למבורגיני רוצה גם תהילה בלה מאן. אחרי שבמשך שנים בנתה היריבה המושבעת ממראנלו את תהילת המרוצים שלה גם במרוץ 24 השעות המפורסם, ואף חזרה להשתתף ולנצח בו השנה, גם בלמבורגיני רוצים לקטוף הצלחה במרוץ הסיבולת המפורסם בעולם. למבורגיני אמנם לקחה חלק במרוץ הלה מאן ובמרוצי סיבולת בעבר, אך היא עשתה זאת עם הדיאבלו בקטגוריות ה-GT השונות ולא בקטגוריה הבכירה של אבות הטיפוס.
ההחלטה על ההשתתפות בלה מאן התקבלה לפני מספר שנים, וכעת בפסטיבל המהירות בגודווד חושפת למבורגיני את SC63 – אב הטיפוס איתו תתחרה למבורגיני במירוץ 24 השעות של לה מאן כבר בשנה הבאה בקטגוריית היפרקאר הבכירה. אם אתם שואלים מה פשר השם SC63 אז נספר שזהו קיצור של Squadra Corse שהוא שהכינוי של חטיבת המרוצים של למבורגיני שחוגגת השנה 60 שנה להיווסדה.
למבורגיני SC63 מעוצבת באופן די מקובל לקטגוריה, כאשר הנהג ממוקם במרכב המכונית תחת חופה מעוגלת בעלת שמשה פנורמת הנמתחת מהחרטום המחודד ומסתיימת באחורי המכונית, כאשר מעליה מזדקר סנפיר גבוה ודק החובר לכנף האחורית לטובת האווירודינמיות. הסממנים המייחדים את SC63 הם יחידות תאורת LED דקות וזוויתיות בהשראת הריבולטו וצביעה בגווני ירוק זרחני עז ושחור, המזוהים עם דגמי המרוצים של למבורגיני בשנים האחרונות.
עבור ה-SC63 פיתחה למבורגיני יחידת הנעה היברידית חדשה. אמנם קטגוריית “היפרקאר” מאפשרת עדין שימוש גם במנוע בעירה פנימית בלבד, אבל המשתתפים בה עברו בשנים האחרונות באופן כמעט גורף לשימוש ביחידות הנעה היברידיות שהן בעלות יתרון בזמינות הכוח, בתאוצות ובצריכת הדלק, מה גם שבלאו הכי רף ההספק הקטגוריה עומד על 671 כ”ס.
יחידת ההנעה מורכבת ממנוע V8 החדש בנפח 3.8 ליטר המצויד בשני מגדשי טורבו הממוקמים מחוץ לצלעות ה-V של בלוק המנוע כדי לשפר את יכולת הקירור ולהוריד את מרכז הכובד. יחד עם מנוע חשמלי מוגבל ההספק המשולב למקסימום המותר בקטגוריה, כאשר מפרט תיבת ההילוכים, מחשב ניהול הבקרה ההבירידית מבוססים על מכלולים סדרתיים כדי להוזיל עלויות. כיוון שללמבורגיני יש רק מכונית אחת בעלת הנעה היברידית אז לא קשה לנחש מהיכן הגיעו המכלולים (הריבולטו החדשה כמובן). יחידת ההנעה שוכנת בתוך שלדת מונוקוק מסיבי פחמן וחומרים מרוכבים שאמור להביא את המכונית למשקל יעד מרבי של 1,030 ק”ג המותרים בקטגוריה.
למבורגיני תייצר שתי יחידות של ה-SC63. אחת מהן תתמודד בקטגוריית ה”היפרקאר” באליפות מרוצי הסיבולת של ה-FIM בעונת 2024, ואילו השניה תיקח חלק בקטגוריית ה-GTP באליפות ה-IMSA הכוללת בין היתר אירועים כמו מרוץ 24 השעות של דייטונה ו-12 השעות של סברינג. בחברה מצפים לקצור הישגים כבר בשנה הראושנה אך גם אם לא, ההשתתפות בוודאי תעזור לללמבורגיני לצבור ידע בפיתוח מערכות הנעה היברידיות שצפויות לשרת בשנים הקרובות דגמים נוספים של למבורגיני, ובפרט את מחליפת ההורקאן.