חשמל והדרך שבה הוא עובר אל הגלגלים זה לא בדיוק החומר עליו גדלו חובבי ההגה. בלקסוס יש גם כאלו ומסתבר שבמהלך שיחה בין מהנדסי החברה, על הדברים האהובים עליהם בנהיגה ברכבים בעלי מנוע בעירה פנימית, נחה עובדת הטיפוס במעלה הסל”ד והעברת ההילוך. אלמנטרי.
לקסוס החליטה לקחת את הרעיון, הזה ולתת לו ביטוח חשמלי ומוחשי. וזו לא איזו עבודה מחתרתית במרתפי הפיתוח של החברה. למעשה הפרויקט הזה כבר בן 3 שנים ובלקסוס טוענים שהוא מהנה במיוחד ולאן גם ממושך. בחברה גם טוענים, למרבה ההפתעה, שהטכנולוגיה הזו “עשויה להיות בכמה מהרכבים החשמליים העתידיים שלנו”. מעניין.
לצורך הפיתוח של העניין הלא בדיוק נורמטיבי הזה, בלקסוס הרכיבו את תיבת ההילוכים על UX300e חשמלי לחלוטין. כן יש לו שלוש דוושות, ידית הילוכים וגם מד סל”ד שאנחנו לא ממש בטוחים, ובלקסוס לא מסבירים מה הקשר שלו למנוע החשמלי.

לקסוס הגדירה את תיבת ההילוכים הזו, כך שהנהג יצטרך להפעיל את המצמד בכל פעם שהוא מחליף הילוך, אחרת הרכב ידומם מנוע. בנוסף, צליל אשר מדמה מנוע בעירה פנימית מתנגן ברמקולים, מה שהופך את תזמון החלפת ההילוכים לטבעי יותר עבור הנהג. לפי לקסוס כן?
עוד דבר חשוב שלקסוס ביצעו היה מיפוי מחדש של המנועים החשמליים שלהם ככל הנראה במטרה לייצר מעין עקומת כוח מדומה. כזו שתוכל אולי ליצור אצל הנהג תחושה טבעית ומוכרת יותר. הם גם טוענים, שבעזרת עבודת מיפוי כזו, הם יכולים לדמות תחושה של כל רכב. באבטיפוס הספציפי יש בחירה בין אופי של מנוע ארבע ציל’ בשורה מחד ו-V8 מאידך. ואנחנו מוסיפים – כל רכב למעט הסאונד האמיתי, התחושה האמיתית, הצורך האמיתי בהעברת ההילוך וכו’.
הפרטים מעטים למדי, כשהרעיון הזה נחשף בכנס קנשיקי האחרון, בוא טויוטה משתפת רעיונות וחזון לעתיד. אנחנו די סקפטים לגבי הבשלה של הרעיון הזה וייצורו בפועל. למרות שאם לחשוב על מחליפת ה-LFA הצפויה (שתמונותיה מפארות את עמוד זה), שתצויד באיזה גרסה מכאנית, ישירה ורייסרית של תיבה כזו, יכול להוות נחמה עבורנו בעתיד החשמלי.