כאשר ביקרנו במטה ג’נסיס לפני מספר חודשים נוכחנו לגלות שמעבר לרצון לשמירה על ייחודיות קוראנית, רוצים בג’נסיס להתייצב מול המתחרות הגרמניות בכל נישה אפשרית. אחת הנשיות הללו היא, הנישה הלא ברורה של רכבי “קרוסאובר קופה”. עד היום אנחנו לא מבינים למה צריך אותם, אבל דגמין כמו ב.מ.וו X6 ו-X4 או מרצדס GLC קופה נמכרים באלפיהם. אז פלא שגם הקוראנים רוצים?
לפני כחצי שנה חשפה ג’נסיס גרסת קופה מסוגננת על בסיס ה-GV80, רכב הפנאי הבכיר שלה עד כה. היום היא כבר חושפת את הגרסה הסדרתית. השוני ביחס ל-GV80 הרגילה הוא כמובן בחלקה האחורי המשתפל של המכונית, והדמיון לדגם הקונספט כמעט מוחלט. עם זאת, מסיבות מובנות, הדגם הסדרתי מוותר על ארבעת מושבי הבאקט וכלוב הבטיחות שנועדו להיות גימיק להדגשת הפן הספורטיבי.
בג’נסיס ניצלו את ההזדמנות להעניק גם ל-GV80 כמה עדכונים עיצוביים, וכמו דגם הקופה ניתן להבחין בעיצוב מחודש לשבכה הקדמית לצד חישוקי 20 ו-22 אינץ’ חדשים. תא הנוסעים מצויד מעתה בתצוגה דיגיטלית רוחבית חדשה בגודל 27 אינץ’ לתפעול המולטימדיה והמערכות השונות. גרסת הקופה מקבלת בנוסף אופציות גימור פנים ספורטיביות בשילוב גימורי סיבי פחמן ומושבים בעיצוב ספורטיבי.
מתחת למכסה המנוע GV80 יציע שלוש אופציות של מנועי טורבו בנזין לבחירה, כאשר גרסת הקופה מוותרת על מנוע הטורבו דיזל המוצע ב-GV הרגילה. בבסיס ההיצע יהיה מנוע 2.5 ליטר ארבע צילינדרים המספק 304 כ”ס ו-43 קג”מ, כשמעליו יוצע מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 380 כ”ס ו-54 קג”מ. החידוש נמצא בפסגת ההיצע עם מנוע V6 נוסף בנפח 3.5 ליטר, אך עם סיוע של מגדש על חשמלי, כאשר הסיוע החשמלי נועד לסייע למגדש בסל”ד נמוך שבו מתקשים מגדשי על. בנוסף ישנה למנוע זה גם מערכת תגבור היברידי V48 והתוצאה היא הספק משודרג, אבל לא עוצר נשימה, של 415 כ”ס ו-56 קג”מ. גרסה חשמלית? פלאג אין? תצטרכו להמתין לדור הבא של GV80.
כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה. עוד חידושים הם דור שני למערכת המתלים האדפטיביים המשנים את כיולם בהתאם למצלמה סורקת כביש, כאשר גרסת המנוע הבכירה מקבלת גם מצב נהיגה ספורט פלוס, תצוגת שעונים ספורטיבית מורחבת ובקרת שיגור, כי זה באמת מה שחשוב בקרוסאובר קופה ספורטיבי.