טויוטה לנד קרוזר 70 (המוכר גם כ-)J70 הושק בשנת 1984, מה שאומר שאוטוטו הוא חוגג יום הולדת 40, מה שהופך אותו לאחד הדגמים הוותיקים שעדין מיוצרים כיון. למרות גילו המופלג, הוא זוכה לביקושים ערים עד היום בזכות העיצוב הקלאסי, יכולת העמידות המרשימה והאמינות חסרת התחרות שלו. ביקושים ערים אלו מאתגרים לא מעט את פס הייצור של טויוטה, תופעה שגרמה להקפאת הזמנות חדשות באוסטרליה במהלך שנת 2022.
לקראת שנת הייצור ה-40 שלו, ה-J70, שמוצע בתצורת טנדר עם קבינה יחידה או בודדת ובתצורת SUV עם 3 או 5 דלתות שטח, צפויה טויוטה להעניק לו שורת עדכונים משמעותית. זאת על פי דיווחים בעיתונות הרכב האוסטרלית. על פי דיווחין אלו יזכה לנד קרוזר 70 המנוע חדש. המנוע, טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר בעל ארבעה צילינדרים יוצע לצד מנוע ה-V8 טורבו דיזל בנפח 4.5 ליטר שימשיך להיות מיוצר ומשווק לפחות בעתיד הנראה לעין.
המנוע החדש הושאל, באופן לא מפתיע, מהטויוטה היילקס. נתוני ההספק והמומנט לא פורסמו רשמית אך הצפי הוא שהם יהיו דומים לאלו של ההיילקס, כלומר כ-200 כ”ס וכ-50 קג”מ, נתונים הדומים לאלו של מנוע ה-V8. בנוסף למנוע החדש, ה-J70 צפוי להציע כעת גם תיבת הילוכים אוטומטית, שלא הוצעה מאז שנת 1990. שדרוגים נוספים כוללים מערכת מולטימדיה חדשה בעלת קישוריות לאפל קאר פליי ולאנדרואיד אוטו ועוד שינויי עיצוב מינוריים בתא הנוסעים.
לנד קרוזר 70 לא משווק מזה שנים באירופה בגלל שאינו עומד בתקינה המתאימה, בין היתר זו של זיהום האוויר. לפחות באופן תאורטי השימוש במנוע הקיים גם בהיילקס שכן נמכר באירופה מאפשר ללנד קרוזר הקשיש לחזור לאירופה וגם לישראל (בהנחה שייוצר עם ההגה בצד הנכון). אנחנו היינו שמחים לערוך לו כאן מסיבת יום הולדת 40, ואתם?