מסע ההתעוררות של לנצ’יה ממשיך. אחרי הצגת סמל חדש, חשיפת דגם קונספט ראוותני והשקת האפסילון החדשה ממשיכים במותג האיטלקי לחפור במורשת העשירה בתקווה לחזור לחיים. הפעם שולפת לנצ’יה מהאוב את המיתוג הספורטיבי HF ומשיקה אותו מחדש, תוך הצהרה שהסימול של צמד האותיות ולוגו הפיל המפורסם יוצמד לגרסאות הספורטיביות שיוצגו על בסיס קו הדגמים החדש של החברה בשנים הקרובות.
אמש חשפה לנצ’יה את העיצוב המחודש של לוגו HF עם סמל הפיל האדום, כשהיא מצהירה שהמכונית הראשונה שתישא את הלוגו האייקוני היא האפסילון החדשה. לנצ’יה אפסילון מאז ומתמיד הייתה קטנה מעוצבת ויוקרתית שהתקיימה בנפרד מהמורשת הספורטיבית של לנצ’יה, אבל במצב הנוכחי חייבים האיטלקים להשתמש בכל טריק כדי למכור מכוניות ולשרוד.
אם השילוב של לנצ’יה ספורטיבית והאותיות HF כבר מעורר את בלוטות החשק, זה הזמן לצנן את ההתלהבות. כמו בגרסתה הרגילה, גם אפסילון HF תהיה בעלת הנעה חשמלית. בלנצ’יה מצהירים שלאפסילון HF שתצא לשוק ב-2025 יהיה הספק של 240 כ”ס. אם זה נשמע לכם מוכר זה מפני שגם אבארט 600 החדשה שתושק די במקביל וחולקת בסיס מכאני זהה יהיה הספק דומה. בלנצ’יה לא מספקים פרטים נוספים למעט הצהרה על תאוצה ל-100 ב-5.8 שניות, כאשר מן הסתם ה-HF תקבל גם שלל תוספות קוסמטית חיצוניות וכיול מתלים ספורטיבי יותר. נחמד, אבל רחוק מה-HF עליה מפנטזים מעריצי לנצ’יה.
צירוף האותיות HF החל את דרכו בראשית שנות ה-60′ בקרב מועדון של בעלי לנצ’יה אדוקים, כאשר הוא מסמל High Fidelity – נאמנות גבוהה בתרגום מילולי – כדי לשקף את אהבתם למותג הרכב. בשנת 1963 אחד מחובבי לנצ’יה צ’זארה פיאוריו הקים קבוצת מרוצים פרטית שנשאה את השם HF, והצמיד למכוניות בקבוצה סמל של ארבעה פילים אדומים שועטים קדימה. לנצ’יה החליטה לאמץ את האותיות וסמל הפיל, נחשב לסמל של מזל טוב בתרבות ההודית, כאשר הציגה בשנת 1966 את הגרסה הספורטיבית של הפולביה קופה.
סמל הפיל כנראה באמת הביא ללנצ’יה הרבה מזל, כשהפולביה כיכבה כמרוצי הראלי של התקופה. לאחריה הוצמד הסימול HF גם לסטראטוס שזכתה באליפות הראלי העולמית בין השנים 1974 ל-1976, ובעקבותיה גם לדלתא HF לדורותיה שקטפה שש אליפויות ראלי נוספות ברציפות. אל תצפו לראות אפיסלון HF משחזרת משהו מההיסטוריה המפוארת הזו.