חברת ליפמוטור הייתה מיצרניות הרכב החלוצות בשוק הישראלי בתחילת עידן החשמל, אך היא עשתה זאת באופן מוגבל עם מכונית עירונית ננסית שיובאה בתקינה וכמות מוגבלת. חלפו קצת יותר משנתיים, וליפמוטור כבר הציגה דור חדש של מוצרים המותאם לתקינה האירופאית, החלה לפעול באירופה ואף נחתמה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת סטלנטיס בפיתוח טכנולוגיות ודגמים חשמליים.
את הראשית תוצאות הצמיחה הזו אנחנו נתחיל לראות בימים אלו עם תחילת שיווקו בישראל של ליפמוטור C10, רכב קרוסאובר משפחתי והדגם הראשון של ליפמוטור המגיע ארצה בתקינה מלאה תחת כנפי היבואנית סמלת שקיבלה את זיכיון היבוא מידי מטרו מוטור השנה. ליפמוטור C10 יסלול אתה דרך לשורת דגמים חשמליים של החברה שצפויים להגיע ארצה, כאשר כבר השנה תגיע ה-T03 בתקינה מלאה ועם חבילה מלאה של מערכות בטיחות אקטיביות, ובהמשך השנה יגיע קרוסאובר חשמלי נוסף בשם B10 שנחשף לאחרונה בתערוכת פריז.
ליפמוטור C10 הוא קרוסאובר בעל מידות נדיבות המשייכות אותו ל”סגמנט D”, שזה אומר תחרות ישירה מול דגמים כמו MG מארוול R, יונדאי איוניק 5 ואפילו טסלה מודל Y. הוא בעל אורך של 474 ס”מ, בסיס גלגלים של 282.5 ס”מ וגובה של 168 ס”מ שהם פעול יוצא של המראה הזקוף וקווי הגג הרבועים.
המנוע החשמלי ממוקם מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים, כשהוא מספק 215 כ”ס ו-32.6 קג”מ המאפשרים לו להאיץ ל-100 קמ”ש ב-7.5 שניות. בליפמוטור מתגאים בטכנולוגיית שבה הסוללה מורכבת בין קורות השלדה, כשלסוללה קיבולת ממוצעת של מדי של 69.9 קוט”ש, מה שמאפשר ליצרנית להצהיר על טווח נסיעה של 424 ק”מ. טעינת ה-DC המהירה היא בקצב של עד 84 קילוואט בלבד, כשטעינת ה-AC היא בקצב של עד 6.6 קוט”ש, כשטעינה תלת פאזית מהירה יותר תהיה חלק מהמפרט במהלך השנה הבאה.
סמלת תשווק את ליפמוטור C10 בשתי רמות גימור, כשבאופן מעניין היא מתמחרת אותו דווקא מול דגמים בסגמנט גודל נמוך יותר כמו ג’ילי גיאומטרי C ו-BYD אטו 3. מחירו של ליפמוטור C10 ברמת הגימור הבסיסית עומד על 170 אלף שקלים, כשהוא עדין מצויד במושבים מתכוונים חשמלית, גג שמש פנורמי עם כיסוי נגלל ולאורת LED אדפטיבית מלאה.
בתוספת של 15 אלף שקלים מתקרב ליפמוטור C10 ל-BYD סיל U הנמצא בקבוצת הגודל שלו, כשתמורת תוספת המחיר מקבלים גם חימום ואיוורור במושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי 20 אינץ’.