לפני מספר ימים חשפה דוקאטי מנוע סינגל חדש אותו היא מכנה סופרקוואדרו מונו, אותו היא מייעדת עבור סדרת דגמים חדשה. חשיפת המנוע המחדש עוררה לא מעט ציפיות ותקוות, שכן בפעם האחרונה שבה דוקאטי עשתה שימוש במנוע סינגל זה היה אי שם בשנות ה-90 עם אופנוע ספורט אקזוטי בשם סופרמונו שייוצר בכמה עשרות יחידות בלבד. הערב חשפה דוקאטי את האופנוע הראשון העושה שימוש במנוע החדש, והצליחה להפתיע שוב.
מי שקיווה לסופרמונו מודרני יצטרך להמשיך להמתין, שכן צפויים להופיע עוד דגמים העושים שימוש במנוע החדש, ובדוקאטי מתכננים חשיפה של דגם מסתורי נוסף ב-7 בנובמבר כחלק מהתכנית להצגת שישה דגמים חדשים בתערוכת מילאנו. האופנוע אותו חשפה הערב שדוקאטי נקרא היפרמוטארד 698 מונו שהוא למעשה אופנוע סופרמוטו קרבי, ומעין אח קטן ואתלטי יותר להיפרמוטארד המוכר.
העיצוב משלב אלמנטים מוכרים מעולם אופנועי הסופרמוטו כמו מושב שטוח, כנף קדמית גבוהה, מגיני ידיים וכמובן צמיגי כביש ספורטיביים. עם זאת באופן מעניין בדוקאטי העדיפו חישוקים יצוקים במקום חישוקי שפיצים כפי שתמצאו למשל בק.ט.מ 690 SMC R. אל אלו מצטרפים מסכית חזית בקווים המזכירים את ההיפרמוטארד הבכיר, שלדת צינורת אופיינית לדוקאטי וצמד מפלטים הממוקמים ממש מתחת לזנב.
על המנוע כבר פירטנו בהרחבה, לכן רק נציין שמדובר במנוע בנפח 659 סמ”ק עם מהלך בוכנה קצרצר שעושה שימוש ברכיבים וארכיטקטורה שנלקחו מהפאניגאלה 1299. המנוע מספק 77.5 כ”ס המתקבלים ב-9,750 סל”ד ו-6.4 קג”מ המגיעים ב-8,050 סל”ד, כאשר עם מערכת פליטה פתוחה של טרמיניוני הוא מחלץ 84.5 כ”ס. לטובת הרוכבים המתחילים, תוצע גם גרסה המותאמת לדרגת רישיון הביניים עם 47 כ”ס ו-5 קג”מ.
השלדה כאמור היא בעלת מבנה של מסבך צינורות פלדה, אך הזרוע האחרוית הדו-צדדית עשויה אלומיניום, ויחד עם סוללת ליתיום יון במקום מצבר מאפשר לרשום משקל עצמי של 151 ק”ג בלבד. תפריט המתלים כולל מזלג קדמי הפוך בקוטר 45 מ”מ בעל מהלך של 215 מ”מ ואפשריות כיוונון מלאות מתוצרת מרזוקי, כאשר מאחור ישנו בולם בעל כיוונון מלא ומהלך של 245 מ”מ מתוצרת זאקס. לא נתפלא אם בעתיד הקרוב תציג דוקאטי גם גרסת S משודרגת עם מתלי אוהלינס כפי שהיא עושה כמעט בכל סדרת דגמים ספורטיבית שלה.
מערכת הבלימה היא מתצורת ברמבו ומשלבת דיסק קדמי יחיד בקוטר 330 מ”מ עם קאליפר רדיאל בעל 4 בוכנות, אליו מצטרפת מערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה. חבילת מערכות העזר האלקטרוניות ארוכה וכוללת בנוסף גם 3 מצבי כיול לתגובת המנוע, 4 מצבי רכיבה שונים, מערכת בקרת משיכה, מערכת בקרת ווילי בעלת 4 מצבים שונים ומערכת לשליטה בבלימת המנוע. קוויק שיפטר דו כיווני הוא ציוד תקני וכך גם בקרת שיגור.
מחברת ליגל יבואנית דוקאטי לישראל נמסר כי היפרמוטארד 698 מונו יגיע ארצה, אך כרגע לא ידוע מועד משוער.