הוסקוורנה ממשיכה בקצב הריענון המואץ של דגמי הכביש שלה. אחרי שחידשה את משפחת הסווארטפילן בעלת סגנון הסקרמבלר האופנתי והציגה לראשונה בסדרה דגם בעל מנוע טווין מקבילי (סווארטפילן 801 כמובן), מתפנים בחברה לרענן את משפחת החיצים הלבנים המקבילה (ויטפילן בשבדית, כידוע).
בדומה למשפחת הסווארטפילן, גם משפחת הויטפילן זוכה לראשונה לדגם בכיר בעל מנוע טווין מקבילי. זהו ויטפילן 801 שנחשף בסוף השבוע האחרון ומיועד להיות התשובה המסוגננת של הוסקוורנה לקטגוריה הפופולארית של אופנועי הספורט-עירום או סטריטפייטר בנפח בינוני בה מככבים בין היתר ימאהה MT07, הונדה הורנט 750 החדש ומן הסתם גם קרוב המשפחה הכתום ק.ט.מ דיוק 790. אם כי כדי לשמור על קשר למורשת השטח של הוסקוורנה לויטפילן ישנם אמנם חישוקי 17 אינץ’ יצוקים, אך הוא בעל כידון גבוה.
כמקובל בדגמי הכביש של הוסקוורנה, ישנו דגש על עיצוב מסוגנן המשלב אלמנטים קלאסיים בעטיפה מודרנית, כפי שניתן למצוא בראש ובראשונה ביחידת התאורה הקדמית שנראית במבט ראשון כפנס עגול, אך היא למעשה טבעת לד המשמשת כתאורת יום ובתוכה יחידת התאורה המרכזית. מעבר לכך שומר הויטפילן על סממני העיצוב המוכרים במשפחת דגמיה כביש של הוסקוורנה עם מראה נקי ומינימליסטי, זנב קצוץ שיחידת מושב המורכב משתלב בו.
המנוע של הויטפילן הוא אותו מנוע טווין מקבילי מוכר בנפח 790 סמ”ק המשמש את אחיו השחור, כמו גם את דגמי ה-790 של ק.ט.מ. הוא מספק 105 כ”ס ב-9,250 סל”ד ומומנט של 8.9 קג”מ המתקבלים ב-8,000 סל”ד. מערכת ניהול המנוע מציעה שלושה מצבי רכיבה לבחירת הרוכב ואופציה למצב רכיבה ספורטיבי נוסך (דיינמיק) בתוספת תשלום. אליה מצטרפים מצמד מחליק ורשימה עדכנית של מערכות עזר אלקטרוניות בהן מערכת ABS הפועלת תחת הטיה, מערכת בקרת משיכה וקוויקשיפטר אלקטרוני (בתוספת תשלום).
מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך ובולם אחורי מסדרת APEX של WP עם מהלך של 140 מ”מ מלפנים ו-150 ממ”מ מאחור. מערכת הבלימה היא מתוצרת J.Juan הספרדית ובקוקפיט ישנו מסך TFT בגודל 5 אינץ’ צבעוני בעל קישוריות מלאה בדומה לזה הנמצא בסווארטפילן 801 החדש.
הוסקוורנה ויטפילן 801 יערוך בכורה רשמית לציבור בתערוכת מילאנו הקרובה ויגיע לאולמות התצוגה באירופה בחודש נובמבר הקרוב. למרות שמו, לא תוכלו לפחות כרגע להשיגו בצבע לבן אלא בצביעות צהוב-שחור או אפור-שחור בלבד.