שנת 2024 שתחל בעוד מספר ימים צפויה להיות עמוסה בעשרות רבות של דגמים חדשים שיתווספו לשוק המקומי. בין שלל הקרוסאוברים, הקרוסאוברים החשמליים והקרוסאוברים החשמליים מסין צפויים להגיע גם כמה דגמים ספורטיביים שיעשו טוב לנשמה של חובבי הרכב שיוכלו להרשות אותם לעצמם.
הבשורה העיקרית והמשמעותית עבור שוק הספורטיביות המצומצם שלנו היא תחילת השיווק הרשמי של פורד מוסטאנג, לראשונה מזה שלושה עשורים ואחרי הצלחה של שנים באפיקי היבוא האישי. פורד מוסטאנג אמורה להגיע ארצה על פי אנשי דלק מוטורס כבר ברבעון הראשון של השנה, ולמרות ההצלחה ביבוא אישי של גרסת ה-2.3 אקובוסט, אנחנו צפויים לקבל את המוסטאנג בגרסת ה-V8 השרירית בעלת מנוע 5.0 ליטר ו-480 כ”ס בריאים. המחיר לא יהיה זול ואמור לעמוד על יותר מ-400 אלף שקלים. יבוא גרסת ה-2.3 ישקל במידה ופער המחיר יצדיק זאת. בכל מקרה, הגעתה של המוסטאנג ארצה מתרחשת בדיוק בזמן שהיריבה המושבעת שברולט קאמרו יורדת מפס היצור.
מכונית קופה נוספת שאמורה להגיע ארצה השנה שמכוונת לקהל יעד אנין יותר היא מרצדס CLE החדשה, שלמעשה מחליפה את גרסאות הקופה והקבריולה מהדורות הקודמים של סדרות C ו-E. העיצוב הוא ספורט אלגנט כמיטב המסורת בדגמי הקופה של מרצדס, תא הנוסעים הוא בעל ממשק ה-MUBX העדכני מרובה המסכים ובחרטום ישנו דור חדש של יחידות הנעה עם תגבור היברידי קל, כאשר גם גרסאות AMG נמצאות מעבר לפינה. לצד ה-CLE, צפויה לנחות בארץ גם גרסת ה-AMG של מרצדס C קלאס שהיא הראשונה לעשות שימוש ביחידת הנעה היברידית נטענת מסדרת e-Performance המשלבת בין מנוע 2.0 ליטר טורבו למנוע חשמלי היוצרים הספק משולב של 680 כ”ס.
עידן החשמל מביא איתו גם דגמים ספורטיביים חשמליים, ושניים מהמעניינים בהם צפויים להגיע ארצה השנה. אבארט 500e צפויה להגיע ארצה כבר בשבועות הקרובים. העיצוב כולל שלל תוספות קרביות כמיטב המסורת של אבארט, כאשר על ההנעה אחראי מנוע חשמלי בהספק של 155 כ”ס המסוגל להאיץ את אבארט 500e ל-100 קמ”ש ב-7 שניות. עבור מי מתגעגע לצלילי המפלט והפיצוצים של אבארט 500 היוצאת, יכול להתנחם במחולל סאונד שידמה את הצלילים המוכרים בתא הנוסעים. אגב, אבארט 500 היוצאת תמשיך להימכר במקביל במהלך השנה הקרובה.
בניסיון לחזק את השורשים, חשפה השנה MG את הגרסה הסדרתית של הסייברסטר, רודסטר בעל עיצוב ספורטיבי, גג בד מתקפל, דלתות מספרים והנעה חשמלית. עם הספקים שבין 300 ל-500 כ”ס הביצועיים צפויים להיות עדיפים על פני לא מעט מכוניות ספורטיביות מובהקות. MG סייברסטר אמורה להגיע ארצה ברבעון הראשון של 2024 ויהיה מעניין לראות אם הסינים הצליחו ליצור רודסטר אמיתית.
יונדאי מצידה שחידשה את הפעילות של חטיבת N הספורטיבית בישראל בשנה החולפת הציגה את גרסת ה-N לאיוניק 5 אותה פגשנו בחשיפה הרשמית בפסטיבל גודווד עם 650 כ”ס ושפע של טכנולוגיה. כרגע לא ברור מתי יונדאי איוניק 5N תגיע ארצה, אבל יתכן שזה יקרה כבר ב-2024.
בצד האקזוטי, אסטון מרטין תתחיל לשווק בישראל בשנה הקרובה את DB12, הבת החדשה בשושלת מכוניות ה-GT של החברה והמכונית האחרונה של החברה שלא תיעזר בהנעה חשמלית כלשהי. העיצוב מודרני וקלאסי כאחד, תא הנוסעים ספורטיבי ומוקפד עד לפרטים הקטנים ומעל לכל מנגן, תרתי משמע, מנוע V8 כפול מגדשים המספק 680 כ”ס. אסטון מרטין DB12 תשווק בישראל במרכב קופה או במרכב הפתוח המכונה באופן מסורתי וולנטה, כשהמחיר יהיה מעבר לרף 2 מיליון שקלים. לצד האריסטוקרטית הבריטית, גם יחידות ראשונות של פרארי רומא ספיידר צפויות לנחות בארץ במהלך 2024.
לא ממש ספורטיבית קלאסית, אבל בנישה שהולכת ומתפתחת של טנדרים ספורטיביים לשטח, במהלך 2024 צפוי להגיע שברולט קולורדו ZR2 החדש. מדובר בגרסה הקרבית לדור החדש של הקולורדו שהחל להימכר בארה”ב לפני מספר חודשים. העיצוב קשוח יותר ומיישר קו בחזית עם הסילבארדו, כשהחידוש מתחת למכסה המנוע הוא בדור החדש הוא ויתוור על מנוע V6 לטובת מנוע טורבו ארבע צילינדרים בנפח 2.7 ליטר עם הספק דומה של 310 כ”ס, אך מומנט וזמינות כוח עדיפה. תפריט השטח כולל מתלים משודרגים והגבהה של 7.5 ס”מ ביחס לקולורדו הסטנדרטי, מיגון גחון וצמיגי שטח M/T בקוטר 33 אינץ’.