לנד רובר דיפנדר הפך בגלגולו המודרני, לדאבונם של חובביו, מרכב שטח בסיסי וקשוח לרכב שטח מהודר ועתיר טכנולוגיה. בעוד חובבי הדיפנדר מקווים שלנד רובר תחזור מתישהו למקורות, בסוליהול דווקא חושבים אחרת ורוצים למתוח את גבולות היכולת של הדיפנדר עם עוד טכנולוגיה. התוצאה הסופית נחשפת כעת היא לנד רובר דיפנדר OCTA – שהוא הדיפנדר החזק, והקיצוני ביותר לשטח שהציעה לנד רובר עד כה.
הדיפנדר OCTA, שקיבל את שמו מצורתו האופיינית של יהלום, אמור להיות הדיפנדר הקשוח ביותר בזכות שיפורים שבוצעו בשני דגשים: האחד על ביצועי המנוע, והשני במערכת המתלים המתוחכמת. הבסיס הוא גרסת ה-110 של הדיפנדר שמובדלת חיצונית על ידי בתי גלגלים מוגדלים וכנפיים מורחבות שנועדו לאכלס צמיגי שטח בקוטר 33 אינץ’, הגדולים ביותר שהותקנו על דיפנדר עד כה, אם כי פחות עושים רושם על גרסאות הקצה של הרנגלר והברונקו מתהדרים בצמיגי 35 ו-37 אינץ’ עצומים.
הצמיגים המוגדלים תרמו להגבהה של המרכב ומרווח הגחון ב-2.8 ס”מ, כשהם מסתירים מפשק סרנים שהורחב ב-6.8 ס”מ. הרחבת מפשק הסרנים התאפשר באמצעות זרועות מתלה ארוכות יותר וגאומטרית מתלים חדשה. אל אלו מצורפת לראשונה בדיפנדר מערכת בולמי זעזועים חצי אקטיבית המקושרים זה לזה דרך יחידה מרכזית הידראולית, מה שמאפשר למחשב הניהול של הרכב לשנות את כיול הבולמים, באופן רציף בהתחשב בשישה ממדי תנועה. לכל בולם ישנם שלושה שסתומים לשליטה במאפייני שיכוך הכיווץ, ההחזרה ועמס הקפיץ כמו גם במהלך הבולם וגובה המרכב.
החיבור בין הבולמים מאפשר למעשה גם איזון אוטומטית של המרכב שמדמה פעולה של מוטות מייצבים אקטיביים להפחתת זוויות הגלגול. אופי הפעולה של מערכת המתלים מושפע מבחירת מצבי הנהיגה השונים והמוכרים של הדיפנדר, אליהם מצטרף מצב נהיגה נוסף בשם OCTA המעניק מעין בקרת שיגור בתנאי שטח חלקלקים, כמו גם שילוב התערבות מתירני ומינימלי של מערכות בקרת האחיזה וה-ABS.
לצד מערכת המתלים המשוכללת ישנו גם מנוע בריון. המנוע ב-OCTA הוא V8 כפול מגדשים החדש של לנד רובר בנפח 4.4 ליטר ובעל תגבור היברידי קל, אשר עבר שורת עדכונים שהעלו את ההספק המרבי ל-635 כ”ס. מדובר ב-110 כ”ס יותר מאשר הגרסה החזקה ביותר של הדיפנדר עד כה עם מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר. למנוע החדש מומנט של 76.5 קג”מ כאשר במצב “שיגור” ישנה תוספת של 5 קג”מ נוספים. התוצאה היא זינוק ל-100 קמ”ש ב-4 שניות עגולות ומהירות מרבית של 250 קמ”ש. לא רע בשביל קוביה שכזו, מה שהצריך את שדרוג מערכת הלבימה לכזו מתוצרת ברמבו עם דיסקים קדמיים בקוטר 400 מ”מ.
לנד רובר דיפנדר OCTA נבדל מיתר דגמי הדיפנדר גם בעיצוב שונה לשבכה הקדמית, גימורים חיצוניים מסיבי פחמן וצביעות חדשות בצבעי מט/מתכתי בשילוב גג ודלת אחורית בצבע שחור, לצד חישוקי 20 אינץ’ בלעדיים לגרסה זו. לנד רובר דיפנדר OCTA ייוצר ב-4,000 יחידות בלבד, במחיר עסיסי שטרם פורסם. כמה מהן צפויות גם להגיע לישראל במהלך השנה הקרובה.