ללקסוס RX יש זכות ראשונים בתולדות הקרוסאובר המודרני. למעשה, הדור הראשון שהופיע בארה”ב הראה שאפשר לייצר רכב SUV עם נימוסי כביש ראויים על חשבון יכולת השטח, הודות לשימוש בתצורה של מרכב אחוד ומתלים נפרדים. עד שכל יצרניות היוקרה הגיבו בהתאם, לקסוס RX כבר נמכר בכמויות מאסיביות והפךלהיות הדגם המצליח ביותר של לקסוס מאז ומעולם.
הדור החמישי של לקסוס RX כבר נאלץ להתמודד מול שלל רכבי פנאי/קרוסאובר יוקרתיים שבשנים האחרונות גם הולכים ומאמצים את הטרנד של מערכות הנעה חשמליות. לקסוס מצידה, בהתאם לגישה של טויוטה, מאמינה שיחידת ההנעה ההיברידית עדין לא אמרה את המילה האחרונה והיא מציעה את ה-RX החדש במגוון מרשים של 3 גרסאות היברידיות שונות, כולל לראשונה גרסת פלאג אין נטענת (PHEV). אגב, בעולם מוצע RX גם עם מנוע בנזין נטול סיוע חשמלי, אך הוא לא יגיע אלינו.
לגרסה ההיברידית הסטנדרטית של לקסוס RX ישנו מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי בשילוב שני מנועים חשמליים, האחד מלפנים והשני מאחור המניע ישירות את הגלגלים האחוריים, בהספק משולב של 250 כ”ס. לגרסת הפלאג אין תצורה דומה, אך עם הספק משולב גבוה יותר של 309 כ”ס, המאפשר לקצר את הזינוק ל-100 מ-7.9 ל-6.5 שניות. סוללת 18.1 קילוואט/שעה מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מרבי של 65 ק”מ.
כל גרסה תוצע בשתי רמות גימור, הכללות מגוון אבזור נוחו ומערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות. המחיר מתחיל ב-400 אלף שקלים ל-RX ההיברידית (RX350h) ו-465 אלף שקלים ל-RX פלאג אין (RX450h+).
מעליהן תוצע גרסה היברידית נוספת בעלת אוריינטציה ספורטיבית יותר הנקראת RX500h. גם לגרסה זו מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, אך כאן ישנו מנוע טורבו בנזין בנפח 2.4 ליטר המספק 272 כ”ס. המנוע החשמלי הקדמי הוא בהספק של 87 כ”ס ואילו האחורי בהספק של 103 כ”ס, כאשר ההספק המרבי הכולל המועבר לארבעת הגלגלים הוא 372 כ”ס.
גרסה זו מגיעה רק ברמת גימור F Sport, הכוללת גם מתלים אדפטיביים וסממני עיצוב ספורטיביים מבחוץ ומבפנים תמורת מחיר של 550 אלף שקלים. מכוניות ראשונות ימסרו כבר בינואר הקרוב.