אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים
ראשי » חדשות » ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים
יונדאי

ללקוחות נמאס מהמסכים ויונדאי תחזור להשתמש במתגים פיזיים

לקוחות יונדאי בארה"ב מתלוננים על הקושי בשימוש במסכי המגע ובכיר בחברה מאשר כי בעתיד תחזור החברה להשתמש במתגים לתפעול פעולות חיוניות

אופיר דואק 10/11/2024 צלם: יצרן

בעשור האחרון השתלטו מסכי הענק על תאי הנוסעים בעולם הרכב. יצרניות מתחרות בינהן למי יש מסך יותר גדול תוך שהן מרכזות כמעט את כל פונקציות התפעול, אפילו של כיוון פתחי המיזוג או הדלקת האורות, בממשק המגע שעל גבי המסך. המעבר למסכים חוסך בעלויות יצור, משדר מסר חדשני ועושה רושם באולם התצוגה. אלא שכמו שפירטנו לכם בהרחבה, בחיים האמיתיים העסק עובד הרבה פחות טוב.

בעקבות תלונות של הלקוחות, גם יצרניות הרכב מתחילות להפנים שהן הלכו צעד אחד רחוק מידי עם בהלת המסכים. בראיון שהעניק לאחרונה הא האקסו (Ha Hak Soo), סגן נשיא מחלקת העיצוב של יונדאי בארה”ב, הודה כי בקבוצות המיקוד שמקימה החברה מגיעות יותר ויותר תלונות מאנשים שמתעצבנים ומתוסכלים מהקושי שיוצר ממשק המגע בתפעול פעולות פשוטות בזמן נהיגה.

בראיון מודה האקסו כי התלונות שמגיעות מלקוחות של יונדאי בארה”ב מחייבות את החברה להתייחס אליהן ולמצוא פתרונות, כך שבדגמים עתידיים יחזרו ביונדאי לעשות שימוש במתגים פיזיים עבור פונקציות עיקריות. לדבריו הסתמכות על ממשק תפעול על גבי מסכי מגע יחזור להיות רלוונטי בתעשיה רק כאשר למכוניות יהיו יכולות אוטונומיות משופרות שיאפשרו לנהג להתמקד יותר בביצוע הפעולות על גבי המסכים.


זה המקום לציין שביקורת הלקוחות מגיע למרות שביונדאי ביצועו באופן מדוד יחסית את המעבר לתפעול מערכות הרכב על גבי על  מסכים. גם בדגמי האיוניק החשמליים המדגישים “טכנולוגיות” עדין אין את המעבר הגורף והמוחלט למסך המרכזי, כפי שראינו בטסלה וברוב יצרניות הרכב הסיניות. ההודאה של יונדאי בטעות וההצהרה על חזרה לשימוש במתגים פיזיים מצטרפת להצהרות דומות של פולקסווגן שכבר ביצעה “נסיגה לאחור” בחלק מדגמי הקבוצה עם חזרה לשימוש במתגים פיזיים וחוגות מרובות פונקציות (למשל בסקודה קודיאק החדש) עבור בקרת האקלים ומערכות נוספות במקום שימוש במשטחי מגע או במסך המגע עצמו.

גם ארגון Euro NCAP נתן את דעתו על תפעול מסכי המגע שמסיט את תשומת הלב והמבט של הנהג, ובעקבות כך מעלה את הסיכוי לתאונות. השנה הודיע הארגון כי בקרוב בכדי לזכות בציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, יצטרכו היצרניות להשאיר מתגים פיזיים להפעלת פונקציות בסיסיות וחיוניות לתפעול השוטף של הרכב בזמן נהיגה.
עכשיו רק נותר לקוות שעוד יצרניות רכב יאמצו את המסקנות הללו, ו”אפקט טסלה” שגרר את התעשיה לקרב מסכים על חשבון הנדסת האנוש ובטיחות התפעול יגיע סוף סוף לקיצו.

הנדסת אנוש מסכי מגע מסכי מולטימדיה מתגים עיצוב תא נוסעים תא נוסעים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד