אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למבורגיני הורקאן החדשה תקבל מנוע V8 כפול מגדשים ו-800 כ”ס
ראשי » חדשות » למבורגיני הורקאן החדשה תקבל מנוע V8 כפול מגדשים ו-800 כ”ס
למבורגיני

למבורגיני הורקאן החדשה תקבל מנוע V8 כפול מגדשים ו-800 כ”ס

למבורגיני חושפת פרטים חדשים על יחידת ההנעה של ההורקאן החדשה שתזכה למנוע V8 כפול מגדשים שמסתובב ב-10,000 סל"ד בתוספת מנוע חשמלי

אופיר דואק 20/05/2024 צלם: יצרן

בחודשים הקרובים תגיע לסוף דרכה למבורגיני הורקאן, ובכך תגיע לקיצה שושלת דגמי ה-V10 של למבורגיני שהחלה בתחילת שנות ה-2000 עם הגאיירדו. בזמן שהמעריצים יכולים להתרפק עם מהדורה פרידה מיוחדת מההורקאן שהוצגה לאחרונה, בלמבורגיני כבר נמצאים בישרות האחרונה לקראת חשיפתה של היורשת שתיחשף בחודשים הקרובים וכבר מתחילים בתהליך הטפטוף הפרטים והטיזרים.

הסקרנות הגדולה לגבי מחליפת ההורקאן היא לגבי יחידת ההנעה שתחליף את מנוע ה-V10, ולמבורגיני מספקת לכך מענה כעת כאשר היא חושפת את הפרטים הראשונים לגביה. למרבה השמחה, מחליפת ההורקאן לא תהיה חשמלית, אך היא תעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית- נטענת שליבה יהיה מנוע V8 חדש וכפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים. למבורגיני חשפה לאחרונה את האורוס SE שגם לה יחידת הנעה היברידית-נטענת על בסיס מנוע V8 כפול מגדשים, אך מנוע ה-V8 של מחליפת ההורקאן יהיה שונה ממנוע ה-V8 של האורוס SE שבבסיסו משמש את שלל דגמי קבוצת פולקסווגן הבכירים.

השוני העיקרי במנוע החדש של למבורגיני הוא השימוש לראשונה בגל ארכובה בתצורה שטוחה של 180 מעלות שבה בכל צלע של המנוע שני הצילינדרים החיצוניים עולם בזמן שאלו הפנימיים יורדים. תצורה שהייתה נפוצה במנוע פרארי ולוטוס וניתן למצוא אותה כיום גם בקורבט ZO6 ומאפשרת להשיג מהירות מנוע גבוהה יותר. בנוסף היניקה של צמד מגדשי הטורבו היא בשיטת “V חם” שבה כניסת יניקה משותפת מעל זווית הצילינדרים במנוע, מה שנועד להפחית את השהיית הטורבו.


התוצאה הסופית היא שמנוע ה-V8 החדש של למבורגיני מסוגל לספק 800 כ”ס בין 9,000 ל-9,7500 סל”ד ולטפס עד 10,000 סל”ד. לשם השוואה, מנוע ה-V8 של האורוס מספק 630 כ”ס ב-6,000 סל”ד מתונים למדי. גם נתון המומנט של המנוע החדש מגיע בסל”ד גבוה יחסית, כשהוא עומד על 74.4 קג”מ המתקבלים בין 4,000 ל-7,000 סל”ד. נתונים דומים לאלו שמתקבלים ממנוע ה-V12 של למבורגיני ריבולטו.

המכלול ההיברידי של המערכת מבוסס על מנוע חשמלי בהספק של 147 כ”ס היושב בצמוד ליציאה מגל הארכובה, כאשר הכוח מועבר לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. שילוב אותו ניתן למצוא גם בריבולטו. התוצאה הסופית אמורה להיות הספק משולב של 913 כ”ס, תגבור משמעותי של קרוב ל-300 כ”ס יותר מאשר בגרסאות הקיצוניות ביותר של ההורקאן, כך שגם רמת הביצועים צפויה להשתדרג משמעותית.

V10 למבורגיני למבורגיני הורקאן למבורגיני הורקאן החדשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: דוקאטי מציגה היפרמוטארד V2

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מילאנו 2025: הבייבי GS של ב.מ.וו נחשף בגרסה הסדרתית ויגיע מהודו

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מול טוסון וספורטאז’: KGM טורס עכשיו גם בהנעה היברידית

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

מילאנו 2025: אופנוע הטורבו של הונדה מתקרב לייצור

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

הנייקד השרירי של בראבוס חוזר במהדורת 2026

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

רטרו עדכני: סאן יאנג מיו חוזר לעיר בדור חדש

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

שרקו מתחילה לשווק את דגמי האנדורו של 2026

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

בנזין תחילה: אאודי Q3 החדש נחת בישראל

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

חיזוק היברידי גם לאופל קורסה

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

פלאג-אין בגדול: ג’אקו 8 החדש מושק בישראל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

הנאה כפולה: העתיד של STI בבנזין וחשמל

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

מתמקדת במסלול: AMG GT תקבל גרסת Sport Track קיצונית

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

יצירת אומנות ב-18 מיליון שקלים: פרארי SP3 דייטונה בישראל

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד