פורד מעלה הילוך בכוונות שלה להשיג ניצחון בראלי דקאר, כאשר כחצי שנה לפני הזינוק במדבריות סעודיה לראלי דקאר 2025 היא חושפת את הראפטור T1+ החדש איתו היא מתכוונת לטרוף את הדיונות. הראפטור החדש נבנה במיוחד למשימה הזו על ידי קבוצת M ספורט שמריצה את פרוייקט הראלי-רייד של פורד בשיתוף חטיבת פורד פרפורמנס.
פורד כבר לקחה חלק בראלי דקאר השנה עם גרסת ראלי רייד על בסיס הריינג’ר הקודם, ולא ממש הצליחה להרשים כאשר הצוותים סיימו במקומות 26 ו-27 בקטגוריית האב-טיפוס למכוניות בעלות הנעה כפולה. זה לא כל כך נורא כי מלכתחילה הוגדרה השתתפות זו כדי לצבור ניסיון לקראת הראלי של 2025 בו היא תתייצב בכוח מלא. עוד לפני ראלי דקאר אמור הראפטור T1+ לערוך את טבילת האש הראשונה שלו בראלי באחה הונגריה בחודש הבאה ולאחר מכן גם בראלי מרוקו.
גם צוות הנהגים אותו גייסה פורד מעיד על רצינות כוונותיה. כרגע הכריזו בפורד על שני צוותים כאשר במכונית הראשונה ינהג לא אחר מאשר אגדת הראלי קרלוס סיינז שזכה 4 פעמים במרוץ הדקאר, האחרונה בהן בשנה שעברה בקבוצת אאודי. במכונית השניה של פורד ינהג חואן “נאני” רומה, עוד שועל דקאר ותיק שזכה פעמים בראלי, פעם אחת על גבי אופנוע ב-2005 ובפעם השניה במכונית בשנת 2014. הנהגים בצוותים הנוספים יתפרסמו בחודשים הקרובים.
למרות השימוש בשם ראפטור, אין לראפטור T1+ שום קשר לאחד מדגמי הראפטור המוכרים לנו כשהוא נושא את השם משיקולי קידום מכירות ותדמית בלבד. מדובר ברכב שראלי רייד ייעודי שנבנה מ-0 על בסיס שלדת צינורות עם מתלה עצמות עצה כפולות בכל פינה עם מהלך של 35 ס”מ. לכל מתלה מחוברת יחידת קויילובר משולב בולם וקפיץ ובולם זעזועים, שניהם בעלי מספר אפשרויות כיוונון, מתוצרת חברת FOX.
לטובת האמינות בחרו בפורד ללכת בראפטור T1+ על מנוע V8 קלאסי נטול הגדשה בנפח 5.0 שהגיע מהמוסטאנג, אך זכה לחיזוקים ושיפורים לטובת תפוקה ועמידות מוגברת בהם שימון בשיטת עוקה יבשה, מערכת קירור מחוזקת מערכת יניקה חדשה שתוכל לעמוד בתנאי המדבר הקיצוניים ומערכת פליטה ספורטיבית. המנוע משודך לתיבת הילוכים סינקוונסיאלית וההנעה היא כאמור כפולה.
חלקי הגוף של פורד ראפטור T1+ עשויים סיבי פחמן העוזרים לו להשיג משקל מינימום של 2,010 ק”ג. הוא מתגלגל על חישוקי 17 אינץ’ מאלומיניום וצמיגי שטח בקוטר 37 אינץ’ בדומה ל-F150 ראפטור R, אבל זה הקשר היחיד בין השניים. לראפטור T1+ מרווח גחון מינימלי של 40 ס”מ, רוחב של 230 ס”מ וזווית גישה של 70 מעלות. מערכת הבלימה מורכבת מדיסקים מאווררים בקוטר 355 מ”מ עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות לכל גלגל.
לכאורה כל מה שצריך כדי להתחרות בדקאר, אך הדרך לניצחון צפויה להיות ארוכה, מפרכת ותדרוש התמדה שכן נדיר שכלי חדש זכה בראלי הקשוח כבר בשנתו הראשונה. מה שבטוח הוא שהראפטור הזה נראה Bad Ass.