אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד
ראשי » חדשות » למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד
RB17

למכונית העל של רד בול יש כנפיים, וגם מנוע V10 שמסתובב ב-15 אלף סל”ד

רד בול מציגה מכונית על קיצונית עם מנוע V10 היברידי וטכנולוגיית מסלול שאמורה להציג זמני הקפה וחוויית נהיגה הקרובה ביותר למכונית פורמולה 1

אופיר דואק 15/07/2024 צלם: יצרן

בנחישות ובעקביות הפכה חברת רד בול מיצרנית משקאות המספקת חסות דומיננטית לספורט המוטורי לקבוצת מרוצים בפני עצמה, ואחת הבולטות בפורמולה 1 בעשור האחרון. לצד ההצלחה על המסלול נפוצו לא פעם שמועות כי האוסטרים מתכננים להשתמש בטכנולןודיה ובידע שצברו כדי להציג מכונית על אקזוטית שאולי לא תיתן לכם כנפיים, אבל תיתן תחושה של טיסה בגובה נמוך.

השמועות קיבלו איור לפני מספר חודשים כאשר החלו ברד בול לפרסם טיזרים על מכונית על בשם RB17 (ראשי תיבות של רד בול כמובן) אותה חשפו רשמית בסוף השבוע בפסטיבל גודווד. RB17 נועדה להיות מכונית על הקרובה ככל הניתן למכונית פורמולה 1, עם מקום לנוסע ליד הנהג אך ללא אפשרות לעלות לכביש הציבורי.

בהתאם לכך  RB1 נראית כמו מכונית פורמולה 1 שהולבשו עליה חיפויי גלגלים וחופת תא נוסעים. זרועות המתלים חשופות מבעד לפתחים בגוף המרכב העשוי כולו סיבי פחמן כשיחידות הלד הקדמיות משולבות במרכב עצמו שעטוף בכנפיים ועזרים אווירודינמיים מכל עבר, בהם מדפים אקטיביים בכנפיים הקדמיות והאחוריות, שנועדו למקסם את כוח ההצמדה היכול להגיע לפי רד בול עד ל-1.7 טון.


בעוד במרוצי הפורמולה 1 עבור מזמן למנועי V6 מוגדשים בנפח 1.6 ליטר עם סיוע היבירידי, המנוע של ה-RB17 הוא משהו שונה לחלוטין. מנוע V10 אטמוספרי, תצורה שהייתה מקובלת בפורמולה 1 לפני רבע מאה, רק שהפעם הנפח הוא 4.5 ולא 3.0 ליטרים. לא שאנחנו מתלוננים חלילה, כי מדובר במנוע המסוגל לטפס עד ל-15 אלף סל”ד – לא רחוק מסיבובי המנוע בהם מסתובבי מנועי הפורמולה 1 וגבוה מרוב אופנועי הספורט הקיצוניים.

המנוע של רדבול מספק 1000 כ”ס ואליו מצטרף מנוע חשמלי בעל 200 כ”ס לתגבור המשמש גם הילוך אחורי בעת הצורך בהיעדר הילוך כזה בתיבת ההילוכים שהיא מסוג העברה רציפה עם שישי יחסי העברה, בדיוק כמו שתמצאו במכוניות הפורמולה 1. הספק מרבי של 1,200 כ”ס הוא מרשים מאד, אם כי לא סנסציוני כמו מנוע ה-V16 ההיברידי של בוגאטי טורביו, אלא שהמכונית של רד בול שוקלת פחות מ-900 ק”ג שהם אפילו לא מחצית ממשקלה של הבוגאטי המדושנת והמהודרת, מה שמאפשר לה להציג יחס משקל/הספק נדיר של 0.75 ק”ג לכל כ”ס.

 

ברד בול מצהירים על מהירות מרבית של למעלה מ-350 קמ”ש אבל זה לא העיקר כאן, כי המטרה של רד בול היא שה-RB17 תוכל לרשום עם הנהג הנכון מאחורי ההגה זמני הקפה דומים לאלו של מכונית פורמולה 1. המכלולים ההיקפיים דומים באפיונם לאלו המותקנים במכונית פורמולה 1, למשל מערכת מתלים בתצורת מוטות דחיף אופקיים עם בקרת גובה וגלגול אקטיבית, מערכת הבלימה המבוססת על דוושה אלקטרונית שאינה מקושרת באופן מכאני לבלמים האחוריים, כאשר כנדרש ממכונית המפגינה ביצועי מסלול הבלמים הם בלמים קרמיים המיועדים לעומס גבוה. מערכת תגבור ההגה לעומת זו היא הידראולית כדי לאפשר תחושה ודיוק מרבים לנהג, וגם כי לא נדרשות מערכות בטיחות אקטיביות כלשהן עבור מכונית שלא מיועדת לכביש הציבורי.

רד בול תייצר רק 50 יחידות מה-RB17 במחיר לא ידוע של 7 ספרות. הרוכשים יזכו לאחריות יצרן מלאה לשנתיים או עד 4,000 ק”מ (בכל זאת, מכונית מסלול) כאשר לדברי רד בול אין בעיה לקחת את המכונית למרוץ סיבולת של 24 שעות ללא צורך בטיפול. טיפול למנוע נדרש רק אחת ל-8,000 ק”מ וחייב להתבצע במטה החברה, אבל אנחנו משערים שלא יהיה עומס במוסך המרכזי של רד בול של RB17 שמגיעות לטיפול שנתי.

RB17 פורמולה 1 רד בול RB17 רד-בול
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

הנעה כפולה ומשולשת: פורשה חושפת את דגמי הקאררה 4S החדשים

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד