לפני כשנתיים השיקה חברת ‘מאיר’ בישראל את מותג הרכב לינק אנד קו (Lynk & Co) מקבוצת ג’ילי הסינית. תחילת הדרך של המותג הייתה עם דגם ה-01, אח חורג לוולוו XC40, שלא נהנה יותר מידי חסד בשוק כשהוא צויד בהנעה היברידית נטענת רגע לפני שהחל השיטפון החשמלי. כעת מתחילה מנסה חברת מאיר להכניס את לינק אנד קו למרכז הבמה כאשר היא משיקה את לינק 02, דגם שני למותג בישראל והדגם החשמלי הראשון שלו.
לינק 02 מתבסס על פלטפורמת SEA המוצלחת למדי אותה הוא חולק גם עם וולוו EX30, זיקר X וסמארט #1. עם זאת, באופן מעניין ולמרות מכלולים זהים הוא מתומחר נמוך משמעותית מאשר אחיו לפלטפורמה, עם מחיר התחלתי של 170 אלף שקלים המציב אותו, ולא במקרה, מול גרסת הכניסה של BYD אטו 3, המכונית הנמכרת כיום בישראל. וזו חתיכת הצהרת כוונות.
מעבר לדמיון בחזית הרכב לזיקר X, ללינק 02 יש עיצוב שונה למדי המזכיר בחלקו האחורי גם את הדור החדש של טויוטה C-HR. הממדים מקובלים לסגמנט עם מרכב באורך של 446 ס”מ,, רוחב של 184 ס”מ וגובה של 157 ס”מ, אשר יחד עם בסיס גלגלים של 275 ס”מ. מידות אלו מאפשרות לספק מרחב פנים מרשים למדי לצד תא מטען נדיב בנפח 440 ליטר. גלגל רזרבי נעדר לצערנו מהמפרט.
בניגוד לאחיו המוצעים עם אופציה לצמד מנועים והנעה כפולה, לינק 02 מוצע לעת עתה רק בתצורה של הנעה ומנוע אחוריים, עם הספק של 275 כ”ס, המאפשרים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-5.5 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ”ש. הוא מצויד בסוללת 66 קוט”ש התומכת גם בטעינת DC מהירה עד 150 קילוואט (10-80% מהסוללה בחצי שעה בלבד), ומבטיח טווח נסיעה 435 ק”מ בגרסת הכניסה ו-465 ק״מ ברמת הגימור הגבוהה.
המחיר ההתחלתי עומד כאמור על 170 אלף שקלים והוא כולל מפרט מרשים עם 7 כריות אוויר, מערכות ADAS מלאות, לאורת LED מלאה, לוח מחוונים דיגיטלי “10.1 (גדול מהמקובל), מסך מולטימדיה “15.4 (עדיין ללא קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי), מצלמות 360, גג זכוכית פנורמי וחישוקי 19 אינץ’ קלים. רמת הגימור הגבוהה יותר “Hallo” כוללת בתוספת של 7,000 שקלים גם מערכת שמע יוקרתית מתוצרת Harman&Kardon עם 14 רמקולים, תאורת אווירה משודרגת וצמד משטחי טעינה לטלפונים ניידים. לינק 02 ישווק עם אחריות נדיבה לרכב ל-5 שנים או עד 150,000 ק”מ ואחריות לסוללה ל-8 שנים או עד 200,000 ק”מ. מרווח הטיפולים עומד על אחת ל-40,000 ק״מ או שנתיים.