כבר שנים ארוכות שאף אחד לא מצפה ליכולות שטח משמעותיות מרכבי קרוסאובר, אפילו מאלו המעטים שעדין מציעים הנעה כפולה. הדבר נכון גם לגבי אאודי Q6 איטרון החדש, שהוא קרוסאובר חשמלי נאה למראה ובעל צללית ספורטיבית, כשלמרות הנעה כפולה אף אחד לא יטעה לחשוב שקם מתחרה במרצדס G קלאס, או שהוא תוכנן סתם כדי לחצות מדבריות צחיחים ונהרות שוצפים.
עם זאת, כפי שניתן לראות ב-Q6 Offroad Concept הפוטנציאל להפוך את הקרוסאובר החשמלי לחיית שטח אמיתית בהחלט קיים, עם מספר שינויים “קלים”. אנשי האאודי החליטו לקחת את רכב הפנאי החשמלי החדש, הבנוי על בסיס פלטפורמה ייעודית המשותפת גם עם פורשה מקאן EV, ולהפוך אותו לרכב שטח רב יכולות במראה תואם.
הבסיס לקונספט הוא אאודי Q6 איטרון בגרסת ההנעה הכפולה שלה שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק משולב של 510 כ”ס. באאודי תכננו את מערכת המתלים והעברת הכוח מחדש וביצעו ב-Q6 הגבהה משמעותית של 16 ס”מ בתוספת הגדלת מפשק הסרנים ב-25 ס”מ לטובת היציבות בשטח. הקונספט צויד גם בצמיגים גדולי קוטר בעל פרופיל שטח מובהק שתורמים גם הם למראה הכללי שנראה כמו שילוב בין רכב פנאי למונסטר טראק.
מעבר להגבהה ולתוספות קוסמטיות חיצוניות כמו מערכת תאורה משודרגת ומנשאי גג, יש ל-Q6 הזו גם בשורה מכאנית. אנשי אאודי בחרו להתקין בקונספט סרנים פורטלים שלא רק מאפשרים מרווח גחון עצום בכל קנה מידה, אלא גם תורמים לשיפור יכולת השטח. בקיצור מתבקש, סרנים פורטלים הם למשעה הגדרה למערכת העברת כוח לגלגלים שלא מבוססת על הציריות האופייניות. במקום זאת ישנו סט של גלגלי שיניים המוצבים זה מעל זה המניעים ישירות את הגלגל. סרנים אלו לא רק משפרים את מהלך הגחון אלא גם מאפשרים לייצר הפחתות ביחסי העברה הסופיים כדי להעניק יכולת זחילה מרשימה.
לאור זאת, לא תופתעו לשמוע שבין הרכבים שהציעו תצורה של סרנים פורטלים ניתן למנות את ההאמר הקלאסי, רכבי היונימוג ואת גרסת ה-6X6 של מרצדס G קלאס. במקרה של ה-Q6 הזה מאפשרים הסרנים להגביר את המומנט הסופי ב-50%, מה שמאפשר לרכב הקונספט, לפחות על פי הצהרות אאודי, לבצע טיפוס בזווית של 45 מעלות גם בתנאי קרקע קשים וחלקלקים. גדי לשמור על אורך החיים של המכלולים, המהירות המרבית של ה-Q6 איטרון הוגבלה ל-175 קמ”ש.
למרותה מראה המדליק וההבטחה ליכולות לא מבוטלות, הקונספט הזה של אאודי Q6 איטרון לא צפוי להגיע לייצור כלשהו. נהגי המרצדס G קלאס החשמלי יכולים עכשיו לנשום לרווחה.