חלף כבר כמעט עשור מאז שהלנד רובר דיפנדר, הגלגול של הרכב שהמציא את לנד רובר, ירד מפס הייצור. אמנם לנד רובר הציגה כידוע דיפנדר חדש, מודרני ועתיר טכנולוגיה אך הוא הפך לרכב שטח אופנתי לדור הייטק והתרחק שנות אור מהמקור שהחל את דרכו כרכב חקלאי והיה קודם כל כלי עבודה קשוח, על כל המשתמע מכך באיכות החיים שהציע.
למרות שהדיפנדר החדש מצליח למדי, וגם מזרים מוזמנים חיוניים לקופת JLR, מעריצי הדיפנדר הקלאסי שפחות סומכים על אלקטרוניקה בשטח יצאו לחפש תחליפים אחרים, אינאוס גרנדיר למשל. ההצלחה של הגרנדיר לא נעלמה מעיני לנד רובר, כמו גם האופנה בקרב העשירים לרכוש רכבי שטח קשוחים אך עמוסי פינוקים כהצהרה סביבתית על מעמד חברתי.
התשובה של לנד רובר לחובבי הנוסטלגיה מגיעה כעת כשהיא חושפת את דיפנדר V8 קלאסיק. לא, הדיפנדר לא חוזר בפועל לקו הייצור, אלא מדובר בחבילת שיפוץ ושדרוג מקיפה שמציעה לנד רובר על בסיס המהדורה האחרונה של הדיפנדר המקורי שיוצרה בין השנים 2012 ל-2016. כלומר בלנד רובר לא ייצרו שלדות חדשות של הדיפנדר הקלאסי אלא יבצעו את עבודה השדרוג על בסיס רכבים קיימים מסדרת הייצור האחרונה.
הרכבים שיזכו לטיפול יהיו בתצורת 90 הקצרה, 110 הארוכה עם 5 מושבים ו-110 ואגון עם 7 מושבים. הם יפורקו לרמת הבורג ויבנו מחדש לחלוטין, אבל פרויקט השדרוג לא מסתכם בכך. הדיפנדר מקבל חזות מודרנית הודות לשימוש בתאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, יחד עם שדרוגים לתא הנוסעים המשלב מושבי ריקארו קדמיים ודיפוני עור מלאים כאילו מדובר בריינג’ רובר. בנוסף, הלקוחות יוכלו לבצע התאמה אישית מדוקדקת לפי טעמם של הצבעים, הגימורים החיצונים, האבזור והדקורציה של תא הנוסעים.
המהדורה המיוחד תיוצר רק עם מנוע בנזין בתצורת V8, אך לא מדובר במנוע ה-3.9 הקלאסי ששימש את לנד רובר במשך עשרות שנים. במקום זאת יקבל הדיפנדר את מנוע ה-V8 המודרני בנפח 5.0 ליטר של יגואר-לנד רובר המספק 405 כ”ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה של ZF. מערכת המתלים משלבת מעתה קפיצים ומוטות מייצבים מתוצרת אייבך יחד עם בולמי זעזועים מתוצרת בילשטיין. מערכת הבלימה שודרגה עם דיסקי בקוטר 335 מ”מ מלפנים ו-300 מ”מ מאחור עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות מתוצרת Aclon.
מחיר השדרוג לא יהיה זול כלל, ואם תרצו דיפנדר מחודש בחניה תצטרכו לשלם באנגליה סכום שנעה בין 190 ל-204 אלף פאונד בהתאם לתצורת המרכב – כמעט פי 2 ממחירו של ריינג’ רובר ווג בסיסי, כלומר כ-2 מיליון שקלים.
מחברת “המזרח” יבואנית לנד רובר לישראל נמסר כי כרגע אין בכוונתם להביא את הדינפדר קלאסיק לישראל, אבל תהיו בטוחים שיהיו כמה חובבי לנד רובר שישימו עליו יד מתישהו באפיקי היבוא האישי.