במשך שנים קוניגסאג יוצרת מכוניות על ברמה הקיצונית ביותר, שהכל פעם היא מעלה את הרף שאותו קבעה. הדרך של קוניגסאג היא לפתח מכונית על חזקה ומתקדמת ועם השנים להשביח אותי על ידי גרסאות משודרגות המיישמות שיפורים טכנולוגיים חדשים. זה בדיוק מה שעומד מאחורי הדגם החדש אותו חשפה החברה השבוע הנקרא Sadair’s Spear (החנית של סדאיר).
חתיכת שם לא שגרתי עבור מכונית שנראית בדיוק כמו שמכונית על קיצונית של קוניגסאג צריכה להיראות, עם על העזרים האווירודינמיים והירידה המרשימה לפרטים. אם אתם תוהים מהיכן הגיע השם הלא שגרתי? ובכן מדובר במחווה נוספת של כריסטיאן קוניגסאג מייסד החברה לאביו ג’סקו. Sadair Spear היה שמו של הסוס המרוצים האחרון עליו התחרה ג’סקו קוניגסאג לפני שפרש בשנת 1976. הסדאיר מגיעה כעת כמחווה ליום ההולדת ה-80 של קוניגסאג סניור.
הסדאיר היא למעשה הוריאציה השלישית שמציגה קוניגסאג על בסיס הג’סקו שמצטרפת לגרסת ה-Attack ממוקדת המסלול וזמני ההקפה וגרסת ה-Absolut המכוונת להשגת מהירות מרבית גבוהה ככל הניתן. ואיפה היא נמצאת על הסקאלה בין גרסאות הג’סקו שכולן חזקות ומהירות להפליא? אפשר להתייחס אליה כגרסה מחוזקת וספורטיבית יותר של הג’סקו הרגילה, אך כזו שעדין חוקית לכביש הציבורי ואפשר תאורטית להשתמש בה ביום-יום.
כיוון שבסופו של דבר היא מתבססת על הג’סקו, יחידת ההנעה של הסדאיר היא אותה יחידת הנעה מוכרת של קוניגסאג: מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 5.1 ליטר. המנוע זכה למערכת יניקה משופרת, תכנת ניהול ושינויים למערכת הקירור שהוסיפו עוד 20 כ”ס להספק המרבי העומד על 1,300 כ”ס. מנוע מתאים גם לתדלוק בדלק ביולוגי בשילוב אתנול (E85) איתו קופץ ההספק המרבי ל-1,625 כ”ס.
מהנדסי קוניגסאג התמקדו בסדאיר בהפחתת משקל, זאת גדי להשיג יחס משקל/הספק של 1 ל-1 כ”ס לק”ג (כשהמנוע מתודלק בדלק רגיל) לשם כך למשל 2.6 ק”ג נחסכו על ידי הסרת חומרי בידוד אקוסטי מתא הנוסעים, 1.3 ק”ג הודות לשימוש נרחב בסיבי פחמן בתא הנוסעים ותרומה נוספת של הפחתת נשקל ניתן לזקוף לשימוש בחישוקים חדשים מביסי פחמן. התוצאה הסופית היא 35 ק”ג שהושלו ביחס לג’סקו הרגילה שמשקלה היבש הוא 1,320 ק”ג. בקוניגסאג טוענים שהסדאיר הצליחה לשפר את זמן ההקפה שקבעה ג’סקו Atack במסלול Gotland Ring ב-1.1 שניה.
עוד רכיבים שניתן למצוא בסדאיר הם כנף האחורית אקטיבית חדשה ,גודלה ויעילה יותר בייצור כוח הצמדה, מערכת מתלים בכיול אישי לפי בחירת הלקוח, בלמים קרמיים כסטנדרט, צמיגים רחבים יותר ואופציה לחגורות בטיחות בעלות 6 נקודות עיגון המתאימות גם לשימוש במסלול.
למרות כל זאת, תצטרכו להסתפק רק בג’סקו הרגילה, שכן בקוניגסאג התכוונו לייצר רק 30 יחידות של הסדאיר, כשכולן נמכרו מראש עוד לפני החשיפה הראשונית של המכונית ללקוחות מובחרים שזכו לראות אותה לראשונה. מחירה לא פורסם, כי מן הסתם הוא לא משמ רלוונטי, אך הוא אמור להיות גבוה במאות אלפי דולרים בהשוואה לג’סקו שמחירה התחלתי הוא רק 3 מיליון דולר.