האם לנצ’יה יוצאת סוף סוף לדרך חדשה? המותג האיטלקי בעל המורשת העצומה (גילוי נאות, אנחנו פריקים של לנצ’יות) נמצא כבר שנים ארוכות בדעיכה מתמשכת ועצובה. למעשה, למעט האפסילון העתיקה שנמכרת בעיקר באיטליה, המותג האחראי לכמה מהפיתוחים הטכנולוגיים החשובים בתולדות תעשיית הרכב (מרכב אחוד למשל) ובעל מורשת המרוצים האדירה לא ממש קיים באמת.
קאמבק של לנצ’יה עומד על הפרק כבר יותר מידי שנים. כעת לאחר שהיא חלק בקבוצת סטלנטיס הענקית מקבלת לנצ’יה צ’אנס נוסף וכנראה אחרון בהחלט שכן אם לא תצליח להתרומם עד סוף העשור תסגור סטלנטיס, שבלאו הכי סובלת מעודף מותגים בהיצע, את האור בגראז’ של לנצ’יה.
במסיבת עיתונאים שערכה לנצ’יה אתמול חשף מנכ”ל לנצ’יה לוקה נפוליטנו את החזון והתכניות של לנצ’יה לעשור הקרוב, כשיציאה לדרך החדשה מתחילה עם סמל בעיצוב חדש. הסמל החדש נחשף על גבי פסל תלת ממדי שמרמז על קווי העיצוב העתידיים שתאמץ לנצ’יה. לא משהו ששווה להתעכב עליו יותר מידי, אבל אי אפשר להתעלם מכך שיש בו כמה אזכורים לדגמי עבר של החברה, למשל יחידות התאורה האחוריות בהשראת הסטארטוס.
הסמל החדש מציג מראה נקי ועדכני, ובניגוד ללא מעט מותגים שהציגו סמלים חדשים לאחרונה (ב.מ.וו, אאודי, פולקסווגן) הסמל החדש של לנצ’יה שומר על מראה תלת-ממדי קלאסי של המגן המשולש המסורתי, כאשר שם החברה על הרקע הכחול המוכר הפך להיות מודרני יותר. אגב, זוהי הפעם השמינית ב-116 שנותיה שלנצ’יה משנה את מראה הסמל שלה.
ומה עם התכניות לעתיד? על פי הצהרות של נפוליטנו עד שנת 2028 תציג לנצ’יה שלושה דגמים חדשים לחלוטין על בסיס פלטפורמות של קבוצת סטלנטיס. הדגם הראשון יהיה דור חדש וחשמלי של האפסילון, קרוב לוודאי על בסיס המכאני של פיאט 500e, אשר יצא לשוק בשנת 2024 ויבשר גם על הקו העיצובי החדש של לנצ’יה. האפסילון שתמשיך להציע אלטרנטיבה מעוצבת ויוקרתית למכונית עירונית תסלול את הדרך לקרוסאובר יוקרתי גדול שיוצג לקראת 2026 שמכונה “ספינת הדגל של המותג”, ולא מן הנמנע שיישא את השם “אורליה”.
לקינוח, גם הדלתא תחזור לתחייה והיא צפויה להוות מכונית מאסה עיקרית עבור המותג בפלח השוק הקומפקטי והחשוב באירופה. ניתן לפנטז גם על גרסה ספורטיבית הנושאת את השם אינטגרלה אבל אפשר להתעורר מהחלום בהקיץ שכן גם הדלתא העתידית תהיה חשמלית מלאה.