במשך עשרות שנים טכנולוגיות מאופנועי מסלול מוצאות את דרכן בסופו של דבר גם לאופנועים סדרתיים. אחת הטכנולוגיות הבולטות שזלגו בשנים האחרונות מאופנועי MotoGP לאופנועי כביש ספורטיביים (וגם כאלו שלא) היא הכנפונים האווירודינמיים שנועדו לשפר את כוח ההצמדה על הגלגל הקדמי בעיקר במהירויות גבוהות.
הכנפונים האווירודינמיים הפכו למעין אופנה מחייבת בשנים האחרונות ומופיעים גם באופנועים קטני נפח ולא מהירים במיוחד כמקדם דאווין. מצד שני, באופנועי הספורט הקיצוניים הם הופכים לבולטים יותר ויותר כך שלבסוף למרות שהם מסייעים לשיפור כוח ההצמדה, הם גם פוגמים בביצועי האופנוע כיוון שהם מייצרים יותר התנגדות לרוח. בנוסף, לא מעט אנשים יטענו שהצורך בכנפונים הרחבים הבולטים לצדדים פוגע במראה הכללי של האופנוע.
לאחרונה הציגה ב.מ.וו את ה-S1000 RR החדש המתהדר במערך כנפונים שהוא מהגדולים שנראו בשנים האחרונות באופנוע סדרתי. מה שאמנם אמור להיות יעיל מאד, אלא שלא כולם הצליחו להתחבר בלשון המעטה למראה הייחודי. אותה ב.מ.וו רוצה לקחת את טכנולוגיית הכנפונים שלב אחד קדימה ולהפוך אותה ליעילה יותר, ואולי גם לנאה יותר לעין, כאשר הרעיון שלה הוא התקנת מערכת של מדפים ותעלות אקטיביות לשינוי זרימת האוויר סביב האופנוע.
לא מדובר ברעיון חדש, שכן בתעשיית הרכב ובמכוניות ספורט קיצוניות כבר ישנו יישום של מדפים אקטיביים וכנפונים המשנים את צורתם כדי לתעל את זרימת האוויר בצורה יעילה יותר כדי לשפר את יכולת הקירור וכוח ההצמדה. ממסמכי פטנט שפורסמו לאחרונה עולה כי ב.מ.וו מתכוונת לייבא את הרעיון גם לעולם הדו-גלגלי.
על פי מסמכי הפטנט, במקום הכנפונים הבולטים מצידי הפרינג יותקנו מסיטי רוח בחזית בחזית האמורים לתעל אוויר בלחץ גבוה מקצוות חלקו הקדמי של הפרינג, במטרה להסיט אותו כדי שיזרום דרך תעלות מובנות בפרינג של האופנוע. תיעול האוויר דרך אותן תעלות אמור ליצור את אפרט ההצמדה הרצוי, כמו גם להזרים את האוויר בצורה יעילה יותר סביב גוף האופנוע ולשמור על גוף צר, מבלי להידרש כאמור לכנפונים בולטים המייצרים יותר גרר. על פי השרטוטים עולה כי ניתן להשתמש במספק כניסות ויציאות מובנות בפרינג כדי לתעל את האוויר, מה שיאפשר למעשה “לשחק” על ידי סגירה או פתיחה של תעלות שונות כדי לתעל ולשנות את המאפיינים האווירודינמיים בהתאם לצרכים.
הרעיון הזה פותח שלל אפשרויות בהן ניתן להשתמש בהזרמת האוויר כדי לא רק לשפר את הצמדת האופנוע לכביש, אלא גם כדי לסייע בפניות ולהקל על פעולת ההיגוי בעומסים גבוהים. כרגע לא ברור אם ומתי נוכל לראות את המערכת הזו בייצור סדרתי, מה גשם שנכון לעתה תקנות המרוצים אוסרות על שימוש בשינוי אקטיבי של מאפיינים אווירודינמיים באופנוע במרוצי ה-MotoGP והסופרבייק, מה שמצמצם ומעכב את תהליכי הפיתוח של מערכות שכאלו.