בחודשים הקרובים תגיע לסוף דרכה למבורגיני הורקאן, ובכך תגיע לקיצה שושלת דגמי ה-V10 של למבורגיני שהחלה בתחילת שנות ה-2000 עם הגאיירדו. בזמן שהמעריצים יכולים להתרפק עם מהדורה פרידה מיוחדת מההורקאן שהוצגה לאחרונה, בלמבורגיני כבר נמצאים בישרות האחרונה לקראת חשיפתה של היורשת שתיחשף בחודשים הקרובים וכבר מתחילים בתהליך הטפטוף הפרטים והטיזרים.
הסקרנות הגדולה לגבי מחליפת ההורקאן היא לגבי יחידת ההנעה שתחליף את מנוע ה-V10, ולמבורגיני מספקת לכך מענה כעת כאשר היא חושפת את הפרטים הראשונים לגביה. למרבה השמחה, מחליפת ההורקאן לא תהיה חשמלית, אך היא תעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית- נטענת שליבה יהיה מנוע V8 חדש וכפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים. למבורגיני חשפה לאחרונה את האורוס SE שגם לה יחידת הנעה היברידית-נטענת על בסיס מנוע V8 כפול מגדשים, אך מנוע ה-V8 של מחליפת ההורקאן יהיה שונה ממנוע ה-V8 של האורוס SE שבבסיסו משמש את שלל דגמי קבוצת פולקסווגן הבכירים.
השוני העיקרי במנוע החדש של למבורגיני הוא השימוש לראשונה בגל ארכובה בתצורה שטוחה של 180 מעלות שבה בכל צלע של המנוע שני הצילינדרים החיצוניים עולם בזמן שאלו הפנימיים יורדים. תצורה שהייתה נפוצה במנוע פרארי ולוטוס וניתן למצוא אותה כיום גם בקורבט ZO6 ומאפשרת להשיג מהירות מנוע גבוהה יותר. בנוסף היניקה של צמד מגדשי הטורבו היא בשיטת “V חם” שבה כניסת יניקה משותפת מעל זווית הצילינדרים במנוע, מה שנועד להפחית את השהיית הטורבו.
התוצאה הסופית היא שמנוע ה-V8 החדש של למבורגיני מסוגל לספק 800 כ”ס בין 9,000 ל-9,7500 סל”ד ולטפס עד 10,000 סל”ד. לשם השוואה, מנוע ה-V8 של האורוס מספק 630 כ”ס ב-6,000 סל”ד מתונים למדי. גם נתון המומנט של המנוע החדש מגיע בסל”ד גבוה יחסית, כשהוא עומד על 74.4 קג”מ המתקבלים בין 4,000 ל-7,000 סל”ד. נתונים דומים לאלו שמתקבלים ממנוע ה-V12 של למבורגיני ריבולטו.
המכלול ההיברידי של המערכת מבוסס על מנוע חשמלי בהספק של 147 כ”ס היושב בצמוד ליציאה מגל הארכובה, כאשר הכוח מועבר לגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. שילוב אותו ניתן למצוא גם בריבולטו. התוצאה הסופית אמורה להיות הספק משולב של 913 כ”ס, תגבור משמעותי של קרוב ל-300 כ”ס יותר מאשר בגרסאות הקיצוניות ביותר של ההורקאן, כך שגם רמת הביצועים צפויה להשתדרג משמעותית.