דו-גוונים עם גרפיקה הכוללת את סמלי המרוץ, לוגואים וכיתובים של שברולט למקרה שמישהו יפספס. המכונית מצוידת גם במערכת תאורה והתראה הנחוצה לתפקיד, אבל לא כוללת שינויים מעבר לכך. כרגע לא ברור אם כמו בעבר, מתכוונים בשברולט לייצר מהדורה מיוחדת לקהל הרחב של מכונית הקצב הנוכחית. אולי לפחות את הפן הנוסטלגי הזה לא ימהרו בשברולט לקלקל.