לפני מספר שבועות פגשנו בהשקה העולמית את לקסוס LBX, קרוסאובר עירוני קטן של מותג היוקרה היפני. עם יחידת הנעה היברידית צנועה ו-136 כ”ס הביצועים של ה-LBX לא עוצרי נשימה, אבל מתאימים לקהל היעד. עם זאת, מישהו בחטיבת GR חשב שיש לבייבי לקסוס פוטנציאל להפוך מקרוסאובר אופנתי לחיית מסלול.
התוצאה נקראת LBX מוריזו RR קונספט והיא הוצגה ב-Tokyo Auto Salon בימים אלו. הפיתוח של הגרסה המעניינת נעשה בשיתוף פעולה בין Gazzo Racing לאקיו טויודה, נשיא קבוצת טויוטה שגם ידוע כאיש שדחף את החברה בשנים האחרונות לצאת מהקופסה, לחזור לייצר מכוניות ספורטיביות שפונות לחובבי הנהיגה. אגב, הכינוי של טויודה שהוא גם נהג מרוצים חובב הוא “מוריזו” – מה שהעניק ל-LBX הזו את שמה.
כיוון שלקסוס LBX חולקת פלטפורמה עם טויוטה יאריס, היה מתבקש להשאיל מכלולים מיאריס GR הספורטיבית וזה בדיוק מה שנעשה. בחרטום המכונית הושתלה המהדורה העדכנית של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו בעל שלושת הצילינדרים, כאשר עם עוד מספר שנויים מניב 305 כ”ס ב-6,500 סל”ד ו-40.8 קג”מ המתקבלים בין 3,250 ל-4,600 סל”ד – 25 כ”ס וקג”מ אחד יותר מאשר במהדורה העדכנית של טויוטה יאריס GR שהוצגה גם היא במקביל בטוקיו. נתוני ביצועים רשמיים לא פורסמו, אבל אפשר לצפות לזינוק ל-100 באזור 5 שניות.
ה-LBX קיבלה גם את תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה בעלת שמונת יחסי ההעברה שהוצגה זה עתה ביאריס GR, כמו גם את מערכת הנעה הכפולה הקבועה שלה. השינויים כוללים גם מתלה אחורי עצמאי מסוג עצמות עצה כפולות, כשעלה דרך קיבלה ה-LBX כיול מתלים שונה, הנמכה של ס”מ למרכב, מפשק סרנים מורחב ב-2 ס”מ ובלמים מוגדלים בקוטר 18 אינץ’ מלפנים ו-16 אינץ’ מאחור. כמובן שאי אפשר גם בלי קצת קוסמטיקה שכוללת פגוש קדמי בעל כונסי אוויר מוגדלים לטובת מערכת הקירור והטורבו, חצאיות צד, צמד מפלטים מאחור וספוילר אחורי. לקינוח ישנם חישוקי 19 אינץ’ קלים עם צמיגים ספורטיביים במידה 235/45.
למרות שהקונספט מדליק והחלקים זמינים על המדף, לקסוס LBX מוריזו RR לא צפויה למרבה הצער להגיע לייצור. נכון לעתה האדם היחיד שיוכל להנות מהביצועים שלה הוא אקיו טויודה בלבד שיוסיף אותה לאוסף הפרטי שלו.