אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הטורף החדש לדיונה: פורד חושפת את הראפטור לדאקאר
ראשי » חדשות » הטורף החדש לדיונה: פורד חושפת את הראפטור לדאקאר
פורד ראפטור

הטורף החדש לדיונה: פורד חושפת את הראפטור לדאקאר

חטיבת הספורט המוטורי של פורד מתכוננת ברצינות לראלי דקאר הקרוב כשהיא חושפת את הראפטור T1+ איתו הם מקווים לכבוש את הפודיום בקטגוריית האב-טיפוס

אופיר דואק 22/07/2024 צלם: יצרן

פורד מעלה הילוך בכוונות שלה להשיג ניצחון בראלי דקאר, כאשר כחצי שנה לפני הזינוק במדבריות סעודיה  לראלי דקאר 2025 היא חושפת את הראפטור T1+ החדש איתו היא מתכוונת לטרוף את הדיונות. הראפטור החדש נבנה במיוחד למשימה הזו על ידי קבוצת M ספורט שמריצה את פרוייקט הראלי-רייד של פורד בשיתוף חטיבת פורד פרפורמנס.

פורד כבר לקחה חלק בראלי דקאר השנה עם גרסת ראלי רייד על בסיס הריינג’ר הקודם, ולא ממש הצליחה להרשים כאשר הצוותים סיימו במקומות 26 ו-27 בקטגוריית האב-טיפוס למכוניות בעלות הנעה כפולה. זה לא כל כך נורא כי מלכתחילה הוגדרה השתתפות זו  כדי לצבור ניסיון לקראת הראלי של 2025 בו היא תתייצב בכוח מלא. עוד לפני ראלי דקאר אמור הראפטור T1+ לערוך את טבילת האש הראשונה שלו בראלי באחה הונגריה בחודש הבאה ולאחר מכן גם בראלי מרוקו.

גם צוות הנהגים אותו גייסה פורד מעיד על רצינות כוונותיה. כרגע הכריזו בפורד על שני צוותים כאשר במכונית הראשונה ינהג לא אחר מאשר אגדת הראלי קרלוס סיינז שזכה 4 פעמים במרוץ הדקאר, האחרונה בהן בשנה שעברה בקבוצת אאודי. במכונית השניה של פורד ינהג חואן “נאני” רומה, עוד שועל דקאר ותיק שזכה פעמים בראלי, פעם אחת על גבי אופנוע ב-2005 ובפעם השניה במכונית בשנת 2014. הנהגים בצוותים הנוספים יתפרסמו בחודשים הקרובים.

Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
פורד ראפטורפורד ראפטורPreview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview
Ford Raptor T1+Ford Raptor T1+Preview

למרות השימוש בשם ראפטור, אין לראפטור T1+ שום קשר לאחד מדגמי הראפטור המוכרים לנו כשהוא נושא את השם משיקולי קידום מכירות ותדמית בלבד. מדובר ברכב שראלי רייד ייעודי שנבנה מ-0 על בסיס שלדת צינורות עם מתלה עצמות עצה כפולות בכל פינה עם מהלך של 35 ס”מ. לכל מתלה מחוברת יחידת קויילובר משולב בולם וקפיץ ובולם זעזועים, שניהם בעלי מספר אפשרויות כיוונון, מתוצרת חברת FOX.


לטובת האמינות בחרו בפורד ללכת בראפטור T1+ על מנוע V8 קלאסי נטול הגדשה בנפח 5.0 שהגיע מהמוסטאנג, אך זכה לחיזוקים ושיפורים לטובת תפוקה ועמידות מוגברת בהם שימון בשיטת עוקה יבשה, מערכת קירור מחוזקת מערכת יניקה חדשה שתוכל לעמוד בתנאי המדבר הקיצוניים ומערכת פליטה ספורטיבית. המנוע משודך לתיבת הילוכים סינקוונסיאלית וההנעה היא כאמור כפולה.

חלקי הגוף של פורד ראפטור T1+ עשויים סיבי פחמן העוזרים לו להשיג משקל מינימום של 2,010 ק”ג. הוא מתגלגל על חישוקי 17 אינץ’ מאלומיניום וצמיגי שטח בקוטר 37 אינץ’ בדומה ל-F150 ראפטור R, אבל זה הקשר היחיד בין השניים. לראפטור T1+ מרווח גחון מינימלי של 40 ס”מ, רוחב של 230 ס”מ וזווית גישה של 70 מעלות. מערכת הבלימה מורכבת מדיסקים מאווררים בקוטר 355 מ”מ עם קאליפרים בעלי 6 בוכנות לכל גלגל.
לכאורה כל מה שצריך כדי להתחרות בדקאר, אך הדרך לניצחון צפויה להיות ארוכה, מפרכת ותדרוש התמדה שכן נדיר שכלי חדש זכה בראלי הקשוח כבר בשנתו הראשונה. מה שבטוח הוא שהראפטור הזה נראה Bad Ass.

דקאר פורד פורד ראפטור פורד ראפטור T1 ראלי דקאר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

המהפך של הסופרב: מסטיישן לטנדר

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

קובה 450 ראלי (מבחן דרכים): ראלי אורגינל?

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

היורש של ההאמר מגיע לאירופה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

אקוזוטית עם יחוס: הפרארי של ג’רמי קלארקסון עומדת למכירה

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

ב.מ.וו מצאה תחליף חדש ירוק לסיבי פחמן

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

שברולט קורבט ZR1X היא הקורבט החזקה והמהירה בהיסטוריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד