יותר ויותר מכוניות ספורטיביות עוזבות אותנו בשנים האחרונות, מאאודי TT ו-R8 ועד שברולט קאמרו, כשהן מותירות היצע דליל לחובבי הרכב. השנה עומדות להיפרד מאיתנו עוד כמה מכוניות ספורטיביות נחשקות, בהן פורשה 718 וטויוטה סופרה (שכבר קיבלה מהדורת פרידה). אליהן אמורה להצטרף גם לקסוס RC שתפנה את מקומה ככל הנראה ללא יורשת ישירה בעתיד הנראה לעין.
סדרת ה-RC של לקסוס יצאה אל הכבישים בשנת 2014 כשהיא מתבססת על מכלולי ה-IS הסדאנית ונועדה להיות התשובה של לקסוס לב.מ.וו סדרה 4, אאודי A5 ומרצדס C קופה. אלא שמכירות מכוניות הקופה בגודל בינוני (ואפילו מכוניות הסדאן הפופולאריות עליהן הן מתבססות) נמצאות בנסיגה בעשור האחרון. מרצדס איחדה את דגמי ה-C קופה וה-E קופה לסדרת ה-CLE ואאודי מצידה ויתרה לחלוטין על דגמי הקופה והקבריולה של ה-A5.
בלקסוס המצב לא טוב בהרבה. למרות מראה נאה שנשמר גם אחרי עשור, איכות גבוהה וגרסת ביצועים שרירית לקסוס ייצרה המשך עשור רק 90 אלף יחידות מסדרת ה-RC. לא צריך להיות רואה חשבון כדי להבין שאין הרבה הגיון כלכלי בפיתוח יורשת, בטח לאור העובדה שגם ה-IS עליה היא מתבססת צפויה לפנות בקרוב את מקומה על פס הייצור.
השנה אמורה להיות השנה האחרונה שבה תשווק לקסוס RC ביפן וארה”ב (מאירופה וישראל היא כבר נעדרת מזה מספר שנים) כשלכבוד שנתה האחרונה מציגה לקסוס מהדורת Final Edition מיוחדת ל-RC-F. מהדורה זו תיוצר ב-200 יחידות בלבד ותכלול בעיקר שדרוגים קוסמטיים שיהפכו אותה בעתיד למבוקשת בקרב אספנים. אחרי הכל, כמה מכוניות עוד ניתן לרכוש בשנת 2025 עם מנוע V8 אטמוספרי בעל 472 כ”ס?
מהדורת הפרידה של לקסוס RC-F כוללת מספר תוספות קוסמטיות בהשראת גרסת ה-GT3 של המכונית בהן ספויילר קדמי גדול יותר, חצאיות צד בולטות ודיפיוזר אחורי גדול העשויים מסיבי פחמן, כשגם הגג במהדורה זו עשוי מהחומר האקזוטי. עוד ישנן בחבילה החיצונית ספוילר אחורי אקטיבי, קאליפרים אדומים וחישוקי 19 אינץ’ ייחודים מתוצרת BBS עם צמידי מישלין פיילוט ספורט 4S במידות 255/35 מלפנים ו-275/35 מאחור. בתא הנוסעים ישנם גימורי סיבי פחמן אמיתיים, מערכת שמע משודרגת וכמובן לוחית ממוספרת שמציינת את מספר המכונית בסדרה האחרונה. מחירה של לקסוס RC-F במהדורה האחרונה יעמוד בארה”ב על 94 אלף דולרים.