בימאהה מתכוננים לתערוכת מילאנו אבל לא מחכים לאור הזרקורים כדי לחושף את אחד החידושים הבולטים שלהם לשנת 2024. מדובר במתיחת פנים מקיפה ל-MT09 הפופולארי שהוצג לראשונה בדיוק לפני עשור, כשהדור השני והנוכחי שלו נמצא איתנו מאז שנת 2020. בימאהה לא הסתפקו בעדכונים מינוריים בניגוד ללא מעט מתיחות פנים ול-MT09 של שנת 2024 יש כמה שדרוגים מהותיים.
זה מתחיל קודם כל בעיצוב הכולל מסיכת חזית חדשה עם סידור פנסי LED הכולל שתי שורות אופקיות צרות לתאורת היום כשמעליהן במרכז יחידת תאורה מרכזית קומפקטית מבעבר. החידוש המעניין בעיצוב הוא שיחידות ה-LED מוסוות היטב במסכה הקדמית, אך שמזוויות מסויומות נראה כאילו ל-MT09 אין כלל תאורה. צידי מיכל הדלק עוצבו מחדש כדי לאפשר לרוכב רכיבה יותר משוחררת וישנה יחידת מושב חדשה לגמרי כאשר מעתה מושב הרוכב והמורכב נפרדים באופן מדורג. הארגנומיה שופרה כאשר הגיון כולל שני מצבי כיוון ורגליות הרוכב הוסטו לאחור ב-3 ס”מ והורמו בכס”מ.
מנוע ה-CP3 בנפח 890 סמ”ק לא עבר שינויים משמעותיים מעבר להתאמתו לתקינת יורו 5+, אך הוא נהנה מעיצוב חדש לכונסי האוויר הראשיים לטובת זרימה משופרת לתיבת האוויר. השלדה נותרה ללא שינוי מהותי, אבל המתלים לעומת זאת שודרגו, כאשר מעתה המזלג הקדמי ההפוך מתוצרת קאייבה כולל אפשריות כיוונון מלאות, כשמאחור נעשה שיפור במנגנון הלינקים המחוברים לבולם המתכוונן (גם הוא מתוצרת קאייבה). מערכת הבלימה השתדרגה עם מאסטר צילינדר מתוצרת ברמבו.
בתחום מערכות העזר האלקטרוניות מקבל ימאהה MT09 השנה את מערכת ה-YRC של ימאהה לבחירה בין שלושה מצבי רכיבה קבועים ושני מצבים להתאמה אישית. בהתאמה האישית ניתן לשלוט על מערכת בקרת המשיכה, בקרת הוילי ותגובות מערכת ההנעה. רשימת השדרוגים כוללת גם קווקשיפטר משופר, מסך 5 אינץ’ חדש ובקרת שיוט.
ימאהה MT09 המחודש יוצע בשלושה סכמות צביעה (אפור עם חישוקי טורקיז, כחול ימאהה בשילוב שחור ושחור מלא). כרגע לא פורסם מה יהיה מחירו של ימאהה MT09 המחודש כאשר יגיע לאולמות התצוגה באירופה בשבועות הקרובים.