בוגאטי בגלגולה המודרני תחת בעלתה של פולקסווגן אחראית למכוניות שהחזיקו בשיאי המהירות למכוניות בייצור סדרתית. בתחילה עם הויירון, לאחר מכן הויירון סופרספורט ועד לשירון. כולן אולטרה נחשקות ועם מהירות מרבית שחוצה את רף ה-400 קמ”ש.
אבל עוד לפני עידן פולקסווגן, החזיקה בוגאטי בשיא המהירות למכוניות סדרתיות לתקופה קצרצרה. זה קרה בשנות ה-90 כאשר בוגאטי חזרה לחיים בפרוייקט שאפתני של היזם האיטלקי רומנו ארטיולי וחשפה בשנת 1991 מכונית על סנסציונית בשם EB110 (ראשי תיבות של שמו של מייסד בוגאטי אטורה ומספר השנים מאז הולדתו). ל-EB110 היה מנוע V12 בנפח 3.5 ליטר עם לא פחות מארבעה מגדשי טורבו והספק יוצא דופן לתקופה של 560 כ”ס שהאיץ אותה ל-100 קמ”ש ב-3.5 שניות.
עם זאת, EB110 לא הצליחה להדיח את יגואר XJ220 מתואר המכונית הסדרתית המהירה בעולם, לכן בתערכות ז’נבה 1992 חשפה בוגאטי את גרסת הסופר ספורט של ה-EB110 שעשתה דיאטה של 150 ק”ג והציגה מנוע מתוגבר בעל 612 כ”ס. בוגאטי EB110 סופר ספורט עמדה במשימה ורשמה שיא מהירות של 355 קמ”ש, אבל הוא לא החזיק מעמד הרבה זמן כיוון שמקלארן בדיוק הוציאה את ה-F1 הסנסציונית שקבעה שיא מהירות חדש ושינתה את כל מה שהעולם ידע ויודע על מכוניות על.
אב הטיפוס של בוגאטי EB110 סופר ספורט שנטען כי ששברה את שיא המהירות עומדת ימים אלו למכירה בסוכנות פורט לאודרדייל קולקשן בארה”ב. המכונית בעלת מספר שלדה 006 ומספר מנוע 026 שהוא זה ששבר את השיא התגלגלה לסוכנות מידי אספן אלמוני ששמר על המכונית בקנאות, ולמעשה לא ממש הוציא אותה מהחניה כיוון של מד האוץ שלה רושמים 3,393 ק”מ בלבד. כפי שניתן לראות מהתמונות, היא נשתמרה בצורה מושלמת כמו היום שהתגלגלה מהמפעל.
הסוכנות לא מפרסמת מה המחיר הנדרש עבור המכונית ההיסטורית אך הוא צפוי להיות גבוה מאד. רק 30 יחידות של EB110 סופרספורט יוצרו (וזה לא שה-EB110 הרגילה הייתה כזו נפוצה) ולפני כשנתיים נמכר אקזמפלר כזה במכירה פומבית ביותר מ-3.2 מליון דולר. סביר להניח שאם אכן הייחוס של המכנית הספציפית הזו יאומת, היא תימכר בסכום גבוה הרבה יותר.
אם אתם בעניין במקרה עשיתם אקזיט לאחרונה, תוכלו להציעה הצעה באתר אינטרנט של הסוכנות.