ק.ט.מ אמנם נטשה לפני מספר שנים את קטגוריית הסופרבייק כאשר הפסיקה לייצר את ה-RC8 הייחודי, אבל לא לגמרי. בשנתיים האחרונות מציעה ק.ט.מ את RC 8C – אופנוע סופרבייק ייעודי למסלול שפותח בשיתוף סדנת Kaemer עבור רוכבים ספורטיביים שמפנטזים על אופנוע ה-MotoGP הכתום ויכולים להרשות לעצמם אופנוע לסוף שבוע שלא יכול לעלות לכביש הציבורי.
ק.ט.מ RC 8C הוצג לראשונה מהדורה של 100 יחידות לשנת 2022, ולקראת 2023 עבר האופנוע כמה שדרוגים וזכה לסדרת יצור נוספת, הפעם של 200 יחידות. יחידה אחת מתוכן, מספר 162 ליתר דיוק, נחתה בימים אלו בישראל לאחר שנרכשה על ידי משחיזן אלמוני. האופנוע בעל לוחית רישוי אפורה נושא תג מחיר של 225 אלף שקלים, מה שהופך אותו לאופנוע היקר ביותר של ק.ט.מ שנמכר בישראל מעולם (ומן הסתם היה יקר עוד יותר אם היה יכול לקבל לוחית רישוי צהובה).
האופנוע מתבסס למעשה על אופנוע מסלול שפיתחה Karmer על בסיס מנוע הטווין המקבילי של הדיוק 890 שעבר לא מעט שדרוגים. במהדורת 2023 קיבל המנוע שסתומים וטלטלים מטיטניום, מערכת ניהול חדשה, גוף מצערת גדול יותר ויחס דחיסה גבוה יותר. יחד עם מערכת פליטה מלאה מטיטניום של אקרפוביץ’ עלה ההספק ב-7 כ”ס ועומד כעת על 135 כ”ס ב-11,000 סל”ד, עם מומנט של כמעט 10 קג”מ ב-8,250 סל”ד.
האופנוע במהדורתו העדכנית קיבל כנפונים בסגנון אופנוע ה-MotoGP של ק.ט.מ, פרינג דקיק ועוד קצת סיבי פחמן שהורידו את משקלו היבש ל-142 ק”ג כולל מתנע חשמלי. אל כל אלו מצטרפים מתלי WP מתכווננים מסדרת APEX PRO, מערכת בלימה של ברמבו ושפע של מערכות עזר אלקטרוניות הניתנות לכיול. בקיצור, כל מה שצריך כדי לתת בגז על המסלול באופנוע שלא היינו רוצים להוציא מהסלון.